Onze dochter is al een aantal dagen erg verkouden/hoesten/koorts/diarree en door het hoesten aan het overgeven. Nu wou ik dus vanmorgen een afspraak maken bij de huisarts kan ik morgenmiddag pas komen, ik ben het hier niet mee eens. Temp met paracetamol 37,9, zonder zat ze rond 39. Ze eet en drinkt nauwelijks, ze heeft sinds gisteravond nog maar 1 keer iets geplast. Heb dus gezegd dat ik toch echt vandaag wel een afspraak wou, maar ik moet het vanmorgen aankijken en dan vanmiddag weer bellen. Dochter speelt af en toe even, normaal zit ze geen minuut stil en nu kan ze zo een uur op schoot zitten.... Ben ik nu overbezorgd dat ik vandaag een afspraak wil? Misschien is het wel niets, maar ik vertrouw het gewoon niet en wil graag dat ze word nagekeken.... Zo lastig van die kleintje die ziek zijn...
Ik heb nog te weinig baby-ervaring om te zeggen of je overbezorgd bent, maar zoals onze huisarts me duidelijk heeft gemaakt: als je het niet vertrouwd maak en afspraak, want je moedergevoel is vaak een goede indicatie. Zou dus zeker je gevoel volgen.
Tja, zoiets had ik dus afgelopen vrijdag. Ik maakte me echt zorgen, gelukkig kon ik bij een vervangende dokter langs, maar ik bleek idd wat overbezorgd, gelukkig.. Vind het wel gek dat je niet direct langs kunt komen, meestal nemen dokters geen risico's met die kleintjes. Ik zou gewoon vanmiddag een afspraak eisen als ze niets meer drinkt, want dat is erg belangrijk! Denk trouwens dat ze maar 1x heeft geplast omdat ze al het vocht al op andere manieren is kwijt geraakt. Sterkte!
Ik denk dat je prima kunt wachten tot morgen. Klinkt echt nog niet als perse met spoed een afspraak moeten. Als ze suf wordt, helemaal niet meer plast en drinkt, dan wordt het zorgelijk, maar die dingen zijn nu nog niet van toepassing.
Ik denk dat je ook best kunt wachten... ik zou er iig zelf geen probleem van gemaakt hebben denk ik. Mocht het toch ineens slechter gaan kun je altijd nog bellen.
Ze heeft nu vandaag hooguit 10 slokjes drinken op, dat ze niet plast snap ik dus wel, ze zweet behoorlijk, ligt in haar romper. En ze heeft flinke diarreeluiers, dus dat beetje wat ze binnenkrijgt is zo weer weg. Ze slaapt nu alweer, terwijl ze normaal alleen s middags een middagdutje doet, het is niet zo'n slaapkopje zeg maar. Ik blijf het moeilijk vinden... Om 13:00 uur toch nog maar eens bellen.
Maar als jij zelf ziek bent, eet je toch ook vaak niet of weinig en slaap je heel veel? Dat is dus op zich niets zorgelijks. Het wordt zorgelijk als ze uren achtereen niets plast of suf wordt. Ik zou in dit geval wel even ORS halen, (wel even de baby/kinderversie), om vocht en mineralen aan te vullen. Maar dit klinkt echt als normaal stevig ziek zijn, verder echt niets aan de hand nog. Verslechtert het en wordt ze suf, (dat je geen contact meer met haar kunt maken), dan wel altijd direct de huisarts bellen.
Ik vond het eerst ook gewoon ziek zijn, maar aangezien we al op dag 4 zitten met koorts, net weer 39.3, was tijd voor pcm. Maar maak me meeste zorgen over het plassen. Vannacht om 4 uur voor het laatst iets natte luier. Maar misschien valt het allemaal wel mee. Ik zal zo in ieder geval weer bellen voor overleg. Ik wil absoluut niet zo'n overbezorgde moeder worden. Maar hoor soms dat men al gaat bij een snotterbel dat lijkt mij onzin maar ik wil ook niet te laat gaan. Dochter is nog niet eerder bij huisarts geweest.
Assistente vond het nu toch verstandig dat ik eind van de middag langskom. Dus ze hebben een plekje gemaakt.
eeeehhhh nou en als het overbezorgd zou zijn. Waarom is iedereen toch zo bang om overbezorgd over te komen. Ik kom liever 10 keer voor niet dan 1 keer te laat. Sta ook een beetje versteld van bepaalde reacties pas als ze suf worden dan een spoedafspraak......beetje laat naar mijn mening. Ik heb een motto beter voorkomen dan genezen. Voor hetzelfde geld is het geen virus maar bacterie en knapt ze op van een kuurtje. Neeeee dan kan je veeeeel beter afwachten tot ze veeeeel zieker wordt. Hoe dan ook goed dat je gaat en ben erg benieuwd wat de huisarts heeft gezegd, succes!
Huisarts heeft haar nagekeken en vond haar er goed ziek uitzien. Ze heeft ws een virale infectie, heeft een speciale neusspray voorgeschreven gekregen, dat moet luchtweg vrij maken en oren openen. Ors blijven geven, en voor morgen alvast weer een afspraak gekregen, ze moet echt meer gaan drinken/plassen en minder slijm hoesten anders word ze doorgestuurd.
Goed dat je bent gegaan. In het ziekenhuis hebben we mij 1 ding duidelijk gemaakt rond onze zoon hun geboorte. Hun raad was : wat anderen of dokters ook zeggen, volg altijd je moedergevoel, jij kent je kindje het beste. Vertrouw je iets niet zorg dat je gehoord en geholpen word En die raad zal ik altijd opvolgen Hoe gaat het nu?
Als je geen afspraak had gekregen had ik deze avond om 17:00 meteen de hap gebeld... Beetje aandikken dan Maar hoe gaat het nu? Hopelijk voelt je kindje zich al beter