Wie kan mij helpen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ylona, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ylona

Ylona Actief lid

31 jan 2008
    109
    0
    0
    Hallo,

Er is bij mij in sept 2007 pco ontdekt toen is er gezegd dat zolang wij geen kinderwens hadden we er niets mee hoefde te doen.
    Nu jan 2008 is onze kinderwens geboren. Dus zoals afgesproken met de gyn zou ik dan een afspraak maken zo dat er een behandelings plan getrokken kon worden.

Helaas is het ziekenhuis in sneek mij niet bereid te helpen omdat ik een bmi van 30 heb.

Nu vraag ik mij af zijn er hier ook dames met een wat hogere bmi die in een ziekenhuis in friesland is behandeld en zou ik dan mogen weten in welk ziekenhuis?

Want de huis arts zei dus dat ikdan zelf op zoek moet naar een ziekenhuis maar als je de ziekenhuizen belt dan krijg je maar erg weinig info.

Dus wie kan mij aan wat info helpen

mvg
    Ilona

2. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Mijn zus heeft hetzelfde nieuws gekregen. Dat was niet in een ander ziekenhuis. Dat heeft ermee te maken dat een hoge bmi de vruchtbaarheid kan verminderen. Daarom vinden ze dan dat je eerst moet afvallen. En ik heb ervaringen om me heen gezien waarbij zogenaamd onvruchtbare of verminderd vruchtbare vrouwen aardig wat afvielen en daarna opeens zwanger raakten, dus het werkt schijnbaar echt zo.

Ik heb alleen geen idee of dat voor pco ook zo is. En bij wat voor bmi zouden ze je dan wel willen helpen? Want 30 is toch nog niet echt gevaarlijk? Als je maar een paar punten minder hoeft te hebben, is het dan misschien voor jou te doen om dat te gaan halen?

Ik vind het heel vervelend voor je dat je dit nieuws hebt gekregen, en ik hoop dat je alsnog behandeld kunt worden. Anders heb je natuurlijk priveklinieken maar dat moet je ook maar kunnen betalen...

Heel veel succes!

3. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik lees net even terug en ik zie dat dit eigenlijk helemaal niet jouw vraag was. Sorry :oops:

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hey,
    balen zeg dat Sneek je niet wil helpen vanwege je BMI.
    Ik zou gewoon eens wat ziekenhuizen in de omgeving bellen om te vragen wat hun beleid is. In Drachten zit een nieuwe fert. arts. Misschien kun je het daar eens proberen?

5. Ylona

Ylona Actief lid

31 jan 2008
    109
    0
    0
    Ja, inderdaad maar het is moeilijk om iemand te pakken te krijgen die ook weet wat de beleid voering in het ziekenhuis is

6. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Gewoon bellen en doorvragen. Wij hadden een heel ander probleem waardoor we op zoek moesten naar een ander ziekenhuis. En toen ben ik ook gaan bellen. Je kunt op websites van ziekenhuizen vaak de telefoonnummers van de afdeling Fertiliteit of Gyneacologie vinden. Als degene die de telefoon opneemt niet weet of je in aanmerking komt, vraag je door naar de IVF-verpleegkundige. Die weet zeker of je in aanmerking komt.

Ik heb ook een bmi van rond de 30, bij ons ziekenhuis was dat geen enkel probleem. Misschien moet je een ziekenhuis in een iets grotere stad proberen? In Groningen hebben ze een hele goede fertiliteitsafdeling.

Je hoeft in dit geval zeker niet naar een privé-kliniek hoor.

Hebben ze trouwens gezegd wat je BMI wel mag zijn? Als 30 precies de grens is, is het misschien alleen een kwestie van 2 kilo afvallen, waarmee je de 29 bereikt. Dat is nog te overzien toch?

Succes!

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Als je het nummer van de gynaecologie in Drachten wil dan moet je maar even PBen. Dan stuur ik je die en de naam van de fertiliteitsarts.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij zijn in behandeling geweest in het MCL in Leeuwarden. Daar hebben ze nooit zo moeilijk over gewicht gedaan en houden ze zich niet zo aan bepaalde BMI-waardes. Een BMI van 30 is toch helemaal niet zo heel erg veel, ik ken ze wel "dikker", hoor! ;) De fertiliteitsafdeling in Leeuwarden is mij goed bevallen, leuke en meelevende artsen en assistentes, ze doen nooit zo moeilijk, ze nemen je ook serieus en proberen je zoveel mogelijk te helpen. Ook heb je in het MCL het voordeel dat ze daar IUI en IVF/ICSI doen, dat heb je in een streekziekenhuis niet. Ik weet niet waar je woont, wij wonen een halfuur van Leeuwarden vandaan en dat was goed te doen met alle follikelmetingen en dergelijke.

9. Ylona

Ylona Actief lid

31 jan 2008
    109
    0
    0
    uiteindelijk naar heel veel bellen, bleek dat het ziekenhuis in groningen het zelfde regels hanteerde als in sneek bijwijze van proef en in mcl wouden ze het wel doen en dus heb ik daar nu een afspraak gemaakt voor 25 augustus dat was het snelste plekje.

groetjes
    Ylona

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Groningen is inderdaad erg streng en daar hanteren ze duidelijke normen qua gewicht! Daar moet je persé onder een BMI van 30 zitten, geloof ik. Fijn dat je 25 augustus al terecht kunt, dat is best snel. Bij welke gyn heb je een afspraak?

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    kijk of ff ins ons pco-foum bij mij was mijn bmi met pco goed dus ik kan je helaas geen antwoord geven, succes!

12. marion1971

11 aug 2008
    37
    0
    0
    hey geweldig, bij mij hebben ze ook nooit moeilijk gedaan ik heb ook een hoge bmi....

Bij wie heb je een afspraak?

13. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Fijn dat je een ziekenhuis hebt gevonden die je wil helpen!

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hallo

ik heb een bmi van 27 dus ook te veel.
    ik zit bij het ziekenhuis in leeuwarden
    en zoals ik hier al gelezen heb, hebben ze idd hier lieve mensen die je echt helpen. alles wat je wilt weten beantwoorden ze. en stellen je erg gerust.
    mijn gyn heeft wel gezegd dat als je te zwaar bent niet goed is en ik moest dus ook op mijn gewicht blijven en niet zwaarder worden, maar mocht wel afvallen want dat stimuleerd afvallen. dus ik ben weer op een sport gegaan en ben bezig met afvallen. ook al wil dat niet erg heel snel maar ben ook nog maar een weekje bezig hahaha.
    maar ik doe mijn best er wel voor. ik heb gewoon snel aaleg om aan tekomen dus moet er nu gewoon even erg omdenken. dus misschien wordt ik dan wat sneller zwanger. ik wil 7 tot 10 kilo afvallen dus zal zien hoe het gaat.

succes met alles

liefs

15. Ylona

Ylona Actief lid

31 jan 2008
    109
    0
    0
    Ik heb een afspraak bij dr Perquin

@ Sunlight ben je al wel begonnen met clomid of een behandelin of begeleiden ze je alleen bij het afvallen

groetjes
    Ylona

Deel Deze Pagina