Wie kan mij helpen??

Discussie in 'Voeding' gestart door Vica86, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik denk dat ik weet welk artikel je bedoelt; het gaat over dat stukje over het indikken van de melk, nietwaar?
    Echter; onze kinderarts verwoordde het precies zo; die was ook tegen het indikken van melk of het nu moedermelk of kunstvoeding betrof. Die zei dat reflux bij baby's veroorzaakt wordt doordat het spiertje dat het klepje tussen slokdarm en maag op zijn plaats moet houden nog niet sterk genoeg is en dat het niet uitmaakt of je voeding indikt, omdat bij een hardnekkige reflux de voeding toch wel omhoog komt. Hij zei dat als je voeding dikker ging maken, de baby het minder goed en snel kon verteren, de voeding blijft dan langer in de maag, dus de baby heeft langer een vol gevoel, minder gauw weer honger en zou zo dus tekorten op kunnen gaan lopen.

Ik vind overigens de toon in dat stukje over reflux ook niet prettig, het komt op mij over van: "Hoort er nu eenmaal bij, jammer maar helaas". Nou, toen mijn zoontje met 4,5 maand met spoed werd opgenomen was zijn slokdarm al ontstoken! (Verborgen) reflux is niet een beetje vervelend, maar kan maandenlang heel vreselijk zijn voor ten eerste de baby en ten tweede ook voor de ouders! Je ontspringt de dans niet zomaar even door je baby lang rechtop te houden (deed ik) en het hoofdeinde van het bedje omhoog te zetten (was zo)!

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja klopt idd.. Die toon vond ik heeeel erg! Mijn dochter had ook een ontstoken slokdarm door verborgen reflux.. Dat kan niet 'normaal' zijn.
    Het kwam bij mij in ieder geval over dat je vooral voeidng niet moet verdunnen...
    Mijn KA en HA en Cb enz... hebben allemaal aanbevolen het wel te doen.

3. zogelukkig

Indikken bedoel je wsl.;)

Ik was er wel blij mee dat het van onze ka niet hoefde, want ik kolf(de) niet (klein trauma, gaat niet) en dat zou ik dus wel moeten hebben doen bij het indikken met jbpm.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Je kunt het ook gewoon even proberen na de geboorte.
    Misschien doet het dit keer geen pijn en vind je het heel leuk!
    Dan kun je daarna overstappen op flesvoeding.

De flesvoeding is tegenwoordig zo goed daar zijn al heel veel kinderen groot mee geworden hoor! Maak het niet een te zwaar onderwerp, zo luid mijn advies.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zal mijn redenen geven om borstvoeding te geven, in volgorde van wat ik belangrijk vind:

De meest natuurlijke voeding voor je kindje
    Je kindje mag het onbeperkt krijgen (ik schiet al in de stress als ik verhalen lees over baby's die honger hebben, maar al aan de max zitten)
    Je hebt het altijd bij je (alleen gaat dat bij ons nu niet op nu ik fulltime kolf)
    Je hebt zelf minder kans op borstkanker. Schoonzusje heeft borstkanker gehad, echt vreselijk! Gelukkig is ze nu schoon (net een maandje, dus blijft spannend)
    Het is heel gezellig (als je je kindje dus aan de borst hebt, dat heb ik helaas niet meer)

Natuurlijk is kunstvoeding erg makkelijk, tenminste, dat lijkt me wel, nu ik fulltime kolf. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen te stoppen met de borstvoeding en het kolven gaat me ook zo makkelijk af, dat zou zonde zijn. En wat is nou ruim een jaar op je hele leven (ik wil weer zo'n 14 maanden borstvoeding geven)?

6. zogelukkig

IK kolf dus niet en vind borstvoeding geven stukken makkelijker! Heb het altijd bij me, het is op temperatuur, hoef het niet klaar te maken, hoef er m'n bed niet voor uit, heb er geen afwas van en wat ik mis in het rijtje voordelen: wat is er nou mooier dan je kind aan de borst hebben? Althans; ik vind dat dus mega. Het schept een ultieme band, het geeft een heel diep gevoel van veiligheid en geborgenheid, zorgt voor een goede hechting, biedt troost etc. Ik denk dat je ook heel liefdevol een fles kunt geven hoor, begrijp me niet verkeerd, maar toch is dat anders.;)

Oh, ik heb de eerste maanden ook echt af moeten zien hoor, ik had een gretig mannetje en toehappen deed zo'n pijn! De eerste week wou mijn zoontje niet toehappen door vroeggeboorte en stressvolle bevalling, hij was moe. Daarna wou hij wel happen, maar ik had te vlakke tepels. Later kreeg ik had last van vasospasme wat wil zeggen; wit en soms blauw uitgeslagen tepels die nog zeerder deden na het voeden, verschrikkelijk! Maar dat ging allemaal beter na een x aantal maanden (weet dat niet eens meer precies), dat vergeet je gewoon. Nu is het gewoon een tweede natuur.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Maar dat gevoel dat ik het mooi zou vinden om je kind aan de borst te hebben dat mist dus al bij mij..
    Vandaar dat dat geen voordeel is voor mij.

Heb inmiddels mijn keuze gemaakt, zelfs in mijn slaap was ik aan het afwegen vannacht hahahahahaha...

Ik ga FV geven..
    Mijn dochter is er goed op gegroeid, dus het zal allemaal wel goed komen haha:p

8. zogelukkig

Nou, prima toch! Het is goed dat je achter je keuze staat!

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Goed dat je je keus gemaakt hebt! Laat je niet van de wijs brengen door wat anderen er evt. van vinden. Als dit de juiste keus is voor jou, is dat ook het beste voor je kindje. Nu op naar het genieten ;):D

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik ben een echte pro fv-moeder dus echt een objetieve reactie zal je niet krijgen. Maar ik moest en moet niet denken aan het hele borsten,kolven,nachtvoedingen gedoe en ik vond de fles reuze handig.

Deel Deze Pagina