wie kan mij helpen

Discussie in 'De lounge' gestart door miranda72, 7 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Sorry hoor, maar je zegt dat mensen domme antwoorden geven, maar ik krijg het idee dat jij niet echt in de gaten hebt hoe erg het kan irriteren. Mijn zusje heeft ook twee katten en dat gaat perfect, daar heeft niemand last van ! Dat kan toch ook !

Als je een huisdier koopt, welk dan ook, ben JIJ verantwoordelijk daarvoor en als je die verantwoordelijkheid niet neemt moet je het niet raar vinden dat anderen maatregelen nemen ! Ik hoef toch niet mijn tuin onder te laten schijten omdat andere mensen te laks zijn om op hun dieren te letten ! Complete onzin vind ik het !

Ik vraag niet om rommel, en al helemaal niet om onkosten want IK ben niet de eigenaar ! Als ik een hond heb moet ik ook zelf voor alle kosten opdraaien en niet anderen en ik het ook MIJN verantwoordelijkheid om zijn uitwerpselen op te ruimen voordat er een ander met z'n schoenen in staat ! Bij katten is dat net zo !

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Helemaal mee eens Sabrina !

Groetjes,
    Nikki F

3. Niet meer actief

Nou meiden, niet zo kattig he ;)

Sorry hoor, ik ga er verder niet meer over in discussie.
    Jullie snappen er toch niks van...het gaat hier om het opsluiten van katten...niet om die kattenstront of de ergenis , dat snap ik helemaal, maar het gaat dus om het laten opsluiten meiden...lezen!

Dat ik verantwoordelijk ben voor mijn katten klopt helemaal, maar kom dan naar mij toe en laat niet mijn kat opsluiten en bij mij weg halen.

Nou meiden, ik ga nu even heerlijk in m'n tuintje zitten.
    Die ik overigens van de week besmeurt heb met koeiemest.Dat stinkt pas zeg ;)

4. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ben het ook met jullie eens hoor Sabrina en Nikki.
    Wij hebben zelf ook 5 katten en wij hebben speciaal voor hen een kattenren gemaakt, zodat ze vooral veilig naar buiten kunnen (moet er nl. niet aan denken dat ze doodgereden of vergiftigd worden) en hierdoor hebben mensen in de buurt ook geen last van ze.

Miranda, hopelijk gaan de gegeven tips helpen. Weet je toevallig niet van wie die katten zijn?

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Nies,

Ik blijf erbij, je bent tot veel in staat als je alles hebt geprobeerd om van de kattenstront af te komen, kosten nog moeite hebt bespaard en als het er dan nog is. Het opsluiten is een drastisch middel, maar voor sommigen misschien de enige manier om wakker te worden. Triest dat dat zo zou moeten hoor, ben ik het mee eens, maar als je een (nieuwe) tuin hebt wil je er ook van kunnen genieten en niet steeds last hebben van andermans HUISdier.

Groetjes,
    Nikki F

6. Niet meer actief

Helemaal met je eens Nikki, maar nogmaals, dan stap je op de eigenaar af en dan zeg je dat je overlast hebt van zijn katten.En dan is het aan hem om er iets mee te doen.
    Er is nog nooit iemand naar mij toegekomen om te klagen, dan weet je toch ook van niks, en dan doe je er toch ook niks mee?

Maar ik vind gewoon het opsluiten van zo'n beestje in een asiel te ver gaan.
    Je kunt een buitenkat niet binnen houden, ja vanaf de geboorte maar niet alle katten zijn vanaf hun geboorte bij iemand thuis, zo ook de mijne niet.
    En ik kan van mijn katten van 9, 14 en 16 jaar niet verlangen dat ze in een ren gaan zitten.

7. miranda72

miranda72 Actief lid

25 mei 2006
    335
    0
    0
    huismoeder
    bodegraven
    o o meiden ik wil hier geen ruzie over hebben en ook geen discussie onderwerp hoor
    het was gewoon een vraag en meer niet

nies ik ga ze echt niet opsluiten maar ik hield het in mijn achterhoofd als het echt te gek werdt
    en koofiedik kan ik helaas niet doen denk ik want ik heb geen aarde alles is bij ons straatstenen
    dus ja dan wordt het moeilijk

miranda(naam genoot) nee helaas weet ik niet van wie ze zijn want ik woon hier pas 5 maanden dus ik kan nog niet iedereen
    maar ik ga er wel achter aan om er wat aan te doen want dit is echt niet leuk en je gaat niet voor je plezier meer buiten zitten want je moet echt steeds je erf(werft)schoonmaken met gloor want anders verga je echt

maar meiden tot nu toe bedankt voor de tips en laat dit nu niet uit de hand lopen dat er straks ruzie is want dat is mijn bedoeling echt niet

oja maar ik ga er echt geen geld aan uit geven
    dus zo'n ding ga IK niet kopen ik vindt hem echt veels te duur

8. Niet meer actief

Ik maak geen ruzie hoor Miranda....vind het alleen "strontvervelend" dat sommige mensen zo kortzichtig zijn.Maar goed, dit is een discussie waar je toch niet uit komt.Kattenliefhebbers tegen kattenonliefhebbers.
    Ik vind stront in mn tuin ook heel vervelend en ik schroom er dan ook niet voor om een emmer water te gooien over de kat.Dat is het risico voor de kat zelf, en mijn buren vinden het ook vervelend dat mijn goudvissen gejat zijn maar ik laat ze niet voor de kosten opdraaien, zo ben ik niet.
    Maar ze moeten dan ook niet zeuren als de buurkat met een nat pak thuis komt, gelukkig doen ze dat ook niet en ze geven me groot gelijk!

Ik snap het probleem wel alleen je kunt er zo weinig mee.En ik geef je ook gelijk dat je geen 39 euro uit wilt geven om ze weg te houden.Dus dan worden het toch huis-tuin en keukenmiddeltjes.
    Of je moet -als je er achter komt van wie ze zijn- naar de eigenaar toe gaan.

Maarre ruzie, nee hoor, kijk wel uit ;)

9. miranda72

miranda72 Actief lid

25 mei 2006
    335
    0
    0
    huismoeder
    bodegraven
    gelukkig maar :)

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hallo dames,

dat ging er even verhit aan toe, zeg! Ik wil er ook nog graag wat over kwijt. Ik kan me helemaal vinden in de mensen die overlast ervaren van katten, ook al heb ik zelf een kat. Maak het dus gewoon bespreekbaar. De meeste mensen zullen het als vervelend ervaren als hun buren overlast hebben van hun katten en zullen mee gaan denken over een oplossing. Dat neem ik tenminste aan, omdat ik dat zelf zou doen. Natuurlijk zijn er altijd egoisten en domme mensen bij die er gelijk een probleem of ruzie van zullen maken als je je beklag komt doen. Maar feit is dat je dat pas weet als je het hebt geprobeert.
    Er zijn vele oplossingen de moeite waard om te proberen voordat je de dierenambulance belt en een kat op laat bergen. Want een ding is zeker: als je dat doet zonder eerst andere mogelijkheden te hebben benut, heb je vrijwel zeker een burenruzie.

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    cacao doppen!!!!
    Dat heb ik eens ergens gelezen op internet.
    Keek er heel raar tegenaan maar het heeft enorm geholpen!!!!!!!!!!!
    Het is niet giftig ( wilde geen gif ofzo omdat ik ook honden hbe en die komen ook in de tuin)
    En cacao doppen zijn dan ideaal. En je krijgt geen onkruid meer.

Wat wel een nadeel is, is dat ze de eerste weken wat stinken. Maar na die weken ruik je ze niet meer.
    Ik had liever de geur van die doppen dan van kattepis ;)

12. Quinnygirl

Quinnygirl Actief lid

21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Hoi allemaal,

Ik zit nu met hetzelfde probleem: ik heb 4 katten en ben 6 maanden geleden verhuisd naar een benedenhuis en wil dus ook lekker de katten buiten laten (ik heb er zelfs 1 die zelf de deur wel even openmaakt...). Mijn buurvrouw is onwijs bang van katten en wil ze dus ook echt niet in haar tuin en daar geef ik haar geen ongelijk in. Ik heb ze na haar mededeling een maand binnen gehouden om na te denken voor een oplossing. Toen kwam ik op het idee om ze dan maar aan de voorkant naar buiten te laten, want daar zit zij nooit en daar hebben ze een plantsoen met heeeeeeel veel planten, waar kinderen ook niet komen, want het is niet open. Nu zijn de katten nog niet echt gewend om buiten te komen en blijven dus wel redelijk in de buurt, maar dus ook in haar voortuin. Nu heeft ze een voortuin die betegeld is, dus plassen en poepen zullen ze er niet in, want dat is alleen lekker in aarde en/of zand. Kwam ze 2 weken geleden heel boos op ons af, want een van onze katten zat in haar vensterbank naar binnen te loeren! Nu heb ik best begrip voor haar angst, maar ik wil m'n katten niet binnenhouden.
    Waar ik dus nu mee zit is het volgende:
    Is het zo dat zij de katten niet in haar tuin wil hebben, dus moet zij ervoor zorgen dat zij er niet in kunnen, of ligt het andersom en zijn het mijn katten, dus moet ik ervoor zorgen dat zij niet bij haar in de tuin kunnen? Mijn gevoel zegt dat zij ervoor moet zorgen, want zij wil ze niet in haar tuin (en dat is haar goed recht). Maar een stemmetje in mij zegt dat ik ervoor moet zorgen. Maar dan komt een ander punt: niet alleen mijn katten komen in haar tuin, dus hoe lossen we dat dan weer op...?
    Je ziet: ik vind het een heel moeilijke kwestie.

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    In principe ben jij als baasje verantwoordelijk.

14. Patries

Patries Actief lid

22 feb 2006
    127
    0
    0
    Ik kan allebei de kanten van de verhalen heel goed begrijpen ;)

Heb zelf 6 katten, maar heb er in mijn nieuwe huis voor gezorgd dat ze gewoon de tuin niet meer uit kunnen zodat anderen er ook geen last van hebben.

Er is altijd een mogelijkheid te vinden om je katten in je tuin te houden.

En het argument van mijn katten zijn al zo oud en gewend om de tuin uit te kunnen, vind ik onzin!
    Tuurlijk zal het even wennen zijn voor je beestjes, maar ik vind dat het jouw verantwoordelijkheid is om je katten bij je te houden!

Maak een ren, zet ze aan een lijn of zorg dat je hele tuin overspannen wordt met een net of iets dergelijks.
    ik heb zelf aan alle kanten muren om mijn tuin en die heb ik aan de bovenkant afgezet met gaas, het is niet het mooiste maar het werkt wel ;)

Ik heb ook nog 4 hondjes en die laat ik ook niet zomaar los buiten de tuin, dus waarom zou ik wel mijn katten buiten de tuin laten???

15. Niet meer actief

Ik heb mijn oudste kat na een operatie 2 weken binnen moeten houden, hij heeft niks anders gedaan dan krabben aan de deuren, gillen, mauwen, huilen en protesteren.Ik was blij dat z'n kap eraf mocht en dat hij weer naar buiten mocht.Een kat die al 16 jaar lang buiten mag hou je niet binnen !!Bovendien doe ik dat ook gewoon niet, hoelang heeft ie nog te gaan, moet dat arme beest de rest van z'n nog korte leven achter de geraniums zitten loeren dan?...Sorry maar dat vind ik dierenmishandeling!

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Dat kan best Nies, en ik ben echt geen "kattenhater" of hoe je het noemt. Maar als die kat binnen de tent afbreekt heb jij er last van en gooi je hem naar buiten. Wat moeten mensen dan doen die er buiten last van hebben en niet vragen om katten ?

Het gaat zich er niet om af katten wel of niet buiten mogen lopen. Waar het wel om gaat is de verantwoordelijkheid van de baasjes. Hier in het dorp wonen gewoon te veel mensen die een kat hebben, het beest eten geven en zich voor de rest niets van hun beesten aantrekken en ze de hele dag maar laten rondzwerven, met alle gevolgen van dien. Doe daar dan maar eens wat aan ...

Laatst lag de kat van de ene buurvrouw in het bed van het dochtertje van de buurvrouw aan onze andere kant ... niet normaal toch ? Ja, en het poepen is een probleem, maar dat blijft zolang niemand zich echt verantwoordelijk voelt voor die beesten ...

Groetjes,
    Nikki F

17. Precies hier ben ik het helemaal mee eens
    Waarom zou een kat rond moeten zwerven door de buurt??
    Zorg ervoor dat je ze in je eigen tuin kan houden dat doe ik ook !!
    Mijn katten lopen los in de tuin maar kunnen er niet uit daar hebben wij voor gezorgd.

18. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik wordt ook gek van al die katten. Wij hebben ook een tuin. Die katten lopen overal rond behalve thuis bij hun eigenaren. Waarom willen ze in GODSNAAM een kat als ie de hele dag weg is? Ik ben gek op katten hoor want ik heb er zelf 2 gehad, MAAR niet als ze lopen te piessen en schijten in mijn tuin. Altijd zit mijn tuintafel onder de witte katte haren van 1 of ander mormel van de buren. Heb er al wat van gezegd en dan houd ze hem 1 dagje binnen en daarna is ie er gewoon weer. Tegenwoordig spuit ik ze keihard nat met water als ik ze zie en heb ik kattenschik bij de tuinwinkel gekocht. Geen genade meer. Pijn zal ik ze niet doen maar wel flink laten schrikken.
    Fijn, mensen gaan meteen zeuren dat ze onmogelijk binnen gehouden kunnen worden, hoe zou het zijn als mijn kinderen zomaar meerdere malen binnen bij je komen lopen en bij je gaan plassen en poepen ongevraagd omdat ik ze niet wil binnenhouden?
    Laatst ook bij de buurvrouw liep ze te zoeken waar die stank vandaan kwam, vond ze onder haar bed kattenpis was er gewoon een kat binnengeweest.
    Kat vloog binnen bij mijn zus, vaas stuk..
    Mensen beseffen niet dat katten echt een plaag kunnen zijn voor de tuinen in de buurt, maar ja kan ook niet he, want zelf hebben ze er geen last van. Tenslotte loopt die van hen bij ons.

19. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Vroeger deed mijn vader altijd koffie dik in de tuin, daar blijven ze ook van weg en zo doe je ze geen kwaad!

20. Patries

Patries Actief lid

22 feb 2006
    127
    0
    0
    Ik zeg ook niet dat je hem in je huis moet oplsuiten.
    Maar je kan er wel voor zorgen dat hij niet meer de tuin uit kan ;)

Deel Deze Pagina