verhuizen en belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door winniethepoeh, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

wij gaan binnenkort verhuizen:D. We hebben onze woning verkocht en gaan tijdelijk een paar weken bij schoonouders in omdat onze nieuwe woning nog niet beschikbaar is en daarna opgeknapt moet worden.
    NU gaan we ons dus echt inschrijven op het adres bij schoonouders en een paar weken later weer naar onze eigen nieuwe woning.

Nu weet ik dat een wijziging bij de gemeente wel een paar dagen/weken kan duren. En de belastingdienst haalt de adresgegevens uit de GBA.
    Maar net als vele andere nederlanders zit ik nu op mijn belastingteruggave te wachten en zou die toch wel graag op mijn nieuwe adres/ of bij schoonouders ontvangen. En niet dat de nieuwe bewoners mijn/onze belastinggegevens krijgen.
    Kan ik dan nu al een postadres wijziging doorgeven?
    Want inschrijven bij de nieuwe gemeente kan zeker pas bij daadwerkelijke verhuizing/sleuteloverdracht.

Gaat ook allemaal zo snel. Moesten binnen 8 weken al verhuizen, omdat de kopers perse voor die datum in onze woning willen. Hadden zelf nog niks gekocht en moeten nu zoveel tegelijk regelen. Het komt ff allemaal op me af:(

2. Bri

Bri Niet meer actief

Die teruggave komt gewoon op het rekeningnummer dat bij de BD bekend is. Daar hebben ze je postadres niet voor nodig (ze komen het niet in een envelop in je brievenbus stoppen ;).

3. winniethepoeh

:D:D nee, gaat me om de gegevens.
    Was wel leuk geweest een envelop met geld door de brievenbus:D:D

4. Bri

Bri Niet meer actief

ah, het gaat je om de kennisgeving... ik heb geen idee of je daarvoor een adreswijziging kunt doorgeven. Toch maar even de belastingtelefoon bellen?

Je geeft neem ik aan een doorstuuradres door aan de post; meestal gaat dat ook wel goed (dan wordt alle post die aan jullie achternaam is gericht doorgestuurd naar het adres dat je daarvoor hebt doorgegeven).

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    via de post een verhuisservice nemen onderscheppen ze de post en sturen het 3 maand door

6. winniethepoeh

dat wou ik net regelen, maar ing heeft weer eens storing, dus kon het niet betalen. dus stress....:):):)
    kan er gewoon ff niet tegen dat ik dingen niet in de hand heb. Dat alles zo snel moet en ik geen overzicht lijk te hebben. :)

adem in, adem uit....

7. Bri

Bri Niet meer actief

Blijven ademhalen is sowieso een goed idee :)

En laat een vel met geprinte adresetiketten achter op je oude adres, dat maakt het voor de nieuwe bewoners supermakkelijk om de post die alsnog bij hen aankomt naar je door te sturen.

8. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    ik kreeg binnen 1 week en 5 dagen post van de BD op mn nieuwe adres :), zonder iets door te hebben gegeven of post door te laten sturen

In jou geval indd de doorstuurservice van Post NL!

9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Zou t ook laten doorsturen.Adreswijziging BD duurt minimaal 3 weken,soms zelfs 8 weken.

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij zaten vorig jaar ook precies met een verhuizing rond de tijd dat we de belasting terug zouden krijgen. Heeft niks uitgemaakt hoor! We gingen officieel per 1 juli over, maar hadden gewoon goede afspraken/doorstuur service en dat geld wordt toch wel overgemaakt.

Ik zou wel overal goed nagaan dat het goede adres geregistreerd staat. Voor de KOT staan wij als je met DigiD inlogt nogsteeds op ons oude adres, terwijl zij in principe van de gegevens die er gemeentelijk zijn (die je dus ook wijzigt met de DigiD :() overnemen. Hoe het kan is een raadsel, we krijgen alle post wel gewoon op ons nieuwe adres. ;)

11. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Doorstuurservice werkt heel goed, maar...
    alleen voor post van PostNl. Heel veel post (ook van de belastingdienst) komt tegenwoordig met Sandd en daar werkt de doorstuurservice niet voor!

Dus ik zou gewoon met de nieuwe bewoners proberen af te spreken of ze het door kunnen sturen of bewaren voor je dat je af en toe langsgaat!

Deel Deze Pagina