Hallo iedereen, Ik mocht vanmiddag met 8.3 weken zwangerschap een eerste echo laten maken. Al vrij snel kwamen ze tot de conclusie dat ze niks konden vinden, dus kreeg ik een inwendige echo.. daar was een vruchtje te zien zonder hartslag . De komende week moet ik wachten op een spontane miskraam, wat zo te voelen niet lang op zich laat wachten. merry christmas
Heel naar voor je. Ik weet hoe het voelt. Woorden schieten te kort voor wat er dan door je heen gaat. Veel sterkte. Suus
Ik weet hoe je je voelt op het moment. Ik krijf vrijdag een curettage omdat er bij 7 weken een lege vruchtzak is gezien. Ik vind het vreselijk om op kerstavond mijn o zo gewenste kindje weg te moeten laten halen. Maar ik wil er ook niet langer mee rond lopen, ik voel me zo zwanger nog op het moment. Heel veel sterkte de komende tijd!!
Heel veel sterkte! Ik zit nu in hetzelfde schuitje. Bij 8w2d geen hartactie, wel een vruchtje van 8 weken. Helaas. Nu ook wachten op een miskraam. Laat je het via de natuurlijke weg gaan of laat je je curreteren? Ik geef mezelf tot 3 januari. Sterkte...
Ik laat de natuur zn gang gaan.. stel je voor dat ze het niet goed hebben gezien..en dan laat je de boel leegzuigen of hoe ze dat ook doen. Volgende week kijken we verder, mocht er dan nog niks spontaans zijn gekomen. maar ik neem aan dat ze dan nog een echo maken? Jij ook heel veel sterkte!
Heel verstandig. Bij mij hebben ze zich ook weleens vergist. En niet te snel curetteren hoor, je kunt er verklevingen van krijgen. Ik zou pillen aanraden. Maar... Wie weet is dat allemaal niet nodig!
We zijn nu 6 dagen verder en er is nog niks gebeurd, ik zit zo te twijfelen of ze niet per ongeluk iets over het hoofd hebben gezien. Ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan en ik hoopte dat de teststreep lichter zou zijn of dat het wat langer zou duren voordat er een streepje zichtbaar zou zijn maar er stond na 10 seconden een dikke roze streep, ook doen mn borsten nog steeds zeer. Je zou zeggen dat na 6 dagen de test toch wat lichter zou moeten worden? Dus ik ga morgen de verloskundige maar bellen en vragen om een echo..
Ja, vraag bij het minste spoortje van twijfel om een echo, zo snel mogelijk. Van die twijfel knap je ook echt niet op, en als het niet goed is, dan moet je dat zo snel mogelijk heel zeker weten. Ik heb het ook weleens twee keer moeten zien voor ik het geloofde. En je weet het maar nooit, hè... Ik duim voor je, hoor! Suus
Ik heb dit ook meegemaakt. Hartje was gestopt met kloppen op 8w3d. Na de echo heeft het bij mij nog 3 weken geduurt eer de miskraam op gang kwam. Het kan dus gewoon even duren. Wel moet je er op letten dat je geen koorts krijgt. Dan kan het namelijk duidden op ontsteking. Je kan het gewoon even afwachten tenzij je er emotioneel niet meer tegen kan. Dan kan je medicatie of curretage aanvragen. Wens je veel veel sterkte deze tijd. Het is echt rot nieuws om te krijgen. Liefs
Heb hier vandaag hetzelfde nieuws gekregen: dacht 12 weken zwanger te zijn, maar er is enkel een leeg vruchtzakje te zien wat bij 7-8 weken opgehouden is met groeien... en dus gebeurt er al een maand niets in mijn lijf, maar heb dus ook nog helemaal niet gevloeid. Idd een rottijd, pfff, ben iig blij dat we het NA de kerstdagen hebben gehoord en ben erg blij dat enkel mijn ouders komen met oud en nieuw, dat scheelt dan. Want ben bepaald niet in feeststemming nu Ik moet nog gebeld worden door mijn VK, maar weet iemand hoe lang het kan duren? Ik vind een maand namelijk best wel lang! De echoscopist leek er niet echt van onder de indruk, dus het zal niet heel raar zijn, maar ik hoop ook maar dat mijn lijf het nu allemaal maar zo snel mogelijk gaat afstoten. Al was het maar om van die gevoelige borsten af te komen, (niet fijn, omdat dochterlief nog 2 keer per dag BV krijgt), en we beiden wel zoiets hebben van: zo snel mogelijk maar weer voor een nieuw beebje gaan...
@Rozemarijke, jij dus ook rotnieuws gekregen. Wat ontzettend verdrietig. Je kan "kiezen" voor een aantal opties. Het kan nog weken duren voordat het er vanzelf uitkomt. Ook kan het zijn dat het niet loskomt. Dan moet het opgewekt worden dmv pillen of curretage. Zelf dacht ik 8,5 week zwanger te zijn, maar er was een vruchtzakje van 6,5 te zien met dooier (dus niks ontwikkeld). Ik wilde er zo snel mogelijk vanaf, had volop zwangerschapskwalen en dat moest zsm weg. Ik heb een paar dagen een curretage gehad. Meid heel veel sterkte!