Bedankt iedereen voor het mee helpen en bedenken van oplossingen! Een garage hebben wij niet, schuur wel maar is erg klein en ik kan het haar niet aan doen om haar daarin te stoppen. Dat beestje is gewend om in huis te zijn Ver rijden vinden we op zich niet zo erg, maar het liefst natuurlijk in de buurt. Alleen is het ook zo dat ik niet te veel mag/kan eisen want ze moet gewoon snel weg. @polkadotjes, mag ik vragen waar je woont? @femmy geeft niks het is ook gewoon lastig een poes van 13 jaar ergens plaatsen.
Wat erg! Ik snap dat het je veel verdriet doet om je kat weg te moeten doen. Gelukkig zijn hier al veel goede tips gegeven en ik hoop dat er een goede oplossing komt! Ik wil nog wel even iets kwijt over Marktplaats: ik snap dat hier een beetje huiverig over gedaan wordt, maar ik wil ook even mijn goede ervaringen kwijt. Zeven jaar geleden was ik ook wat aan het kijken op mp en kwam een advertentie tegen die mij hart brak; een rood poesje, heel onberekenbaar, doof, chronische niesziekte.. Ik heb haar opgehaald en meteen doorgereden naar de dierenarts. Hij gaf haar een half jaar, en we spraken af dat we niet te veel aan haar lieten doen, omdat zij gewoon een zwakke gezondheid had. Ze was zo verschrikkelijk kaal, en zo vals. Die poes heb ik zoveel tijd en geduld in gestoken! Ik had toen ook nog 3 kleine kinderen dus dat was niet altijd even gemakkelijk. Om een lang verhaal kort te maken; na 7 jaar bij ons te zijn geweest, heb ik haar 27 oktober jl in laten slapen. Ze was dement geworden, had een infarct gehad en waarschijnlijk ook iets aan haar maagje maar dat is niet meer onderzocht. Ik heb zo verschrikkelijk veel van dat beest gehouden! Ben er echt heel erg van slag van geweest. Nu heb ik van de week weer een kitten van mp gehaald, en het is een fantastisch beestje. In de tussentijd dat mijn poes dood ging en dat bij ons de nieuwe kitten kwam, zag ik ook een advertentie staan van iemand hier uit het dorp die zijn kater van 12 jaar kwijt moest. Bleek hier iemand te zijn, bij mij om de hoek. Hij ging verhuizen en kon de kat helaas niet meenemen. De kater kon niet met andere katten, anders had ik hem in huis genomen (hen zelf ook nog een kater). Dus; kater, 12 jaar oud, niet met andere dieren...Toen reageerde er een mevrouw, ofwel haar dochter, dat ze een kat zocht die niet meer zo jong was. Mevrouw was 67 en wilde graag een kat die al wat ouder was. Haar dochter heeft beloofd dat ze de kat evt zelf in huis neemt, mocht haar moeder bijv. niet meer zelf voor het beest kunnen zorgen. Vanmorgen zag ik "de buurman"weer die aan het verhuizen is. Hij heeft al 2 mailtjes gekregen dat de kater het erg goed doet en graag bij de oudere mevrouw op schoot ligt te kroelen. Ik wil niet zeggen dat mp voor huisdieren geweldig is, maar het kan ook goed gaan. Op je gevoel af gaan als je reacties krijgt en de mensen kennis laten maken met je kat. Heel veel succes.
1,5 jaar of 13 jaar maakt geen verschil hoor, als je eenmaal gehecht bent aan een beestje doet het altijd zeer om het weg te doen. Veel sterkte in ieder geval!
dat ligt er natuurlijk aan. Onze garage is beetje mijn man zn ruimte. Er staat een bank en dergelijk en hij zit daar geregeld. Dus de kat ziet bij ons heel vaak iemand. Ze zit daar nu beter dan toen ze hier nog binnen zat. Hier verstopte ze zich achter een kast in de badkamer en durfde ze er alleen maar uit om ff te eten.
Mumija bedankt voor het delen van je positieve ervaring met mp Als het echt niet anders kan zal ik daar misschien ook wel naar uitwijken. @polkadotjes ik stuur je straks even een pb. @RAppel wat fijn dat het zo kan bij jullie. Zo te lezen vind jullie poezebeest het helemaal fijn en goed zo. Als zoiets hier kon zou ik dat ook gedaan hebben, maar helaas.
Kijk es rond op 't forum van kattensite.be . Daar zitten ook een boel Nederlanders weet ik. Helaas hebben wij er al 3 en is dat echt wel de limiet voor onszelf. Allemaal adoptantjes overigens (waaronder 2 van mijn nichtje wiens babyzoon zwaar allergisch bleek). Verschrikkelijk lijkt het mij om een kat - dan nog van die leeftijd - te moeten herplaatsen. Ik wil er echt niet aan denken dat ik één van onze bengels zou moeten wegdoen.
Ik heb 2 van mijn katten wel via mp herplaatst, en ik krijg nu (een jaar later) nog steeds filmpjes en foto's van ze van de nieuwe eigenaresse. Ze hebben het echt getroffen daar. MP is echt niet slecht hoor, je moet gewoon de goede mensen eruit zoeken. Eerst langs laten komen om kennis te maken na wat mailen, en dan eventueel de kat zelf naar zijn nieuwe huis brengen zodat je kan zien waar ze terecht komt. Sterkte.
Wij hebben het ook moeten doen met onze twee poezels... Ook op marktplaats en bij elkaar blijven moest! Heel veel reacties dat ze er wel eentje wilden. Uiteindelijk kwamen er mensen 1,5 uur voor rijden om kennis te maken. Dat voelde heel goed en we hebben nog steeds af en toe contact. Dus mp is echt niet een verkeerd idee. Daarbij, je moet wat! Ik weet van een vriendin van mij dat ze het ook moest. Ze hebben een soort asiel gevonden waar je betrokken blijft door een maandelijkse bijdrage te leveren. Wn anders zou ik ook het asiel benaderen en kijken wat ze voor je kunnen betekenen. Sterkte..
Wij zitten met hetzelfde probleem. Hier geen allergie. Maar een kat die bij zijn vorige eigenaren mishandeld is (door zoontje van die mensen) en daardoor erg bang is voor kinderen. Toen we hem kregen mocht ik überhaupt geen kinderen krijgen vanwege ziekte. Gelukkig voor ons kon dat een paar jaar later toch. Maar voor onze kat is dat niet fijn. Hij is panisch voor onze dochter en is de hele dag op de vlucht. We houden dochter uit zijn buurt maar ondanks dat is hij erg ongelukkig. We gunnen hem een plekje bij iemand zonder kinderen of met grote kinderen waar hij lekker tot rust kan komen. Asiel willen we niet. Mocht er hier iemand zijn die interesse heeft in onze mooie kruising Maine Coon dan zou dat heel fijn zijn. Pb maar.
Nogmaals iedereen bedankt voor het mee denken en de tips. Voor degene die ook een beestjes weg hebben moeten doen, ik weet nu dus hoe het voelt Gisteren dacht ik even dat ik iemand had gevonden, maar helaas zocht diegene een jongere poes. Het is echt zo lastig om deze lieve oudere dame 'weg' te doen Ik vind het ook wel moeilijk. Voor de dames die ook hun beestjes weg hebben moeten doen, hoe ging het daarna? Hoe gingen jullie om met die 'leegte' als je thuis kwam of gewoon thuis was? Ik zie daar echt tegen op, ze zit nu ook weer lekker op mijn schoot te knorren (ook al weet ik dat ik er last van ga krijgen).
Is een luchtreiniger een optie? Zag deze reacties... klinkt niet gek. Geen idee wat de kosten ervan zijn, maar het is het uitzoeken waard misschien. Luchtreiniger / ionisator allergie voor katten : Allergie voor dieren [subforum: insecten] | AllergiePlein.nl
Je gaat gewoon door dan. Je moet wel. Ik dacht er in het begin ook constant aan. Zou hij me missen? Is hij bang? Foto's van mijn collega hielpen dan. Omdat hij buiten kwam dacht ik hem ook steeds in mijn ooghoek te zien in de achtertuin. Het slijt na een tijdje. Voel me er nog wel steeds verdrietig onder. Soort van gefaald.
Heb je een verpleegtehuis in de buurt? Niet een gesloten tehuis, maar 1 waar de besjes nog wel een huisdier mogen? Ik zou daar een advertentie op hangen, deze mensen vinden het meestal niet zo erg om een ouder katje op te nemen, en hebben vaak geen andere huisdieren in huis, en geen kleine kids (op visite van kleinkinderen na) Zp kom je ben ik bang niet snel verder mee...aangezien er toch veel mensen met kleine kinderen zitten, en dan word het toch al lastig met een oudere kat die iets bangig kan zijn. Zelf heb ik een kat, hond en dochter die alle3 vreselijk lief zijn voor andere dieren, maar daar heb je heel erg weinig aan als het beestje sowieso al bang is. Succes
Als je zoontje naar een KDV zou gaan misschien daar ook een briefje hangen? Of es horen bij de gastouder of zij niemand weet? Of als je Facebook hebt, het daar gewoon op smijten? Wie weet kunnen vrienden dan es verder rondhoren bij hun vrienden?
Een ander idee is... juist omdat het al een dametje op leeftijd is... om haar gewoon zelf te houden en haar te houden in bepaalde ruimtes van het huis. Bijvoorbeeld niet meer boven bij de slaapkamers en niet meer in de woonkamer. Dan blijft ze gewoon bij julie. Jij blij, poes blij.
Poes houden is echt geen optie. Mijn allergie is te erg, daarnaast kan ik haar niet maar op 1 plek houden. Dat werkt gewoon niet. Ze weet niet beter dan door t hele huis te dwarrelen. Daarnaast laat mijn zoon van 5 ook regelmatig deuren open.. FB heb ik echt al vaak geprobeerd maar ik heb zulke fijne vrienden&fam dat er wel 6 mensen waren die mn status hebben gedeeld Niemand is iig echt actief voor ons rond gaan kijken. Maar ik heb gelukkig pb's gehad van lieve dames hier en heb denk ik al een goed huisje voor dr gevonden.