Al 2 nachten belabberd geslapen, hoe normaal de dag doorkomen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Heeft iemand een goeie tip om toch nog een beetje fit te worden vandaag?

Mijn zoontje is al sinds zondag ziek en daardoor hebben we slechte nachten. En onze dochter komt tegen 5en uit bed en slaapt dan niet echt lekker meer. Kortom: ik ben kapot!! Heb vandaag vrij genomen om lekker voor ze te zorgen, maar ik heb nu al geen energie meer. Heb overal spierpijn en ben niet vooruit te branden.

Iemand een goeie tip? Ga in ieder geval heel vroeg naar bed vanavond.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ach meis, met Ties heb ik periodes gehad dat ik 2 uur per nacht sliep weken achter elkaar en dan wel moeten werken de volgende dag.

Niet teveel over nadenken, benader alles positief en laat de boel de boel. Vroeg naar bed inderdaad en zodra het beter gaat jezelf eens verwennen met een dagje of avondje weg.

3. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Idd niet te veel over nadenken. En zeker niet de uren tellen die je wel geslapen hebt. Misschien kun je vanmiddag even lekker op de bank liggen en af en toe de ogen dicht doen.
    Beterschap!

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Haha dat uren tellen doe ik wel altijd. Ik heb maar 5 uur geslapen ipv de 8 die ik nodig heb. Hahaha...

Maar ik weet niet eens meer wat er vannacht allemaal gebeurd is, dus kan ze ook niet tellen, das een voordeel!!!

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.186
    113
    Gewoon doorgaan en hopen dat de volgende nacht beter gaat:)
    Zo doe ik het al anderhalf jaar, hihi.
    Gezond eten, water drinken en vitmainepilletje wil bij mij wel helpen.

6. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik slaap al 6 maanden 4 uur per nacht... En het went hahaha. Bij jou is het tijdelijk, dus ik zou me niet te druk maken.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.309
    2.593
    113
    5 uur valt toch wel mee.
    Inderdaad niet teveel bij nadenken. Van twee nachtjes iets minder slapen krijg je niets en vanmiddag even lekker op de bank je ogen dicht.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    lekker met zijn allen in bed tv kijken of boekjes lezen? verder idd niet te veel willen en de boel de boel laten.

9. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

De tip die ik je kan geven word al gezegd.
    Doorgaan met je dag zoals altijd,hoe moeilijk misschien ook door de vermoeidheid.
    Ik slaap al weken amper en ben echt gebroken.
    Maar doordat ik bezig blijf merk ik dat ik niet zo snel doorheb hoe moe ik ben.
    Wat ik soms wel even doe is in de morgen nog even terug gaan liggen als mijn man thuis is en de oudste naar school is.
    Mijn man houdt zich dan bezig met de jongste en ik kan eventjes dutten en daarna een verkwikkende douche nemen.
    Dat helpt ook wel,maar moet dat niet elke dag zo doen!

10. Yelice

Yelice Niet meer actief

Gewoon doorgaan ;) erg moeilijk weet er helaas alles van.
    Ik slaap ongeveer een week echt super slecht ook een ziek kind en 31 weken zwanger , dat werkt niet erg mee.
    Ik probeer soms overdag wat bij te slapen.

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Helaas hebben we hier ook al 3.5 jaar geen normale nacht meer gehad. Kinderen zijn vaak wakker en vooral ook heel vroeg in de ochtend.
    Dus ben altijd al moe. Dan kan ik dit soort nachten er echt niet bij gebruiken.

Maar goed, we maken er maar het beste van!!

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    dvd'tje opzetten en samen onder een dekentje op de bank. Niks in het huishouden doen, en vanavond een pizza bestellen. Kinderen daarna vroeg in bed, en jij er meteen achteraan. Zo los ik dit altijd op :D

13. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    wat de andere dames al zeggen,
    gewoon doorgaan! Ook hier 2 zieke kids, en baby, en een man met nachtdienst. Dus sta er ook alleen voor!

Maar ik zal toch door moeten gaan, desnoods even proberen af en toe een rust momentje in te bouwen, gaat je zoontje overdag niet nog even naar bed ?

of kijk gezellig samen met hem een dvd op de bank ? (Weet niet hoe oud hij is)

En laat het huishouden even voor wat het is, morgen weer een nieuwe dag!

14. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Vervelend is dat he? Ik herken het wel en het blijkbaar is het euvel dat elke moeder kent. Het is gewoon waardeloos als je moe bent en dat al zo'n lange tijd. Dan zijn dit soort nachten echt een verschrikking. Je hebt je nachtrust al zo vreselijk hard nodig!

Inderdaad; als het lukt, lekker vroeg naar bed vanavond. Met een fijn boek en misschien heb je tv op je slaapkamer? Lekker stom tv kijken. Lekker wat te drinken erbij en heerlijk slapen.

En verder? Ik vraag me ook ook wel eens af hoe ik de dag door moet komen. Het delen met anderen hier helpt vaak toch al wat he?

Sterkte en slaap lekker!

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Koffie!!

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Koffie. Veel koffie.

17. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ooooh ik drink geen koffie!!!

Maar moet zeggen dat het tot nu toe aardig gegaan is. Maar ws lig ik vanavond wel voor pampus, hahaha

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heel veel koffie drinken, wandeling in de frisse lucht en hopen dat je snel weer goede nachten hebt

Elin komt 2 a 3x per nacht voor een voeding. ook brakke nachten dus maar begint inmiddels te wennen haha

19. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

red bull ;)

Een 'gemiddeld' mens heeft 4 á 5 uur slaap nodig om te herstellen. De rest van de uren heb je ook wel nodig, maar zijn niet het belangrijkst.
    Misschien helpt deze gedachte?
    Mij helpt het al ruim een jaar de nachten en dagen door. :D

Maar dat spierpijn ken ik, misschien toch lage weerstand en/of grieperig?
    Ik slik bij zulke dagen altijd een vitamine pil en lig 's avonds om 9 uur in bed.

20. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Inderdaad dat alles + koffie...

Deel Deze Pagina