wie kan mij helpen? weer een opleiding gaan doen...

Discussie in 'De lounge' gestart door annetske, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hallo,

Even kort de situatie. Ben alleenstaande moeder en werk nu 24 uren per week en heb een heel klein deel aanvullende bijstanduitkering. 1x in de zoveel tijd moet ik dan naar mijn werkcoach toe om te praten. Nu wil zij mij graag weer aan de studie hebben. Ik heb er over nagedacht en ik heb er ook wel weer heel veel zin in :) Ik wil graag een opleiding doen in de zorg (doktersassistente, kraamverzorgster, verzorgende IG) Maar ik moet met een plan van aanpak komen van de gemeente. ik weet niet waar ik beginnen moet... Ik sta open voor beide soorten opleidingen BBL en BOL. Het liefst zou ik werken en leren, zodat ik wel geld verdien. Ik zoek heel internet af maar ik kan niet echt vinden wat ik zoek... Is er iemand hier die hier ervaring mee heeft? die mij Sites en tips en info kan en wil opsturen? Ik lees in andere topics dat thuiszorgorganisaties werken en leren aanbieden nu, maar ik kan niks vinden :( (ik zoek vast verkeerd) en misch is er iemand die ervaring heeft met werken en leren in het MCL in leeuwarden? of ander ziekenhuis? Wie kan mij helpen? je mag me ook een PB sturen.

bedankt alvast.

2. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Je kan een bbl opleiding verzorgende ig volgen in een aantal verpleeghuizen of verzorgingshuizen.
    Kijk op hun site en kijk bij vacatures.
    dan zie je of ze opleidingsplaatsen hebben.
    In het ziekenhuis kun je ook de bbl verpleegkundige volgen.
    Ook even op de site kijken naar opleidingsplaatsen.
    Ook zou je een open sollicitatie kunnen schrijven.

Ook kun je kijken op de website werkeninzorgenwelzijn.nl
    daar staan per provincie vacatures op.
    Succes, mocht je nog vragen hebben vraag maar raak.

Hou er wel rekening mee dat werken en leren met kinderen best pittig kan zijn, ook ga je onregelmatig werken, dag,avonden,nachten, weekenden en feestdagen.
    Dus zorg dat je een goede en vertrouwde opvang hebt voor de kinderen.

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    bedankt voor je tips! ik ga meteen even kijken. ik heb een goede oppas achter de hand en ik weet dat het pittig gaat worden maar ik wil er wel in investeren de komende jaren. ;)

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    bedenk goed wat je wilt, de kraam is leuk, maar zul jebv ook 's nachts weggeroepen kunnen worden, en je weet nooit wanneer je werkt.... moet je een goed opvangnet voor je kids hebben...

doktersassistent, volgens mij liggen de banen niet voor het oprapen,

in de zorg, werk zat maar altijd bikkelen.....

je zou ook nog aan de sph of spw kunnen denken of apothekersassistentes...

je kan via loi of nti sommige studies doen in je eigen tempo...je moet dan meestal wel je eigen stage/werkplek zoeken....

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.

Deel Deze Pagina