alle symptomen plotseling verdwenen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door willemijntjes, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. willemijntjes

willemijntjes Niet meer actief

Hoi,

Ik hoop dat er vrouwen zijn die me kunnen helpen bij het volgende. Ik was in maart onverwachts zwanger. Kreeg na 6 weken een miskraam, en werd 15 mei voor het eerst weer ongesteld. Deze maand hebben we weer geprobeerd zwanger te worden. Omdat mijn vorige zwangerschap redelijk onverwachts kwam, en ik ook niet extreem veel last had van symptomen voor mijn NOD, was het de test die uitslag bood. Nu echter was ik me veel meer bewust van wat ik zou kunnen voelen en ik wist het zeker. Sinds maandag wist ik zeker dat het raak was. ik voelde het in mijn buik, aan mijn borsten, was misselijk, moe en voelde me gewoon anders.
    Gister was ik de hele dag moe, een beetje koortserig en afwezig. ik stond op het punt mijn vriend te vertellen dat ik dacht dat het raak zou zijn, ook al kunnen we dit weekend pas testen.
    Vanmorgen werd ik wakker en nu voel ik niks meer. De strakke buik is weg, de gevoelige borsten, de moeheid.
    Zou het kunnen dat de evt bevruchte eicel toch niet goed heeft kunnen innestelen? Dat het hormoon nu al diorect is gestopt met afgeven in mijn lichaam? Of kan het zo zijn dat de symptomen niet per se elke dag erger hoeven te worden en ik me teveel zorgen maak? ik weet het: testen geeft zekerheid, maar ik zal daarvoor nog een kleine week moeten wachten...

Zijn er meer mensen die dit hadden/hebben?

dank,
    Willemijn

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die symptomen kunnen ook komen van de hormonen rond je eisprong, dus het zegt niet altijd wat over een zwangerschap, ZEKER niet kort na een miskraam.... Mijn lijf doet nog steeds rare dingen en de miskraam is hier inmiddels 4,5 maand geleden, (maar was ook wel een heftige dan).
    Maar doorgaans betekent dit wel dat je ongesteld wordt. Helaas dus.

3. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Ik kan me vergissen maar als je die symptomen nu al hebt, zou een zwangerschapstest dan toch posi moeten geven?..

Ik hoop met heel mijn hart dat het raak is hoor. Duimen draaien hier.

Spannend.

4. willemijntjes

het waren vooral de gevoelige borsten die me de doorslag gaven. Ik heb daar vaker last van voor mijn menstruatie, maar niet een week van te voren. Meestal pas een dag of drie, vier voor mijn menstruatie. Ik heb gister getest en die test was negatief. Ik was er heilig van overtuigd dat het kwam door het te lage HCG. Potverdrie, raar hoor. ik weet nu zeker dat het weg is, maar het is allemaal op niets tastbaars gebaseerd.
    Misschien is het waar en zijn het nog de gevolgen van de MK. Al heb ik daar de afgelopen maanden helemaal geen last van gehad. Behalve mijn laatet menstruatie (die nog heftiger was dan de MK zelf), maar verder niets.

Misschien is het ook wel het idee dat het weer mis zal gaan. Zo'n MK, ook al weet je dat er statistisch gezien veel kans op heeft, heeft me toch extreem bang gemaakt. Durfde amper te vrijen na mijn eisprong, of te fietsen. bang dat de innesteling door mijn bewegingen zou mislukken.
    Tja, kom daar maar eens vanaf...

dank in ieder geval voor de reacties!

5. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Ik kan alleen maar zeggen veel sterkte. Wie weet heb je het wel bij het rechte eind. Het lijkt me inderdaad niet zo dat het nog van de mk is. Ik hoop voor je dat het snel raak is.

Kan me heel goed voorstellen dat je er bang van wordt. Het lijkt me zo vreselijk.

6. Marrr

Marrr Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.458
    0
    0
    Hey meis,
    Ik heb hetzelfde gehad.. De maanden na mn mk wist ik zeker dat ik wel zwanger moest zijn (terwijl ik niet eens een ei had gehad) Mijn lichaam hield mij maanden lang gigantisch voor de gek! Hoop uiteraaard dat t bij jou wel raak is, maar hou ajb rekening met deze mogelijkheid.. Ik was nl telkens zoo ontzettend teleurgesteld..
    Succes ermee!! Ik duim voor je!!

7. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik ga nu ronde 4 in, na mijn miskraam, en ben er ook al twee keer volledig van overtuigd geweest dat ik zwanger was....
    Ik had zeker 8 symptomen, die allemaal sterk leken te wijzen op een zwangerschap. Vorige maand was ik ook nog eens 3 dagen overtijd, en toch niet zwanger.
    Het lijkt er inderdaad op, als ik ook ervaringen van andere meiden lees, dat je lijf je behoorlijk in de steek kan laten na een miskraam...

8. willemijntjes

jemig, dat heb ik me echt nooit gerealiseerd. dat je lichaam je zo voor de gek kan houden. ik ben misschien wat te veel gaan liften op de opmerkingen van mensen dat je na een MK extra vruchtbaar bent.
    zo'n miskraam is al geen pretje, maar dit vind ik heel ontmoedigend... :( ik ben benieuwd hoe het volgende maand zal gaan. ik hoop het gewoon lekker los te kunnen laten maar dat is vrschrikkelijk moeilijk...

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Anna en ik kletsen trouwens met een boel andere meiden in het topic zwanger worden na miskraam. Voel je vrij om daar mee ervaringen te delen enzo :)

10. willemijntjes

thx!

Deel Deze Pagina