Daar zat ik vanmiddag ook aan te denken. Niet dat het op mij van toepassing is, maar ik moest wel even aan alle hoogzwangeren hier denken! Als ik nu zou gaan bevallen, zou ik met de eerste weeen naar het ziekenhuis gaan, ook al wil ik thuis bevallen. Eerst nog zorgen dat mijn moeder hier kan komen om op Eva te passen. Ben je zo zeker een uurtje verder volgens mij...
We zouden eerder weggaan (ik wil poliklinisch bevallen) en gewoon met de auto naar het zh gaan. Tja. Ik heb geluk want ik woon 5 minuten van het UMCG, waar ik ga bevallen.
ik woon 20 min. van het ziekenhuis. man heeft geen rijbewijs (ik wel maar pas 5 maanden). bussen rijden niet. taxi's nemen geen bevallende vrouwen mee.......
Oh dat van die taxi's wist ik niet. Bij ons heeft manlief pas net zijn rijbewijs (met oog op onze frummel), ik niet. Hoe wou jij dan uberhaupt naar het ziekenhuis komen? Los van de evt. sneeuw? Toch niet rijdend als je zelf al weeen hebt enzo...? Bij mij heeft de vk trouwens gezegd dat zij me ook konden vervoeren - mocht man het rijbewijs niet hebben of onze auto het begeven, etc.
HIer uhh denk ik nu net pas over na".. stom eigenlijk..dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.. Ik denk dat ik op het moment zelf maar beslis om thuis te bevallen.. ook al wonen we maar 10 min van het ziekenhuis vandaan vind het nu dood eng buiten.. Hier allebei een rijbewijs maar zie mezelf nog niet rijden tussen de weeen door hihi
ik word ingeleid bij 38 weken omdat ik een risico zwangerschap heb (premature weeën, zwangerschapsvergiftiging en groeiachterstand). maar mochten mijn weeën nu beginnen (zonder sneeuw) dan had ik zelf moeten rijden en anders zou mijn schoonvader mij wel brengen en schoonmoeder bij de kdis blijven. Maar nu met sneeuw.... schoonpappa is al heel zn leven taxi chauffeur en dus een ervaren rijder: hij stond vannochtend 7x dwars op de weg op een afstand van 7 km (hij moest schoonmoeder van werk halen). Hij rijdt dus ook niet meer en zeker niet met mij in de auto omdat het risico op een ongeluk veelste groot is.
Ah, ik snap het. Wij hebben de weg ook niet met de auto uitgeprobeerd vandaag hoor, ik weet niet of het een succes zou zijn. Heeft je schoonvader sneeuwkettingen? Ik kan in principe ook thuis bevallen omdat ik geen indicatie heb... ik heb op zich alles in huis. Ik ben absoluut blij dat ik nu niet uitgerekend ben trouwens. Had er nog niet eens over nagedacht.
tsja maar bij verminderd leven voelen komt de ambu denk ik niet.... en ook niet als je water is gebroken (tenzij de kleine niet ingedaald ligt). Bij weeën (op tijd en niet prematuure) komen ze denk ik ook niet. vandaar mijn vraag hahahahaha!!!1 ik wou dat ik gewoon thuis kon bevallen (heb nog nooit thuis mogen bevallen, het is mijn derde). maar ja het is het proberen waard!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja moeilijke kwestie he.. NOu hopen dat die sneeeuw weer snel weg is ik vind het maar niks.. zie me zelf nog niet lopend naar de auto die aan de overkant staat tijdens de weeen over het gladde pad trouwens.. Ik had er niet eens over na gedacht stom is dat Het idee maakt me al een beetje bang trouwens.. NOu aan de ene kant hoop ik dat ukkie hier snel komt maar aan de andere kant mag hij nog wel even wachten tot het niet meer sneeuwt hihi
Wij hadden het er vanmiddag ook over. Waarschijnlijk zouden we dan besluiten om indien mogelijk toch thuis te blijven, ook al wil ik eigenlijk poliklinisch bevallen. Met de temperaturen van vannacht zou ik het ook niet verantwoord vinden om na de bevalling nog met onze zoon de straat op te gaan.
Ik zou dus juist wel naar het ziekenhuis gaan, ook al wil ik thuis bevallen. Hoe wil je het doen als je met spoed naar het ziekenhuis moet? Zo snel gaat het allemaal niet met de sneeuw... ik zag vanmiddag op internet ook al een foto van een ambulance die overdwars op de weg stond. Als je zelf niet kan rijden en een taxi wil je niet meenemen, kan je dan niet met de verloskundige mee?
Hier nemen de taxi's je wel mee als je aan het bevallen bent.. vraag is alleen of ze met dit weer rijden!? Ik zou denk ik een ambu bellen (we hebben beide geen rijbewijs) als ik zeker weet dat ik weeën heb! Met hoge nood moeten ze wel komen!!!
Ja dat vroeg ik mij dus ook af net?, Voor het zelfde geld gaat het onwijs snel en beval je voor de verloskundigen er is.. lijkt me ook een beetje eng.
Ja ik zou het ook niet doen hoor meteen naar huis met een pasgeboren baby in die vrieskou.. kan niet goed zijn..
Mijn man rijd de auto tenzij hij dan net weg is dan moet ik met de taxi. Wij hebben hier een taxi centrale die het wel doet gelukkig. Maar moet dan wel ff op me BF wachten want die komt oppassen maar die kan er binnen een half uur zijn.