Blijvende harde buiken, 33 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinder1985, 26 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Afgelopen woensdag werd ik door mijn VK doorverwezen naar het ziekenhuis. Mijn baby bewoog minder, plus ik had in die tijd dat zij bij mij thuis was (ongeveer 10 min) al 3 harde buiken gehad. Ze kwamen ook zeer regelmatig.

In het ziekenhuis eerst aan de CTG gelegen, de baby begon er gelijk naar te trappen, dus dat zat wel snor. Wel konden ze zien dat ik regelmatig harde buiken kreeg, dus ze wilde graag verder onderzoeken.

Eerst werd er met een inwendige echo gekeken naar de baby (leuk om haar weer te zien), het ging allemaal goed en ze lag lekker te slapen. Gelukkig ook genoeg vruchtwater. Toen ging hij inwendig voelen en kreeg in een inwendige echo. Geen ontsluiten en de baarmoedermond was nog 3 cm.

Kortom de baby zit er nog prima en ze zien wel vaker dat het lichaam alvast aan het oefenen is voor de daadwerkelijke bevalling.

Maar, ik word echt helemaal ziek van die harde buiken, die nog steeds regelmatig komen. Mijn vriend zegt dat ik nog minder moet doen, maar ik heb het af en toe alleen al van het aankleden.. Vanmorgen 2,5 uur in bad gezeten, aangekleed, wasje aangezet en ja hoor het is alweer feest.

Mijn HB was die week ervoor trouwens gecontroleerd, deze was 6,2 maar geen tekort aan voedingsstoffen gevonden. Dus een verstoring in de energiebalans.

Heeft iemand nog tips? Moet ik toch mijn vk weer gaan bellen? Ervaringen?

Bedankt alvast!

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Geen tips en geen ervaring, maar als jij je er niet fijn bij voelt en als die harde buiken blijven zou ik toch de verloskundige weer bellen! Succes.

3. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ik heb exact hetzelfde en hier laatst ook een topic over geopend. Ik ben vorige week 2 keer in het ziekenhuis geweest en afgelopen vrijdag langs de verloskundige omdat het weer raak was. Blijkbaar doe ik ook teveel, al vind ik zelf van niet.
    Van mijn vk hoef ik inmiddels niet meer te bellen bij regelmatige harde (en zelfs pijnlijke) harde buiken, omdat we inmiddels weten dat het niks doet met mijn bmm. Pas als het anders gaat voelen dan anders hoef ik te bellen. Zij adviseerde mij om alles op geleide van de harde buiken te doen en om klusjes te compenseren. Gister heb ik bijvoorbeeld relatief veel kunnen doen (wat overigens prima ging) maar hierdoor heb ik vandaag juist weer weinig kunnen doen. Krijg vandaag al harde buiken van de trap op lopen. Mijn advies is dus om gewoon uit te proberen waar jouw buik het beste op reageert. En ja, soms houdt dat in dat je een hele dag op bed moet liggen! Laatste loodjes moeten we maar denken :)

4. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Dankje!

Ik zie dat we ook maar 2 dagen schelen, dus dan klopt het wel dus dat het vaker voorkomt bij dit termijn. :D

Heel vermoeiend, vandaag niets gedaan bijna en dan toch op de bank in slaap vallen.

Bedankt voor je reactie!

5. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Haha ik heb vandaag helemaal niets gedaan, en toch heb ik 2 uur geslapen op bed 's middags :D

Ik denk dat we vooral moeten accepteren dat we tot weinig meer in staat zijn... ;)

6. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Hahaha :D

Ja inderdaad. Ik merk ook aan mezelf dat ik teveel nog wil en wat voorheen een peuleschil was, lijkt het nu allemaal teveel. Vk zegt ook dat mijn lichaam het zwanger zijn niet zo goed trekt.

De laatste loodjes zijn het zwaarste! Succes en slaap lekker voor straks ;p

7. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ik vind het ook zooo moeilijk om weinig of niets te doen. Wij zijn net verhuisd en de verbouwing is nog niet helemaal klaar, dus er is soms nog de nodige rommel en niet alles staat nog op de uiteindelijk plek, en dan merk ik dat ik me op loop te vreten dat ik niet even een dagje gewoon flink kan aanpoten zodat die troep wat sneller opgeruimd wordt haha.
    Het enige wat ik hoop is dat ik nog wel zelf de babykamer kan doen! Er moet nog wat klein schilderwerk gebeuren en dan issie klaar, maar ik moet er ook maar gewoon rekening mee houden dat ik hulp moet accepteren ;)

Jij ook vast slaap lekker hè! Dat slapen kunnen we inmiddels wel, alleen of het lekker is is nog maar de vraag :D

Deel Deze Pagina