Vorige week ben ik bij de huisarts geweest voor een doorverwijzing naar 't ziekenhuis. Een aantal jaar geleden is er PCOS vast gesteld en doordat ronde 4 nu weer mislukt is, wil ik naar de gynaceoloog, zodat ze kan onderzoeken of ik nog PCOS heb en evt. met medicijnen kan beginnen. Nu wil de huisarts dus niet doorverwijzen. :x Hij gelooft niet dat ik PCOS heb (ivm regelmatige cyclus). Ook haalde hij er ineens bij dat ik een eetstoornis heb gehad, terwijl dit ook zo'n 6 jaar geleden is. Mag een huisarts weigeren om een doorverwijzing te sturen? Wie heeft dit ook gehad? Want weet niet wat ik hier nu mee moet, want als hij niet doorverwijst kan ik dus niet aan de medicijnen en ben ik bang dat het nooit gaat lukken
Volgens mij mag een huisarts een doorverwijzing niet weigeren. In het ziekenhuis kunnen ze zo met een echo zien of je PCOS (ik heb het zelf ook) hebt, maar meestal heb je dan wel een onregelmatie cyclus. Maar misschien kun je naar een andere huisarts gaan?
Als hij blijft weigeren, zou ik mijn zorgverzekeraar inschakelen voor evt. bemiddeling. Lees dit eens: Wanneer heb ik een verwijsbrief van mijn huisarts nodig en wanneer mag hij deze weigeren? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
Thanx voor jullie reacties! Wist niet dat ik hiervoor ook de zorgverzekering kon inschakelen, ga 't is verder opzoeken. Evt. zou ik inderdaad ook van huisarts kunnen wisselen, maar ik zit ook nog niet zo lang bij deze.. De PCOS is een aantal jaar geleden vast gesteld, sinds zo'n 1,5 jaar heb ik een redelijk regelmatige cyclus (altijd tussen de 28 en 34 dagen). Toen de PCOS werd vastgesteld werd ik eens per half jaar/jaar ongesteld. Dit is ook de reden dat de huisarts vind dat ik geen PCOS heb.. Maar op internet lees ik overal dat je ook ongesteld kunt worden zonder eisprong. En aangezien ik na 4 rondes nog niet zwanger ben, wil ik toch wel graag zekerheid hierover.
Je kan natuurlijk ook even het zkh bellen waar je toen liep om te vragen of je echt een verwijzing nodig hebt omdat je met dit probleem daar al bekend bent. Wie weet kan je op basis daarvan weer een afspraak krijgen?