Hallo, Nadat ik m'n zwangerschap heb aangegeven bij m'n werkgever kreeg ik een bevestigingsbrief van het uwv dat m'n werkgever een zwangerschapsverlofuitkering (of hoe dat ook heet) heeft aangevraagd voor me. Vervolgens ben ik verhuisd en heb de verhuizing ook netjes doorgegeven aan m'n werkgever en de gemeente. Nu kreeg ik laatst van de nieuwe bewoners van onze oude woning post mee die nog daar was bezorgd en daar zat een bevestigingsbrief bij van het uwv over dat m'n verlof was ingegaan/goedgekeurd. Ik heb gebeld met het uwv omdat ik een adreswijziging wou doorgeven, al verbaasd het me dat dit niet automatisch via gemeente of werkgever gaat, ik heb zelf immers nooit wat aangevraagd bij uwv. Er werd me verteld dat ik dit middels digid moest doen. Nu hebben we dit vande week geprobeerd, maar ik krijg die mogelijkheid helemaal niet op de website. Wat moet ik nu doen?
Beste Poohbear82, Het klopt dat je de adreswijziging bij UWV moet door geven. Zo mis je geen post in verband met je zwangerschapsuitkering. Deze wijziging kun je ook zonder DigiD doorgeven. Je kunt hier voor het wijzigingsformulier voor de Ziektewet gebruiken. Deze kun je downloaden en uitprinten via www.uwv.nl Dit formulier vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare