Wie kan mij helpen

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Mayay, Jul 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mayay

Mayay Lid

Jul 29, 2009
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    #1 Mayay, Jul 29, 2009
    Last edited: Jul 29, 2009
    Hallo,

Ik heb vd huisarts clomid gekregen, zodat mn cylcus ook regelmatiger zou worden.
    Zit nu op dag 25 en ik vraag me af of ik nou al mn eisprong heb gehad.
    Kan iemand mij dat vertellen??

1. ongesteld
    2. 37.1
    3. 36.9
    4. 36.8
    5. 36.8
    6. 36.7
    7. 36.8
    8. 36.8
    9. 36.6
    10. 36.3
    11. 36.8
    12. 36.7
    13. 36.8
    14. 36.7
    15. 36.7
    16. 36.7
    17. 36.6
    18. 36.6
    19. 36.8
    20. 36.6
    21. 36.7
    22. 36.5
    23. 36.7
    24. 36.5
    25. 36.8

Heb op dag 10 gelijk een ovulatietest gedaan en die was negatief.
    Heb op dag 13 seks gehad.Wanneer zou ik een zwangerschapstest kunnen doen?
    Kan iemand mij duidelijkheid geven. Alvast bedankt!!!

Groetjes Maya.

2. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hoi hoi,

Ik denk dat je op dag 10 je eisprong hebt gehad. Als dat zo is geweest is het niet gek dat je ovutest nega was. Bij ovutesten test je posi 1 of 2 dagen voor je eisprong. Heb je alleen op dag 13 geklust of ook andere dagen? Liefst klussen voordat je ei springt, zodat de zaadjes als klaar liggen als het eitje springt. Als je eisprong op dag 10 is geweest duurt het nog ongeveer 14 dagen voor je ongi. Het kan wel variëren van 10 tot 18 dagen.
    Volgens mij kun je daarom best nu al wel een testje wagen.

Suc6, zal duimen voor een posi zw.test :)

3. Mayay

Mayay Lid

Jul 29, 2009
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Lieve Kweb,

Wat fijn dat je een reactie hebt geplaatst!!

Maar even een vraagje, je eisprong is toch geweest als je temperatuur stijgt en niet daalt? Voor je eisprong daalt hij toch?

Ben nog steeds niet ongesteld en heb dinsdag en donderdag (gisteren) een test gedaan.Waren negatief. Of was dat te vroeg?
    We hebben alleen maar op dag 13 geklust (haha is dat Belgisch ofzo).
    Volgende maand willen we serieus gaan proberen laat maar zeggen.

Zie dat jij zwanger bent, gefeliciteerd!!
    Wanneer ben je uitgerekend?

4. sim1612

sim1612 Bekend lid

Jul 10, 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Misschien moet je even op fertility friend online een account aanmaken, ( de site is wel in het engels).
    Hier kun je een temperatuurkaartje invullen en FF berekent dat jouw eisprong.....Erg handige site.
    Klik maar eens op mijn banner onderaan bericht....
    Ik denk nl dat je je ei nog niet gehad hebt.....maar ik kan t mis hebben....
    Succes ermee!

5. Mayay

Mayay Lid

Jul 29, 2009
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heey Sim,

Heb ik al gedaan, maar dat ding kan ook niet aangeven wanneer mn eisprong is/geweest is...
    Maar bedankt voor de tip.
    Wel gek dat mn eisprong misschien nog niet is geweest, aangezien ik clomid slik.

6. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    1,011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Hey Mayay,

Ik denk inderdaad ook dat je eisprong op dag 10 geweest is. Je temperatuur daalt op de dag van de eisprong, om vervolgens (minstens drie dagen) te stijgen.
    Kweb heeft gelijk mbt de ovutest..die geeft inderdaad niet meer een positief resultaat als je je eisprong hebt, alleen daarvoor..

Als je alleen op dag 13 geklust hebt (wat niet Belgisch is trouwens ;) ) geef ik je (helaas..sorry..) weinig kans..Als je eitje springt ben je immers maar heel kort vruchtbaar..

Ik zou nog twee daagjes wachten, dan weer eventueel testen en naar de huisarts of gyn terug..

Succes!!

Liefs,
    Anna

7. sim1612

sim1612 Bekend lid

Jul 10, 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hi Maya,

Vreemd....maar hoe lang duurt normaal een cylcus bij jou?
    En heb je al vaker jouw temp bij gehouden?

Ik denk nl dat je (nog ) geen ei hebt gehad....dus net als FF....want na een eisprong moet je minimaal 3 dagen een hogere temperatuur meten, die hoger liggen dan +\- 6 dagen vooraf gaand van jou eisprong. En jij zit voor dag 10 gemiddeld steeds tussen de 36,6 en 36,8, en na dag 10 ook.....

Maar misschien moet je maandag anders maar eens een testje wagen....wie weet! Ik hoop het voor jou!!

Succes!

8. Mayay

Mayay Lid

Jul 29, 2009
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heey Anna,

Bedankt voor je reactie!!!
    Nou hopelijk word ik binnenkort ongesteld, dat geeft tenminste duidelijkheid.
    Had trouwens wel pas heldere afscheiding (lekker plastisch) vanaf dag 12.Dat klopt dan toch niet??
    Maakt niet uit dat ik niet zwanger ben, omdat we pas volgende maand willen beginnen (Klinkt een beetje cru, maar je snapt wel wat ik bedoel toch).
    Dat klussen, waar komt dat toch vandaan???
    Seksen is toch niet een heel grof woord ofzo?!

Wil jij ook zwanger worden?

Liefs

9. Mayay

Mayay Lid

Jul 29, 2009
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heey Sim,

Vanaf jan 2009 was mn cyclus 37 dagen, toen 34 dagen en erna 39 dagen. 24 april voor t laatst ongesteld geweest en toen niet meer.Na 70 dagen provera gekregen en toen 5 juli ongesteld geworden.Toen moest ik beginnen met clomid. De gynaecoloog zei dat ik daardoor een korte cyclus zou krijgen, maar als ik nu nog steeds geen eisprong heb gehad, klopt dat dus niet..lekker dan.

Wil jij ook zwanger worden?

xx

10. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    1,011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Heej Mayay,

Tja..dat vruchtbaar slijm kan ik dan ook niet zo goed verklaren..vooral omdat je ovutest op dag 10 nega was..dan lijkt 't me erg raar om op dag 12 ineens wel vruchtbaar slijm te hebben..

Klussen..tja, das gewoon een synoniempje denk ik..Da's hier op 't forum inderdaad het woord voor seksen (wat inderdaad geen grof woord is ;) ), maar 't klinkt net iets genuanceerder..maakt het misschien wat minder plastisch..

En ja, wij willen dolgraag zwanger worden!..Zit momenteel op het wachtbankje en 't is weer reuze spannend!

Liefs,
    Anna

11. Mayay

Mayay Lid

Jul 29, 2009
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey Anna,

Ow, das spannend voor jullie!!!
    Gebruik je ook ovulatietesten? Zo, ja welke?
    En 1 tot 2 dagen voor je eisprong heb je dus waarschijnlijk een positieve ovulatietest? En dan moet je dus klussen,haha???
    Zijn jullie al lang bezig??? Hoop voor je/jullie dat het snel lukt!!!
    Is het je 1e kindje?

Liefs

12. sim1612

sim1612 Bekend lid

Jul 10, 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hi Maya,

Bel anders maandag ff jouw gyn....misschien kan hij\zij wat meer zekerheid geven....Wel balen hoor, dat je ongeregeld bent! Hopelijk wordt dat snel beter. Want anders wordt "klussen" ;) voor een babietje wel lastig zo....

En ja, ik denk zoals de meesten hier op dit forum ;), willen we graag zwanger raken......Proberen nu al 14 mnd.....Schiet nog niet echt op...pfff....Maar we houden de moed er in!:D

Ik ga slapen, fijne avond nog en heel veel succes verder!!

Groetjes!

13. Mayay

Mayay Lid

Jul 29, 2009
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heey Simie :p,

Heb voor donderdag een afspraak met de gyn.
    Wil graag duidelijkheid over wat er in mn buik afspeelt.

Ja,eigenlijk ook wel logisch dat de mensen hier zwanger willen worden,haha. Ben nog niet zo thuis is de wereld van de zwangerschapsforums ;).

14 maanden, al een best tijdje!! Hopelijk hoef je niet lang meer te wachten,kan me voorstellen dat je er af en toe wanhopig van wordt, ofniet?

xxx

14. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    1,011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Heey mayay,

Als je een positieve ovutest hebt, moet je meteen aan de klus!! Liefst 2 of 3 dagen achter elkaar..Tja, je moet proberen optimaal gebruik te maken van he ;)

Ik heb deze maand ook voor 't eerst ovutesten gebruikt, die van 't Kruidvat..Ben benieuwd of 't geholpen heeft..:) En inmiddels zijn we alweer 7 mnd bezig voor ons eerste kindje..'T gaat snel..

Liefs,
    Anna

15. Mayay

Mayay Lid

Jul 29, 2009
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heey,

Wanneer moet je ongesteld worden dan?

xx

16. Mayay

Mayay Lid

Jul 29, 2009
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoelang duurt een eisprong dan? En als hij gesprongen is gaat gelijk de temp omhoog?

Share This Page