Was het echt mijn EISPRONG of niet?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Nala81, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala81

Nala81 Niet meer actief

Hoi!

Dames,
    Ik ben helemaal nieuw in dit tempen en nu zegt FF dat ik vorige week dinsdag een eisprong heb gehad.

Ik ben vorige week dinsdagavond verkouden geworden en had sinds woensdag tot en met vrijdag koorts.
    Die dagen heb ik 'discarded' dus niet werden ook niet in rekening genomen door FF.
    Nu zie ik die stippellijn die mijn eitje zou gespot hebben op dinsdag.

Mijn cyclus vorige maand was 56 dagen en dat was mijn 1ste cyclus sinds mijn bevalling bijna 1jr.geleden.

Kunnen jullie mij hierover verduidelijking geven?Want ik weet het dus echt niet!

PS: Ik geef nog borstvoeding dus het zou kunnen dat mijn eiwit-achtige afscheiding dat ik die dag had niet per se een teken van ovulatie was mr omdat ik borstvoeding geef (dit zou wel vaker gebeuren bij bv-moeders).

Dit is mijn temp.kaartje : My Ovulation Chart

Dank jullie wel!

2. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Als je zeker weet dat je baarmoedermond nog hoog zit dan heb je nog geen eisprong gehad, zodra je ei geweest is zit je bm laag gesloten en is hij hard (zoals het puntje van je neus)
    dus voor je ei is hij hoog geopend en zacht ( als je oorlel)
    En jij hebt ingevuld dat hij hoog zit....!

3. Nala81

Nala81 Niet meer actief

Ik herinner me dat die ergens vorige week laag aanvoelde (dus tubularm amper tot niet te voelen, toch?) , en ook zacht en geopend. Hetgene wat wel het probleem is dat ik dus niet geheel zeker durf te zijn dat ik het goed gevoeld heb omdat het echt mijn allereerste maand is (enkele weekjes eigenlijk) dat ik mijn baarmoeder probeer te 'voelen' en ik dus ook temp.
    Zodoende...

Is de cervix na de eisprong altijd en constant laag en hard?Dus iedere dag en dit tot en met de ongesteldheid of zwangerschap?

4. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Sorry het kan aan mij liggen maar hier kan ik niks van maken haha
    Voor je ei is hij hoog zacht en open
    Als je eisprong geweest is ligt je BBM laag is hard en gesloten
    je kan hem dus goed voelen!
    Wat jij zegt laag zacht en geopend kan bijna niet.... als je BBM hoog zit kun je hem bijna niet voelen he!

5. Aprill

Aprill Niet meer actief

Mamaprinses, laag kan wel hoor als je een baarmoederverzakking hebt door de bevalling bijvoorbeeld en een beetje open staat hij ook vaker na een 1e,2e, enz kindje (meestal sluit hij dan niet helemaal meer).

6. Nala81

Nala81 Niet meer actief

Haha,LOL! Het ligt zeker weten aan mij... Ik ben hier echt nog een leek in.
    Daarnet heb ik gevoeld en het is duidelijk hoog,gesloten en hard(zeker niet zacht).
    Als de bbm hoog zit dan kan men toch op de hurken zitten en naar beneden 'drukken' alsof men bevalt zeg maar, en dan voel je een klein 'lelletje' zeg maar, toch?

Dus heb ik dan nog geen eisprong gehad of is dat alsnog niet zeker?
    In ieder geval maak jij uit mijn kaartje op dat ik nog geen eisprong heb gehad he. Mag ik je vragen hoe je dat kunt zien?

Dank je wel voor je hulp he. Ik waardeer het want zit met tig vragen!

7. Nala81

Nala81 Niet meer actief

Hoi Aprill,
    dank je wel voor je input.

Hij is wel duidelijk hoog want ik voel de tubularm heel duidelijk http://www.einstein.yu.edu/cancercenter/support/images/cervix%20pinkbetter.jpg
    (het 'tunneltje' dus tussen de vagina en cervix).

8. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    @Aprill ja dat zou kunnen idd ja mijne is ook altijd iets geopend!
    maar ging niet van een verzakte BM uit! haha

@Nala als hij hoog zit dan is je ei DACHT IK nog niet geweest maar dat weet ik niet zeker!!!!!!!!!
    Ik weet alleen dat je BM na je ei (als je geen verzakte BM hebt na een eerdere bevalling) Laag hard en gesloten is (iets geopend ivm een eerdere bevalling misschien)

Ja klopt als je op je hurken gaat zitten en voelt en je voelt je BM niet dan kun je op de onderbuik drukken om hem te voelen,
    maar als je hem gewoon makkelijk voelt dan zit je BM laag.
    Aan je kaartje kan ik niet veel zien ivm dat je ziek geweest bent en ik niet weet wat je basal temp is

9. Nala81

Nala81 Niet meer actief

Neen, ik voel duidelijk dat het gesloten is want ik moet mijn vinger ertussen 'wringen'.
    Effe vraagje tussendoor aan Aprill: Betekent dat dat ik mijn postnatale oefeningen goed gedaan heb ? Haha LOL!

Mamaprinses:Neen, ik doe het anders eigenlijk. Ik ga op mijn hurken zitten en druk dan met mijn onderbuikspieren eigenlijk naar beneden alsof ik een babietje eruit wil persen zeg maar...

Jammer dat ik zo'n koorts heb gehad... Dat verpest mijn kaartje nog meer(oraal begonnen en dan pas vaginaal).

Oh ja, ik heb nu sinds een halfuurtje wel pijn in mijn linkerzij ... Ovu-testje gaf vanmiddag een licht streepje weer dus ik ga ervanuit dat dat negatief was..
    Ik krijg zoveel vage tekenen zeg!

Dank dames!

10. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    ja maar als je niet 'perst' haha voel je hem dan makkelijk?
    Als ik je tekst leest heb je eerst rectaal gemeten en toen vaginaal? je moet wel altijd hetzelfde meten en rectaal is het beste! (vraag me trouwens niet waarom, maar dat is volgens mij naukeuriger)
    Zolang je test steep niet even duidelijk en donder of nog donkerder is dan de controle lijn is hij niet positief nee

Aprill help ff want snap er nu ff zelf niks meer van haha

11. Nala81

Nala81 Niet meer actief

Ooh sorry hoor!

Neen, als ik niet 'pers' dan voel ik hem niet (of toch niet makkelijk tenzij ik blijf uitreiken ernaar).

Zeg dames, ik heb effe de notities bij mijn temp.kaartje aangepast want ik had notities gemaakt maar ik durfde die dus niet te noteren uit schrik dat FF daarop zou afgaan en dan een eisprong zou aanduiden.
    Maar nu FF dat toch gedaan heeft adh van mijn temperatuur toen (ik was toen nog niet koortsig he!) en dus eisprong heeft aangeduid , heb ik het toch gedaan.
    En nu merk ik dat er toch wel een kans is geweest dat ik een eitje heb gehad. Namelijk had ik dagen tevoren eerst lotionachtige afscheiding en dan 1 dag eiwit-achtige afscheiding.

Kunnen jullie nog es een kijkje nemen en dan met name nr de notities/afscheiding die ik net toegevoegd heb?

Ik waardeer het echt!

Als het echt een eisprong zou zijn geweest, dan zou ik toch 1 dezer dagen ongesteld moeten worden, toch?

Oh ja, waarom duidt FF een stippellijn aan?

Ik heb vandaag al de gehele namiddag tot nu steken in mijn linkerzij..

12. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    nala wil je dan nog eens de link naar je kaartje geven, als ik erop klik dan krijg ik je oude kaartje

13. Nala81

Nala81 Niet meer actief

14. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    hoe bedoel je Ooh sorry hoor!
    Ik probeer je niet aan tevallen als je dat denkt?!!!
    Ik snapte het ff niet meer omdat ik aan mijzelf begon te twijfelen, maar ik ga het ff voor de duidelijkheid opzoeken haha

15. Aprill

Aprill Niet meer actief

De stippellijn staat omdat FF niet zeker is van een eisprong.. iets onder je kaartje bij Ovulation Detector staat wat hiervan de reden is ;) ik denk waarschijnlijk de negatieve ovulatietesten (als je enkele voor ei weghaald, zal FF wel een lijn zetten) :)

16. Nala81

Nala81 Niet meer actief

Ik zei ' ooh sorry hoor' omdat je er zelf niet meer aan uit geraakte dus ik met al mijn gereutel je in de war had gebracht LOL!

17. Aprill

Aprill Niet meer actief

Volgens mij zijn de notities voor ons niet zichtbaar ;)

18. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    #18 mamaprinses, 19 apr 2010
    Laatst bewerkt: 19 apr 2010
    Ik heb dit van FF afgehaald en vertaald naar het NL
    sommige zinnen zijn raar maar dat komt door de vertaling

Functie: Uw cervicale positie kan worden: laag, gemiddeld of hoog. Uw baarmoederhals verhoogt en wordt moeilijker te bereiken als je je meest vruchtbare periode aanpak. Het belangrijkste is om te merken hoe deze wijzigingen in uw hele cyclus in relatie tot uw vruchtbaarheid. Zij kunnen subjectief zijn, zodat je nodig hebt om je eigen unieke veranderingen op te merken. Er zijn eigenlijk geen regels van toepassing als je de veranderingen op te merken relatief als ze veranderen. Dit kan een paar cycli om echt te merken.
    Laag: Record "laag" voor uw minst vruchtbare cervicale positie. Dit is de positie waar het het gemakkelijkst is te voelen en bereiken van uw baarmoederhals.
    Medium: Record "medium" voor de positie tussen uw laagste en het hoogste.
    Hoog: Record "hoog" als je baarmoederhals is het moeilijkst te bereiken. U mag zelfs niet in staat zijn om het te bereiken. U zult merken dat het voelt meer natte, zachte en open op dit moment als goed. Dit is je meest vruchtbare cervicale positie.

Hardheid: Nogmaals, het probleem is om de veranderingen in de textuur van je baarmoedermond mededeling relatief uw gehele cyclus als het verandert. Net als je cervicale positie, kan het een paar cycli om uw eigen patroon aankondiging. Om een idee krijgen van wat u zoekt, controleren wanneer je weet dat je vruchtbaar bent (als je eiwit cervicale vocht hebben) en als je zeker weet dat u niet (na de ovulatie is bevestigd door 3 hoge temperaturen), zodat u weet wat u zoekt. Op uw minst vruchtbare tijd, zowel vóór als na de eisprong, zal uw baarmoederhals voelen zich het meest harde en stevige, een beetje zoals het puntje van je neus. Bij het naderen van de ovulatie, zal uw baarmoederhals zachter en voelde meer als je lippen. U kunt de stevigheid van uw baarmoederhals als vaste, Medium, of zacht.
    <UL>Firm: Record "vaste" als de meest harde en stevige textuur u over uw hele cyclus. Uw baarmoederhals zal waarschijnlijk ook laag zijn en gemakkelijk te bereiken op dit moment.
    Medium: Record "middelgrote" als je baarmoedermond voelt tussen uw onderneming de meeste en meest zacht. U mag het gevoel dat dit net voordat je je meer vruchtbare periode vóór de eisprong en na de eisprong aanpak ook.
    Zacht: Record "zachte" als je baarmoedermond voelt het meest zacht. Het zal waarschijnlijk helemaal nat en hoge voelt op dit moment als goed en je kan zelfs opmerken dat het ook open voelt. Het is misschien moeilijk te bereiken. Dit is je meest vruchtbare cervicale textuur.

</UL>Openheid: Niet iedereen is in staat om dit teken in acht te nemen, maar u kunt ook merken dat je baarmoedermond voelt zich meer open wanneer je het vruchtbaarst. Als u niet in staat om deze te ondertekenen (veel mensen zijn niet in acht te nemen), kan gewoon niet gebruiken. De stevigheid en positie van uw baarmoederhals moet genoeg zijn extra inzicht in de veranderingen in je baarmoedermond kunt u cross-check je andere tekens, indien dit het geval is. Deze observatie kan ook nogal subjectief, omdat vrouwen die al bevallen kan merken dat hun baarmoedermond altijd het gevoel iets te openen. Vrouwen die nog nooit bevallen, mag niet met de mededeling van de veranderingen op alle of kunnen merken dat de baarmoederhals slechts licht opent om hun meest vruchtbare tijd. Net als je baarmoedermond andere tekens, moet u registreren hoe je baarmoederhals veranderingen relatief tijdens je cyclus. Als u zeker weet dat u de verandering in de openheid van uw baarmoederhals moet u registreren de volgende mededeling:
    <UL>Gesloten: Record verbroken wanneer je baarmoederhals voelt zich op haar meest gesloten, ten minste open positie.
    Medium: Record medium als je baarmoederhals is enigszins open staan.
    Open: Record openen wanneer je baarmoederhals voelt zich in zijn meest open positie.
    </UL>

19. Nala81

Nala81 Niet meer actief

Ik heb die dus weggehaald en dan geeft het wel een eitje weer.Ik had die dagen af en toe lichte strepen wel maar ging dus vanuit dat het negatief zou zijn.

Wat denk je, eitje?

20. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    notities zijn idd niet zichtbaar voor anderen en O okee ik dacht al.... haha

hee ik zie een dikke +!!!!

Deel Deze Pagina