Papa ook niet drinken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Flo00, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Moet papa to be zijn borrel inleveren?

1. Ja hij mag ook best een offer brengen

2. Nee die is hem best gegund

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Flo00

Flo00 Lid

2 dec 2006
    42
    0
    0
    Ik ben benieuwd naar jullie mening over het volgende:
    Voordat ik zwanger werd rookte ik, dronk ik graag een borrel op verjaardagen feestjes en etentjes en was ik gek op biefstuk, rosbief en koffie... Sinds de zwangerschap ben ik direct gestopt met roken en drinken en laat ik eten en drinken wat niet goed voor me is staan.... Je kan wel begrijpen dat dit een behoorlijke omslag is: Nu heb ik het met heel veel liefde over van het kindje en weet je dat van te voren... Mij hoor je er niet over. Het gaat me allemaal prima af.. alleen het niet drinken (hier smoesjes om moeten verzinnen) en het nuchter zijn tussen allemaal beschonken mensen valt me soms wat zwaar. Nu heb ik aan mijn man gevraagd of hij als wij samen weg zijn ook niet zo veel wil drinken (paar biertjes max) Zowel als steun en sollidairiteit als om nog met in ieder geval iemand een beetje op het zelfde niveau zit..... Nu vind hij dit onzin: hij heeft toch geen kindje in zijn buik... We komen er dus niet uit.. (terwijl we verder wel erg op 1 lijn zitten en hij echt een schat is...) Dus ik ben erg benieuwd naar jouw mening: vraag ik te veel en moet ik hem zijn borreltje gewoon gunnen? Of mag hij best ook iets inleveren nu we zwanger zijn?

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik heb nee gekozen, ik gun de papa van mijn kind zijn biertje echt wel :)

3. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Ik maak daar geen probleem van. Hij mag gerust zijn biertje nemen, geen probleem. Als hij zin heeft in biefstuk, bak ik mijzelf een stukje zalm..Zo zijn er altijd wel oplossingen vind ik..

Alleen per 1 januari stopt hij ook met roken dat is het enige wat ik van hem vraag. Als de kleine in maart komt wil ik gewoon een fris huis en geen baby die stinkt naar sigarettenrook, bah! (terwijl ik ook altijd stevig gerookt heb tot aan de zwangerschapstest)

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat borreltje mag hij best. (de mijne drinkt zowiezo niet meer dan 1 biertje)

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik vind wel dat als jij je er niet echt prettig bij voelt dat hij er wel een beetje rekening mee kan houden. Ik zou niet je mannetje verbieden om zijn biertje te drinken.

Ik heb er gelukkig geen last van, mijn vriend drinkt maar zelden alcohol!

Gr. Miranda

6. Niet meer actief

Ikgun hem zijn biertje ook wel, MAAR.. ik weiger steeds bob te zijn. Dus hij houdt zich maar in. Hij mag best een biertje of 2, maar hij zal zelf moeten rijden... Zeker in de avond rij ik niet als het niet nodig is! En daar zal ie het mee moeten doen..

En thuis moet ie het zelf weten, zo nu en dan neem ik ook een biertje hoor (lekker uit de tap/koud).

7. Niet meer actief

Tuurlijk is een borrel geen probleem... en de bob zijn heb ik ook geen problemen mee, drinken mag ik toch niet. Hij mag straks na de bevalling gewoon 9 maanden de bob uithangen :p

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha my thoughts exactly Nann :)

9. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Wij hebben daar geen problemen mee, ik dronk zowiezo nooit alcohol en m'n mannetje drinkt het enkel als er iets heel speciaals is... denk dat hij zich na de geboorte van ons kindje wel eens zal laten gaan :) Maar anders zou ik hem ook gewoon een paar biertjes laten hebben hoor... alleen het roken, daar zou ik willen dat hij volledig mee stopt, al rookt hij nu maar twee sigaretjes of zo per dag en doet hij dat ook al buiten...

10. Niet meer actief

nou mijn man mag ook gewoon drinken hoor! laat m lekker genieten!

(filet american daartegen is een heeeeel ander verhaal, dat mag ie niet eten waar ik bij ben :) )

11. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik zou niet weten waarom mijn man geen borreltje meer mag hebben omdat ik zwanger ben.
    Dus van mij mag hij gewoon een lekker pilsje of wijntje drinken hoor.
    Ik ben zwanger en draag het kind hij niet.
    Hij weet wel dat als ik ben bevallen dat het voor hem rennen is naar een crosainterie voor een broodje filet met uitjes hahahaha.

xxx.Jet

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mn man drinkt bijna nooit en roken al helemaal niet dus hier geen problemen daarmee. Maar als ik het zou vragen zou ie dat ene biertje wat ie per maand drinkt ook wel laten staan. Mn man rijdt trouwens ook niet met 1 slokje bier dus als we weg gaan drinkt ie nooit.. ik ben zogoed als nachtblind dus die gok nemen we nooit.

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik was zo blij dat mijn man tegelijkertijd met mij stopte met roken dat ik hem zijn whiskey-cola van harte gun!

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hij mag van mij best drinken hoor! Dus heb nee gestemd.

De man die blijft roken vind ik een ander verhaal, omdat meeroken ook niet goed is voor de baby, maar drinken..lekker laten!

15. Carvi

Carvi Lid

10 jul 2006
    38
    0
    0
    ik vind het geen probleem dat ie nog drinkt, in het begin zei ie heel stoer, ik ben soldidair met je, maar dat hoeft voor mij helemaal niet. Hij heeft toch geen baby in zijn buik, dus laat hem maar lekker zijn biertje drinken.
    Hij heeft er nu wel veel lol in dat ie altijd een bob bij de hand heeft (en ook onze vrienden vinden het geweldig) maar straks is hij gewoon vaker aan de beurt.......

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja ik heb nee gestemd ben nu 2x zwanger geweest, en ook ik houd normaal gesproken van een borreltje etc. en heb dat ook 2x de zwangerschappen laten staan waarom zou ik hem zijn biertje ontzeggen? of zou hij "solidair" met mij moeten zijn?

ik vond het wel lekker hoor, normaal gesproken als we weggingen gingen we of met een taxi of met de trein (bijv. naar amsterdam) nu gingen we gewoon met de auto omdat ik toch niet dronk en het scheelde aardig wat hoor, pak maar eens een taxi terug vanuit amsterdam of utrecht of wat dan ook....was toch elke keer weer dik over de nlg 125,- en dat zal nu in euro's niet zo heel veel verschillen...

nee hoor laat hem lekker zijn biertje drinken zoals hij altijd deed, je geeft zelf aan dat jij het niet leuk vindt om tussen de mensen te zitten als ze gedronken hebben of drinken, is dat omdat je zelf graag een borrel zou willen en daarom van hem verlangt dat ie het "maar"bij 2 biertjes houd (wat natuurlijk wel heel erg weinig is) en vooral als jullie normaal gesproken de hele avond een biertje nemen...

of vindt je de mensen niet meer leuk als ze gedronken hebben nu je zelf "nuchter" er tussen zit? als dat laatste het geval is zou ik toch overwegen om dan je vriend zelf wat vaker alleen weg te laten gaan, want zo is het voor jou niet leuk om weg te gaan, maar ook voor hem niet als jij van hem wilt dat ie er niet meer drinkt dan 2....

succes meid

enne bedenk wel als je straks eenmaal bevallen bent heb jij weer ff wat tegoed.... ;) wat in het vat zit verzuurd niet... :)

17. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hij heeft gewoon zijn biertje mogen drinken maar vanaf week 36 niet meer dan 1. dus als hem de stress een beetje teveel word dan neemt hij er eentje maar dan is het ook van klaar en niet meer.

18. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb ook op nee gestemd. Mijn mannetje mag (als hij dat wil) lekker genieten van een biertje! Nu komt dit eigenlijk in princiepe niet voor dat hij drinkt, maar mocht hij er toch zin in hebben: lekker laten gaan!

Ik vind het een beetje ver gaan om een man 'alles te ontzeggen' nu er een kleintje op komst is.

19. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Mijn vraag is: Hoeveel biertjes drinkt hij dan?
    Want idd mijn man mag drinken. Maar ik vind het niet leuk als hij meer dan 5 of 7 biertjes of zo zou drinken. Maar dat gebeurt normaliter ook niet echt.
    Dus hij mag zeker drinken, maar ik vind 10 biertjes op avond of ik nu zwanger ben of niet gewoon aan de hoge kant.

20. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi,

Mijn partner zegt vaak in het weekend...zullen we een wijntje nemen? Hij bedoelt natuurlijk zichzelf want ik drink gewoon niet. Ik gun het hem wel maar gewoon met mate en verder heb ik gezegd dat hij het dan gewoon moet pakken en het er niet steeds over moet hebben voordat hij de fles opent...want ik zou ook wel graag een glaasje willen zo rond de kerst maar helaas ;)

Marijn

Deel Deze Pagina