Ik ben inmiddels voor onderzoeken bij de gyn geweest en uit bloedtesten is gebleken dat ik een veel te hoog prolactine-gehalte in mijn bloed heb (het hormoon wat je aanmaakt als je borstvoeding geeft), ook bij een 2e keer prikken was dit te hoog. Ik zit op bijna 3x de maximale normale waarde. Mijn gyn heeft uitgelegd dat dit door een tumor (een prolactinoom) in mijn hersenen kan komen, die verder niet kwaadaardig is, maar waar ik dan ws wel medicatie voor moet slikken. 1 April krijg ik hiervoor een MRI om te kijken of en hoe groot deze tumor dan zou zijn. Hierdoor ben ik het afgelopen jaar dus niet zwanger geraakt, omdat je, net als bij borstvoeding, geen goede eisprongen hebt. Met heel soms een goede ertussendoor. Ik ben aan het googelen geslagen, heel stom, maar hier wordt ik dus niet heel veel wijzer van. En alleen al van het woord tumor krijg ik de kriebels...... Mijn gyn zei dan wel dat het niet kwaadaardig is, maar toch vind ik het best wel een eng idee. Uit verschillende metingen die ik heb gehad blijkt dat ik deze maand ws wel een goede eisprong zal hebben, in elk geval 4 of 5 dagen eerder dan andere maanden dus mijn LF-fase zal in elk geval langer zijn (hiervoor ging ik naar de gyn) dus dat ik al goed nieuws, maar verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik kan verwachten. Zeker ook het wachten op die MRI duurt zo ontzettend lang!! Een lang en misschien warrig verhaal maar zijn er hier meer mensen die dit hebben en er misschien wat meer vanaf weten? Alvast bedankt!!!
ik heb geen woorden van wijsheid maar wilde toch even kwijt dat ik me je spanning kan voorstellen! Ik hoop dat alles uiteindelijk blijkt mee te vallen..
Hallo Mamavanmimi. Ik heb ook een veel te hoog prolactine gehalte. Ik had zeg maar gewoon geen cyclus/menstruatie. Door het pilgebruik nooit geweten. Toen ik stopte met de pil nooit een menstruatie gehad. Zie dat t bij jou redelijk normaal eruit ziet. Toch? Na een 1/2 jaar afwachten/tempen etc, door naar het zkh. Na bloedonderzoek en mri scan kwam er dus uit dat mijn prolactine te hoog was. Heb gelukkig geen prolactinoom. Dus eigenlijk onverklaarbaar dat het gehalte te hoog was/is. Weet dat ik toen ook op internet de meest heftige verhalen heb gelezen. Maar je hoeft niet altijd een tumor/prolactinoom te hebben. Dus laat je niet gek maken hoor! Ik ben medicatie gaan gebruiken. Dostinex. Deze sloeg direct aan. Was gelijk zwanger. Dus super. Na mijn eerste zwangerschap na de bv (deze liep idd super) weer begonnen met de medicatie en nu weer zwanger van de tweede. Dus het kan heel goed uitpakken. Straks zal ik weer de medicatie moeten slikken. Maar moet zeggen dat ik geen bijwerkingen ervaar, dus ik vind het niet erg. Dus best een positief verhaal. Als je de scan hebt gehad, en op medicatie ingesteld bent kan het dus snel gaan. Hoop t ook voor je. Weet dat het wachten echt killing is. Veel succes met de mri. En probeer positief te blijven. Sterkte. Groetjes Miepje
Dit is in elk geval een positief verhaal, thanx!! En je hebt gelijk, mijn cyclus ziet er vrij normaal uit, alleen had ik het probleem van een late eisprong (deze maand gelukkig minder) en een hele korte LF-fase van ongeveer 6 dagen. Hierdoor kwam ik ook bij de gyn. Er was idd verteld dat het niet persee een prolactinoom hoeft te zijn, maar ik zet het erbij, dan weet je waar het over gaat. Toch vind ik het wel erg spannend hoor, maar jouw verhaal doet me goed!!
Ja ik had toen ook graag een positief verhaal willen horen. Maar kon er weinig positiefs over vinden. Gebruik je ook ovutesten? Ik toen wel. En twee keer gelijk raak. Ik vond het erg moeilijk om in te schatten wanneer mijn ei zou zijn, aangezien ik nooit een normale cyclus had gehad. Maar deze maand kan het voor jou nog positief uitpakken? Gezien je banner? Mocht je nog vragen hebben dan mag je me ook pben hoor!
bedankt Miekje, ik vind het een onzekere periode nu, hoewel het inderdaad deze maand misschien wel goed uitpakt. Ik heb heel lang ovutestjes gebruikt en ook getempt, maar het eerste wat de gyn zei was dat ik daar wel mee kon stoppen, omdat het ook een soort van "moeten" met zich mee brengt. Ik kon wel mijn ei altijd heel goed vinden, maar deze kwam gewoon erg laat waardoor het voor mijn gevoel eigenlijk nooit goed goed zou kunnen gaan. Deze maand hopelijk wel (als ik alle ei-metingen kijk, groeide het goed en is het ws gisteren gesprongen..... Dus nu duimen draaien. Bedankt voor je aanbod, misschien kom ik nog wel eens bij je terecht!!