wie kan mij helpen?

Discussie in 'Voeding' gestart door sabrina1, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabrina1

    sabrina1 Lid

    2 jan 2009
    44
    0
    0
    bergen op zoom
    Hallo meiden,

    Ik heb een zoontje van 10,5 maand en die heeft het volgende eetschema:

    08.00 : 120ml pap
    10.00 : 1 banaan
    12.00 : 2 boterhammen en een fles 150 + 5 scheppen
    15.00 : potje fruit
    17.00 : groente,vlees en aardappelen of pasta (vaak maar een paar happen) en een yoghurttoetje
    19.00 : fles 180 water en 6 scheppen

    Hij wil niet drinken uit een tuitbeker en uit een beker spuugt hij alles weer terug, heeft iemand tips om hem buiten zijn melk iets anders te laten drinken.
    Ook zou ik graag van zijn middagfles afwillen, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken?

    Groetjes Sabrina
     
  2. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Lastig dat hij niet uit een tuitbeker wil! Heb je ook al een andere tuitbeker geprobeerd? Je hebt ze ook met zachte tuit, of misschien komt er gewoon te weinig uit? Wij hebben een hele simpele van de Ikea, en in het begin stroomde er gewoon een beetje in haar mond. Nu (na 2 maanden uitproberen en knoeien) kan ze het echt goed! Misschien blijven proberen... Hij zal toch een keer van die speen af moeten. Als je het knoeien vervelend vindt, kun je het misschien in bad proberen? Dat doen wij nu al met een gewone beker.

    Verder, wil hij 's ochtends geen brood? Dan zou je hem een boterham met een klein flesje (liefst beker) melk kunnen aanbieden, en tussen de middag ook. Onze dochter zit nu precies op dit schema, maar dan dus met brood en melk als ontbijt en tussen de middag 1 boterham ipv 2. Misschien gaat hij ook wel minder melk drinken als je het in een beker blijft aanbieden, omdat het dan drinken erbij wordt, ipv deel van de maaltijd?

    Succes... het blijft prutsen en proberen!
     

Deel Deze Pagina