wie kan mij helpen (webwinkeltje

Discussie in 'De lounge' gestart door Cilla24, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ja ik bedoel ook niet dat ik t zwart wil doen, maar hoe doen die 2e hands winkeltjes het dan?
    t lijklt me dat hun ook niet van alles bonnetjes hebben..

2. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hoi,

je zult van alles wat je aaschaft bonnen moeten hebben, anders klopt de voorraad niet op je balans ..... en heb je een probleem als de belastingdienst komt controleren.

Succes

3. noukie89

noukie89 Niet meer actief

wat je kunt doen zelf bonnen maken met ieder artikel dat binnen komt iemand hier in de buurt doet dat ook aan huis dan komen mensen langs om kleding te brengen en te kopen en voor ieder kleding stuk maakt ze een bon

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Houdt er rekening mee dat de groothandel pas de deuren voor je opent als je een kvk nummer hebt en een btwnummer.
    Eerder nemen ze je niet serieus.
    En idd die info avond van de belastingdienst is een aanrader, daar kun je ook veel vragen stellen.
    Zorg dat je weet hoe je de boekhouding doet, of dat je iemand kent die je ermee helpen kan.

Ik ben overigens ook met een OScommerce site begonnen. Halfjaar geleden overgestapt op Magento ivm veiligheidsredenen. Ik heb het geluk dat mijn man uit de IT komt en dus de sites altijd voor me bouwt.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    overigens kun je dat ook op zo'n avond van de belastingdienst vragen, hoe je om moet en kunt gaan met 2e hands spullen in je boekhouding.

6. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Inderdaad want als je je wilt richten op 2e hands zul je met de btw tariefen ook rekening moeten houden.. daar zit geen 19% op

7. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Klopt, je kunt wel bonnen schrijven en de aanschaf in je kosten zetten, maar dan geen btw terugvorderen

Deel Deze Pagina