nutrix ipv nutriton?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door marline1983, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi

ik gebruik nu al vanaf het begin nutriton in de voeding om dat het melk er zonder nutriton er zo weer uit loopt
    nu was mijn vraag
    kan ik ook nutrix gaan gebruiken in plaats van nutriton?
    om het dikker te maken?
    vindt nutriton zo verschrikkelijk duur

groetjes marline

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Het verschil is dat in Nutriton geen extra caloriën zitten, en in Nutrix wel dus dat moet je effe bekijken.

Alyna krijgt Nutrilon AR tegen spugen, maar soms krijgt ze kant en klaar standaard voeding (uit zo'n pakje) met pap erdoor, werkt net zo goed.
    Bij haar is het echt; als het maar dikker is.

Dus ik denk wel dat je het kunt proberen.Nutrix is wel pas vanaf 4 maanden.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ja bij dice is het ook van als het maar wat dikker is

hij krijgt nu sinds een weekje ook al fruit en groente hapjes
    mocht van het cb omdat hij mij het brood uit de handen graaide en al wou opeten

denk dat ik het maar gewoon eens ga proberen en als dat niet wil dan maar nutriton geven
    hij krijgt trouwens gewoon AH merk flesvoeding
    het cb en HA zeiden dat hij geen reflux heeft

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mijn zoontje spuugt stukken minder met nutrix en bambix erdoor. En net wat je zegt het is voordeliger.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben beide gebruikt omdat C heel veel honger had, ondanks de hongerige baby voeding.

Nutriton blijft vast in de maag, nutrix wordt weer dun in de maag door het verteringssysteem.
    We hebben C vanaf 4 maanden 3 flessen met nutriton gegeven, en de 1e en laatste fles met nutrix, maar we merkten dan hij op de nutrix iets makkelijker een mondje terug gaf.

Maar dat was dus minimaal, omdat het spugen hier amper aan de orde was..

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    nou heb ik het vandaag geprobeerd
    met nutrix

hij heeft nog niks terug gegeven
    geen krampjes gehad en dergelijke
    hij slaapt er nu nog op

en hoe kan ik nu het beste overgaan op 4 flessen anders ben ik bang dat hij teveel krijgt

hij krijgt nu
    8.00 240+8
    tussendoor fruithapje
    11.00 180+6
    14.00 180+6
    tussendoor groentehap
    17.00 180+6
    20.00 240+8

en dan in elke fles iets nutrix
    of wordt het dan in 1x teveel om over tegaan op 4 flessen?

7. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Is in elke fles Nutrix niet wat veel?

Je kan natuurlijk ook in plaats van een voedingsmoment minder aan te bieden, de eerste en laatste fles gewoon met 180 cc geven.. Dan geef je samen al 120cc minder, bijna een hele voeding.

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    heb vandaag met nutrix geprobeerd maar meneer spuugt er alleen maar harder van dus denk dat ik alleen in de laatste en 1e fles nutrix doe
    met een beetje nutriton

en de rest alleen nutriton
    zonder nutrix

ik geef nu de fles van 14.00 150+5 scheppen
    en dan tegen 15.30 groente hapje

mischien dat ik dan 1 fles af kan gaan bouwen

9. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    persoonlijk vindt ik dat hij inderdaad nu wel heel erg veel flessen krijgt, en zou zelf na de groentehap een kleiner flesje geven, en ook die van 11 uur zou ik kleiner maken want die 1e en laatste fles zijn best wel grote flessen moet ik eerlijk bekennen. ik vindt het reuze veel hoor die 1e en laatste,die meid van mij is 10 maanden maar de grootste fles die ze op die leeftijd kreeg was 210+8 dat is totaal 240 ml voeding, wat jij nu geeft is 270 ml voeding ik vindt het ontzettend veel zeker voor een kleine van net 3,5 maand. en dan ook nog eens een keer nutrix erdoor?

echt ik veroordeel nooit iemand en zeg ook nooit iemand wat te doen, ik geef mijn mening en soms kan ik daar wel eens in doordrammen, maar zoveel voeding (melk) voor een kindje van die leeftijd sorry hoor, ik vindt het echt echt heel erg veel.ik zeg op mijn beurt verander eerst maar iets aan die 1e en laatste fles voeding (minder) maar niet ook nog eens een keer nutrix er aan toe gaan voegen. tegen de tijd dat de kleine dan een jaar is, is het een tonnetje rond ;)

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bedankt voor je andwoord

ik vondt het ook al erg veel maar volgens CB moest ik het zo doen
    ik vond ook al dat hij zoveel aan kwam hij draagt nu al 74 van truitjes omdat z'n boven lichaam te dik is :oops:
    hoeveel zou ik dan kunnen geven in die 4 flessen?

groetjes

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou eerst proberen om terug te komen op 5*180/6.. eventueel met fruit/groentehapjes tussendoor (maar dat is niet perse nodig tot 6 maanden)
    Als hij het daar niet op red, kun je hongerige babyvoeding proberen. Want 1000cc is wel de max.

C had rond de 3-4 maanden een hongerspurt. Hij wilde opeens veel meer eten. Met die hongerige baby voeding zat hij weer netjes op 5 flessen van 180/6. Aangevuld met nutriton voor wat extra verzadiging &tegen een klein beetje spugen..

Is dat nog een optie?

12. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dus gewoon weer 5x 180+6 proberen?
    fruit en groente mocht ik al gaan geven omdat hij eraan toe was volgens de CB hij haalde het brood uit me handen en stopte het bijna in 'z'n eigen mond

hij loopt 2 weken voor omdat hij 2 weken te laat is geboren
    hij huild wel vaak als de fles van 180+6 op is maar als ik m dan z'n speen geef is het goed

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dan heeft hij waarschijnlijk veel zuigbehoefte, niet zozeer honger.
    Als hij het op die 5 flessen red, dan kun je eventueel weer fruit/groente tussendoor gaan geven. Als hij dat goed eet, kun je die 5e fles laten vallen. Maar eigenlijk is alleen flesvoeding (800-1000cc) tot 6 maanden genoeg voor een kindje.

Wij hebben zelf dat drama gehad, en was zelf ontzettend blij dat we qua flesjes weer in ritme zaten. Daarna kun je wel weer gaan oefenen met nieuwe dingen zoals fruit en groente..

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Luca krijgt nu al Nutrix omdat hij anders ontzettende honger heeft en echt teveel eet, mocht ook gewoon van het CB.

Hij drinkt 5 flessen van 180cc en in zn laatste fles krijgt hij Nutrix Vanille, dan slaapt ie ook van 23:00 tot 07:30

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    O my god, hier schrik ik echt van, haha.
    Heeft CB gezegd dat zoveel voeding goed was?
    Ik ben zelf niet iemand die zich vastpint op de richtlijnen, ik kijk meer naar mijn kind, maar ik vind dit eerlijk gezegd heel erg veel voeding. Niet zo gek dat hij zo hard groeit.
    Omdat hij al groente- en fruithap krijgt en nutrix zou ik de flessen echt kleiner gaan maken, want ik denk dat jij later een probleem gaat krijgen hoor.
    Succes meid.

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meiden

bedankt voor jullie reaties
    ik ben er zo van geschrokken dat ik gestopt ben met de nutrix ik geef m nou alleen nog nutriton in de fles en hij krijgt nog 5 flessen van 180+6
    en de ene dag fruit en de andere dag groente

hij is nog even tevreden ermee dus dan laat ik het zo maar ik ga er echt wel wat van zeggen op het CB willen ze me kind overvoed hebben ofzo

17. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi!

Het cb zei juist tegen mij dat in nutrix niks extra's zit, qua voedingsstoffen of calorien.

Mijn zoontje sliep nl. ineens de nachten niet meer door dus ik heb gevraagd of ik rijstebloem kon toevoegen aan de laatste fles en toen zeiden ze dat ik dan beter meer normale voeding kon geven die laatste 2 flessen?!

Maar goed, volgens mij is het ook wel een beetje uit proberen wat werkt want ieder kindje is weer anders...

18. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Er zitten in Nutrix degelijk wel extra calorieën. Kijk maar op het pakje.

3 maanden is idd te vroeg voor rijstebloem. Je zou nutriton kunnen proberen (daar zitten niet onnodig veel calorieën in). Sommige kindjes krijgen er voller gevoel van en slapen langer.

Deel Deze Pagina