Mirena spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door pim, 27 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik denk er over om de Mirena spiraal te laten plaatsen. Wie heeft er ervaring mee, en was dit positief of negatief?

Pim

2. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    Pim, ik heb een negative ervaring maar dit is voor iedereen persoonlijk.
    Ik vond het plaatsen al vreselijk zeer doen.
    voor mijn gevoel , voelde ik de spriraal van binnen schrapen en ik had tussentijds veel bruinverlies.
    Na het verwijderen ben ik ook flink ongesteld geweest net alsof toen pas alles er uit kwam ( daarna geen bruinverlies gehad ) begonnen weer met de pil.
    voor mij nooit meer de mirena....
    Maar nogmaals ieder zijn ervaringen zijn persoonlijk en hoeven op jouw niet van toepassing te zijn....
    succes...
    ps leuke foto`s in je album..

3. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Ik heb ca. 1 jaar de mirena gehad. Het plaatsen deed eventjes behoorlijk zeer, maar de gyn had me al gewaarschuwd. Daarna ongeveer een halve dag nog soort van drukkend gevoel gehad.
    Ookl de dag erna gelijk sex gehad, dus daar geen last van ondervonden. Af en toe last van steekjes in mijn rug (daar waar de mirena tegen de baarmoederwand (?) drukte), afhankelijk van de werkzaamheden die ik deed.

Ben de eerste 2 x nog gewoon ongesteld geworden, maar wel met wat meer krampen als normaal. Daarna helemaal niet meer, totdat ik hem eruit liet halen, omdat anticonceptie niet meer nodig was/is :D.

Na de verwijdering weer gelijk op gewoon niveau van ongi gekomen. Tussen de 26 en 28 dagen.

Ben er dus behoorlijk tevreden over. Geen bijkomende klachten etc. Mochten wij dus ooit weer anticonceptie nodig hebben, wordt dit voor mij zeker een optie.

Succes bij je beslissing.

4. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik heb hem tussen mijn vorige zwangerschap en deze zwangerschap gehad. Ik vond het super! Het plaatsen is even vervelend, maar dat is maar een momentopname. Nog een maand of vijf maandelijks gevloeid, maar dat werd elke cyclus minder. En na vijf maanden stopte het vloeien helemaal en ben ik ruim een jaar totaal niet meer ongesteld geweest. Geweldig!

En.. niet geheel onbelangrijk als je meer kinderen wilt.. je kan meteen weer zwanger worden, omdat de Mirena je cyclus niet aantast. Tussen het verwijderen van mijn Mirena en de eerste positieve zwangerschapstest zat bij mij vier weken!

Na deze zwangerschap komt er bij mij weer een Mirena, zeker weten.

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Hallo, ik heb 9 jaar een spiraal mirena gehad met een wissel na 5 jaar. Ben er steeds heeeeeeeeeeeeel goed mee geweest, enkel nu na het verwijderen heb ik serieuze afkicking gehad, heel misselijk en lichaam was van slag, maar na een 3 de wonderke ga ik gegarandeerd terug voor mirena spiraal. Een echte aanrader!

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    heb de mirena ook pas laten plaatsen, heb m nu zo 2 maanden en ben tot nu toe wel aardig tevreden, alleen ben ik wel vaak ongie nog en zeer heftig, maar dat kan de eerste 3 maanden normaal zijn, want net als de pil moet je ook wennen aan de mirena en daar staat ook 3 maanden voor!

Ben er net 2 weken weer vanaf (ongie) en net bij het naar de wc gaan merkte ik weer dat ik ongie ga worden :(

verder is ieder lichaam anders en k zou zeggen probeer het eerst, is het niks kan je m altijd nog laten verwijderen!
    groetjes

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik heb 'm ook gehad, direct na het plaatsen ben ik ca 6 weken ongi geweest en daarna een hele poos niet. Pas na een maand of 4-5 kwam de ongi weer, en dan met een tussenpoos van ca 6 weken en maar 3 dagen vloeien. Prima dus.

Nadeel: mijn man voelde de draden zitten en op een keer na een buikkramp zag ik 'm richting douche-putje gaan. Bij mij is-ie er spontaan uitgekomen dus.
    Ook mijn zus is de Mirena "verloren", zij vond 'm terug bij het bedverschonen.

Succes met je keuze,
    Groet van Kiki

8. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wat ik me afvraag, is er regelmaat in de bloedingen bij een Mirena. Bij de Pil/Nuvaring weet je dat je in de stopweek ongesteld wordt, hoe zit dit bij de Mirena?

Pim

9. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Wat ik gelezen heb is dat de regelmaat varieert van geen bloeding tot aan bijna dagelijkse spotting.

Heb je al eens op de site van Mirena gekeken?
    www.mirena.nl

Groet van Kiki

10. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Dat is mazzel, dat jullie hem allebei terugvonden dan! Stel dat je dat niet in de gaten hebt ....

Ik voelde de draden zelf af en toe trouwens. Toen hij net geplaatst was 'zakte' de draden af en toe naar beneden en moest ik die zelf terugduwen. Op een gegeven moment bleven ze wel op hun plek. Mijn vriend heeft de draden nooit gevoeld gelukkig.

11. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ik heb telkens gedurende 5 jaar jeen ongi geweest 1 ste maand een klein beetje en toe stopte het.
    Mijn draadjes heeft de gynocoloog afgeknipt. We voelden niks zitten.

12. Flo00

Flo00 Lid

2 dec 2006
    42
    0
    0
    De afgelopen 5 jaar heb ik de mirena gehad. Inbrengen is inderdaad even vervelend... maar in mijn geval dubbel en dwars waard. 5 jaar lang niet ongi geweest en nergens last van gehad! Bovendien bevat de mirena veel minder hormonen.. dus ook de kwaaltjes die ik van de pil altijd had waren in 1 klap weg. Na het verwijderen binnen 3 maanden zwanger geworden en nergens last van gehad.

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bij mij wordt er 22 jan. 1 geplaatst bij de na controle van mijn keizersnede.

14. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb er ook een gehad en vond het ideaal! Plaatsen/weghalen was inderdaad niet echt fijn. Had die dag een beetje buikpijn maar ben wel gewoon gaan werken.
    Ik werd in het begin nog een of 2 keer (licht) ongesteld en daarna niet meer. Heerlijk, moest er gewoon weer aan wennen om tampons in huis te halen toen ie er uit was :rolleyes:

Heb wel iedere maand altijd een dag buikpijn gehad rond de tijd dat ik normaal ongi moest worden maar die pijn was meestal met een paar uur al weer weg en veel minder dan bij een gewone ongi.

Draadjes voelde mijn man overigens ook niet zitten, de HA heeft die afgeknipt.

Ik weet niet of ik meteen na mijn zwangerschap er weer een laat plaatsen , omdat we waarschijnlijk meer kindjes willen maar als onze wensen vervuld zijn kies ik meteen weer voor de mirena!

Deel Deze Pagina