Zucht...aflopende testen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Yellowbirdie, 20 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowbirdie

Yellowbirdie Actief lid

27 jan 2019
    333
    469
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal!
    Ik lees al een tijdje mee maar ik heb gemerkt dat ik wat behoefte heb aan wat positieve verhalen/lotgenoten.

Op mijn bijgevoegde foto zie je dus twee positieve tests waarvan 1 knaller op 10 DPO ( vrijdag 14 juni). Wat trouwens erg vroeg is voor een knaltest (iemand al eens eerder gehad?) De testen daarna zijn van de dagen erop volgend (15/16/17/18 juni) en daarna ben ik opgehouden met testen. Ik heb een hele regelmatige cyclus van 31 dagen (luteale fase is precies 16 dagen) dus mijn NOD is morgen. (Cyclus is in kaart gebracht door fertiliteitsarts).

En nu komt het: wij zijn al 3 jaar bezig, dit is al de 6e keer dat het vroeg mis gaat. Ik moet even wachten op (de zoveelste) PAP uitslag en daarna krijgen wij hopelijk groen licht om te starten met IUI. Maar toch, ik wordt er een beetje wanhopig/zwaarmoedig van.

Alvast bedankt!

Bijgevoegde bestanden:

2. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Vindt het wel gek dat hij gewoon in 1x wit is. Tenminste ik zie op de 3e gewoon niks meer. Je zou echt een afloop verwachten.
    Kan niet op eisprong gereageerd hebben?

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.722
    27.364
    113
    Vrouw
    Dus als je op de nod had getest, wist je ook niet er kort iets heeft ingenesteld. Gaat gewoon erg vaak fout voor de nod, weet niet of je leeftijd ook meespeelt. Vroeg testen heeft gewoon een mega groot nadeel.

Zou het je niet helpen om pas op de nod te testen ?

4. Yellowbirdie

Yellowbirdie Actief lid

27 jan 2019
    333
    469
    63
    Vrouw
    Ben ik met je eens. Maar afgelopen vrijdag heb ik al geknuffeld met de wc-bril door de misselijkheid en ik had al een week enorme gespannen borsten. Dus toen ook maar meteen getest. Ik merk altijd al vrij snel dat er iets ‘aan de hand’ is. Zeg maar de keren waarop ik dacht zwanger te zijn testte ik ook, dan wel vroeg, positief. Helaas lopen de testen nooit op. Laatste keren waren in december en januari. Ik ben 31 jaar en moet extra schildkliermedicatie pakken op het moment dat ik erachter kom zwanger te zijn.

Vind het ook raar dat hij ineens wit is. Geen verklaring voor. Eisprong heb ik gevoeld en gezien op ovutesten. Of deze is toch nog later gesprongen, maar dat verklaard de zwangerschapssymptomen dan weer niet?

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.722
    27.364
    113
    Vrouw
    Heeft de gyn ook een cyclus analyse gedaan?

Ik werd gevolgd tot de eisprong écht weg was. Op de laatste keer na, maar toen spoot ik pregnyl om progestron alvast een flinke schop te geven.

6. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Zijn er al onderzoeken gedaan? Herkenbaar verhaal (3x vroeg en 1x een late miskraam). Bij ons is er helaas iets uit het chromosoomonderzoek gekomen. Er is daarnaast ook naar mijn bloedstolling en schildklier gekeken. Ook kan te laag progesteron ervoor zorgen dat de lichaam een vruchtje niet vast houdt.

Het gaat overigens heel vaak fout voor/tijdens de innesteling, hopelijk is het “gewoon” domme pech.

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik denk eerder dat je gespannen borsten van progesteron komen. Je kunt op 3dpo nog geen zwangerschapsklachten hebben..

Als je dit vaker hebt lijkt de innesteling fout te gaan. Wat zeggen ze in het zkh hiervan?

Momenteel zit ik met hetzelfde. Alleen liepen mijn testen af na nod.

8. Yellowbirdie

Yellowbirdie Actief lid

27 jan 2019
    333
    469
    63
    Vrouw
    Cyclus analyse is gedaan inderdaad. Eitje springt altijd netjes ergens op cyclusdag 15/16. Ook gezien en opgevolgd. Geen PCOS, geen menstruatieproblemen. Progesteron was goed. Zaad partner was goed wat betreft aantal en beweeglijkheid. Enige wat ze hebben gezien met een HSG was een ietwat afwijkende baarmoedervorm maar de vorm was ook weer niet dusdanig afwijkend dat het een innesteling in de weg kon staan volgens arts. Ik hoop dat de derde PAP uitslag dit keer goed is en ik snel aan IUI en wellicht vervolgonderzoeken zoals dat chromosoom onderzoek mag beginnen. De onzekerheid begint een beetje aan mij te vreten...

9. Yellowbirdie

Yellowbirdie Actief lid

27 jan 2019
    333
    469
    63
    Vrouw
    Ik heb ook sterk het vermoeden dat er iets bij de innesteling mis gaat. Zkh zegt dat dat niet kan. Dikte van het bmvlies was goed. Nee op 3 dpo voel ik nog niks inderdaad. Dat begint meestal op 10/11 dpo.

10. Yellowbirdie

Yellowbirdie Actief lid

27 jan 2019
    333
    469
    63
    Vrouw
    Dankje voor je berichtje! Na welk moment in het onderzoeksproces hebben ze gekeken naar de chromosomen? Was dat pas na een aantal behandelingen? Als ik mag vragen .

11. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    #11 xxmoixx, 21 jun 2019
    Laatst bewerkt: 21 jun 2019
    We hebben geen behandelingen gehad. Bij de laatste vroege miskraam/niet oplopende test heb ik gebeld voor een doorverwijzing. Dacht eigenlijk dat er iets na de miskraam van vorig jaar was gebeurd waardoor mijn lichaam bv niet genoeg bmslijm aanmaakte of iets. Dat was allemaal goed. Vanwege t aantal miskramen kwamen we in aanmerking voor extra onderzoek. Toen hebben we dus schildklier, bloedstolling en chromosomen laten doen. Chromosomen is wel eigen keuze en gaat van t eigen risico van beide af. Wij wilden eigenlijk zeker weten dat dit het niet was, helaas kwam er wel wat uit.

Dus 1e afspraak meteen alle onderzoeken gehad (bloed prikken en met een echo kijken naar bm slijm etc)

12. Yellowbirdie

Yellowbirdie Actief lid

27 jan 2019
    333
    469
    63
    Vrouw
    Oke dat is wel een domper inderdaad. Maar je weet dan in elk geval waar het aan zou kunnen liggen. Ik zie aan je handtekening dat je een ivf intake hebt binnenkort. Heel veel succes!

13. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Bedankt. We hopen dat dat ons een kans geeft. Hopelijk voor jou snel een goede zwangerschap :)

14. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Vraag eens om een hysteroscopie. Er kan iets in he baarmoeder zitten wat de innestelling tegenhoud.

15. Yellowbirdie

Yellowbirdie Actief lid

27 jan 2019
    333
    469
    63
    Vrouw
    Goede! Ga ik vragen. Kunnen altijd een legio redenen zijn waarom het niet lukt. Lastig om die niet continue door je hoofd te laten gaan. Officieel gezien ben ik 1 keer zwanger geweest (5 weken). Maar toen had ik op de nod een positieve test en daarna niet meer. Het vloeien begon een week later. En weet niet of ze die dan ook mee mogen rekenen. Hoop dat ze het dan wel serieus nemen. Jij hebt ervaringen met Gent zie ik?

16. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.722
    27.364
    113
    Vrouw
    Ze hebben mijn zwangerschap die misging na de nod maar voor de 5 weken niet meegerekend. Wel bevestigende de gyn dat ik even zwanger ben geweest maar meer een biochemische zwangerschap. Telde niet mee in de graviditeit zoals dat zo mooi heet maar werd wel genoteerd want kan voor onderzoek wel zinvol zijn als het vaker zou voorkomen. Alleen de BBZ telde officieel mee voor mij.

Ik heb trouwens een top progestron waarde 6 dagen na de eisprong, maar had daarna enorme pms vanaf 8 dagen na de eisprong dat ik daarvoor wel behandeld werd. Dat was voor mij de toverformule

17. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Vandaag nog getest?
    Heb je de zwangerschapsklachten nog?
    Of inmiddels ongesteld?

18. Yellowbirdie

Yellowbirdie Actief lid

27 jan 2019
    333
    469
    63
    Vrouw
    Zwaar ongesteld geworden. Vannacht wakker geworden van de krampen. Helaas, dus testje zou mosterd zijn denk ik. Borsten zijn wel nog gevoelig. Ik heb van die schijven aan iedere zijkant. Zal ook wel afzwakken een deze dagen.

19. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, 8 keer vroege miskraam, 1 keer late, en nu hopelijk blijvend zwanger. Alle onderzoeken gehad. Niets uitgekomen... Daarna ons ingeschreven in Gent. Toen gelukkig weer zwanger.

Hebben ze je TSH en progesteron al eens geprikt? Anders kan je eens vragen om utrogestan, is geen wonder middel maar soms wil het wel eens helpen.

20. Yellowbirdie

Yellowbirdie Actief lid

27 jan 2019
    333
    469
    63
    Vrouw
    Ohh dat klinkt hoopvol! TSH en progesteron zijn geprikt inderdaad. TSH is goed met schildkliermedicatie. Progesteron ook. Als ik met IUI mag starten moet ik meteen hormonen spuiten. Was meer procedure dan noodzaak zei arts want ik heb wel gewoon een eisprong en dergelijke. als ik ga spuiten heb ik ook kans op meerlingen en daar moest ik dan wel weer voorzichtig mee zijn. Welke ik dan moet spuiten weet ik even niet meer. Maar het liefste doe ik alles gewoon op de natuurlijke weg als er eigenlijk geen noemenswaardige problemen zijn. Ook omdat ik erg gevoelig ben voor hormonen. Maar we gaan het zien! Bedankt voor je reactie en uiteraard een goede zwangerschap gewenst!

Deel Deze Pagina