Welke ziekte heeft ze?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Barocky, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0
    Welke ziekte hoort bij deze verschijnselen?

Donderdag is het begonnen met koorts, 40 graden. Hoesten, verkouden, dubbele oorontsteking. Heb antibiotica gekregen van de dokter. Vrijdag was ze echt ziek, ruim 41 graden koorts, at en dronk nauwelijks en sliep heel veel. Gisteren ging het weer aardig, overdag koortsvrij maar 's avonds weer verhoging en niet eten. Heeft 15u achter elkaar geslapen en slaapt overdag ook heel veel. Vandaag geen koorts meer, nog wel lusteloos en weinig trek maar heeft er rode vlekjes op haar wangen, achter haar oortjes en op de borst bij gekregen.

Wat zou dit kunnen zijn?

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
  3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik dacht meteen aan de zesde ziekte. Oorontsteking erbij maakt het natuurlijk ook heftiger, maar die hoge koorts die dan opeens weg is, en dan vlekjes, dat lijkt wel heel erg op de 6e ziekte!

4. tulip

tulip Niet meer actief

bij de vlekjes en koorts dacht ik ook meteen aan de 6e ziekte. De oorontsteking erbij is gewoon pure pech. De weerstand is daardoor natuurlijk wat lager en dan is ze sneller vatbaar.

beterschap!

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Denk ook aan de 6e ziekte!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Maar vlekjes kan ook gewoon hitteuitslag zijn. Dus koorts door iets als oorontsteking, en daar vlekken van..

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    of een reactie op de antibiotica...

ik zou het even laten checken voor de zekerheid morgen...

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    de vlekjes kunnen inderdaad een reactie op de antibiotica zijn. dat moet je morgen wel even navragen want dan moet je waarschijnlijk stoppen met de antibiotica.
    Verder lijkt het mij eigenlijk een goeie verkoudheid met (midden)oorontsteking.....
    Ik weet niet of je huisarts het heeft gezegd, maar neussprayen met zoutoplossing is heel belangrijk bij het voorkomen en verminderen van de druk op de oren door de verkoudheid.

Deel Deze Pagina