Hoi meiden, Help!!ik zit ergens mee! Afgelopen zaterdag aan het eind vd middag, een knallende ovulatietest gehad, daarvoor en t/m zondag middag flink geklust.. Nu is het zo dat ik vanmiddag naar de WC ging en een dikke witte lange slijmsliert afveegde..wat is dit???als ik google kom ik uit op waarschijnelijke ovulatie...maar heb za.de test gedaan....ik snap niks van mijn lichaam... Iemand ooit meegemaakt?Vanavond ook maar aan de klus of? Groetjes, Missguit
Misschien heb je hier wat aan: Hoe verandert het slijm tijdens de cyclus? Elke vrouw kan rond de eisprong een duidelijk omslagpunt van de eigenschappen en hoeveelheid van het slijm vaststellen. Het omslagpunt is op de slijmpiekdag. Het slijm kan gedurende de cyclus ongeveer zo veranderen: Typ op google in cervixslijm!
nog ff doorklussen zou ik zeggen!! misschien kan het sperma zijn dat er nog uitloopt.. heb ik zelf namelijk wel eens,, 1 of 2 dagen erna!!
Eisprong rond slijmpiekdag De slijmpiekdag is belangrijk omdat die aangeeft wanneer de eisprong is. De slijmpiekdag komt er aan, als je bij het afvegen slijm in je vagina voelt. De vagina-ingang voelt dan slijmerig en glibberig. Als je je afveegt, zit er op het wcpapier elastisch slijm waar je draden van kunt trekken. Op de slijmpiekdag is het slijm op zijn rekbaarst. Dat weet je pas de volgende dag, als je ziet dat het slijm minder rekbaar is. In de periode 2 dagen voor tot 2 dagen na de slijmpiekdag heb je normaalgesproken een eisprong. Na de slijmpiekdag moet je dus nog 3 dagen wachten met geslachtsgemeenschap om een zwangerschap te voorkomen.
dank jullie wel dames voor reactie.. het was gewoon een dikkerige slijmerige sliert, sorry, met wittige stukjes erin... Dus eigelijk vruchtbare dagen nu??? Thnx..
Als het slijm is waarmee je draden van kan trekken tussen duim en wijsvinger dan is het vruchtbaar slijm.
tja dat weet ik dus niet meer..ook niet aan getrokken..maar toen ik het afveegde, was het wel slijmerig..tja dan moet het haast wel vruchtbaar zijn..maar ben ik dan niet te laat als we vnv nog klussen?
Nee, als je denkt dat het vruchtbaar slijm is kan je daarna ook nog klussen. Gewoon doen. Liever het zekere voor het onzekere, toch?