Op 11-11-11 ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben! Dat was niet helemaal de planning, maar ik ben allang blij dat ik zwanger kan worden. Ik ben bijna 22 jaar en dit is dan ook mijn eerste kindje! 08-10-11 was de eerste dag van mij laatste menstruatie. Als ik nu kijk op internet kom ik uit op: Week 8 Week 8 begint bij dag 56 en loopt tot dag 63. Het is je 9e zwangerschapsweek. Ik heb 29-11-2011 de eerste afspraak gehad bij de verloskundige en zij hebben toen ook een echo gemaakt. Het kindje was toen 6mm groot. Zij zeiden toen dat ik 6 weken en 3 dagen zwanger was. Het hartje klopte al, dat vond ik zo mooi om te zien.. Toen ik thuis kwam ging ik berekenen wanneer dan ongeveer de bevruchting heeft plaats gevonden, ik kwam toen uit op 15-10-11. Maar als ik dan ga kijken op internet en ik tikt dat in komt er het volgende uit: Week 9 Week 9 begint bij dag 63 en loopt tot dag 70. Het is je 10e zwangerschapsweek Ook wilt dat zeggen dat ik dan ben zwanger geraakt tijdens mijn menstruatie, want ik was de volle 7 dagen ongesteld Nu heb ik dit zelfde verhaal aan mijn moeder en aan mijn schoonmoeder verteld, hun zeide dat het misschien wel een klein kindje is. Zelf was ik namelijk ook erg klein bij de geboorte. Ik weet het nu echt niet meer, de verloskundige zal wel gelijk hebben.. Maar misschien weet een van jullie hoe dit nou kan?!? Ik hoop dat jullie mij een beetje verduidelijking kunnen geven.. Veel liefs, Michele
daarom wordt er rond de 12de week ook een termijnecho gemaakt waarop de definitieve uitrekendatum wordt vastgesteld. het kan zijn dat je lichaam langer over de innestelling heeft gedaan of dat je met de 12 weken echo juist wel weer iets voorloopt. in ieder geval niet iets om je zorgen over te maken hoor, dat het hartje klopt is al een heel goed teken!
Je bent altijd 2 weken langer zwanger, als dat je echt bent! Je rekent namelijk vanaf de eerste dag laatste menstruatie en dan ben je, als je menstruatie dus begint, 1 week zwanger! Terwijl de bevruchting dus pas in de 2e week is. Op de dag dat je niet ongesteld word omdat je zwanger bent, ben je 4 weken zwanger, terwijl het vruchtje pas 2 weken oud is. Je krijgt dus altijd 2 weken kado, snap je?
Hoi, je krijgt altijd 2 weekjes cadeau ! Je bent eind oktober bevrucht geraakt en de overige 2 weken zijn dus gratis. Als je bijv een cyclus van 28 dagen hebt en je test positief houdt het in dat je 4 wekken zwanger bent. Je bent dan al zwanger terwijl je net ongesteld bent geworden. Jouw cyclus is waarschijnlijk iets langer geweest waardoor jij op 15 okt uit komt.. om het simpel te zeggen ze rekenen 2 weken voor je eisprong erbij.
Bedankt voor de reacties allemaal, mijn cyclus is idd wat langer, zo 30 dagen hihi.. Ik leg me der gewoon maar bij neer en ik wacht gewoon mijn termijn echo af op 4 januari! Groetjes Michele
het klopt wat de dames zeggen. op de dag dat je ongesteld word, ben je als het ware zwanger. 2 weken na de eerste dag vind de bevruchting plaats. de beentjes worden in het stadium waarin jij zit niet meegenomen in de berekening. vandaar dat het een "gok"is ...bij de 12 weken echo is het een stuk makkelijker om te zien..en te meten...GEFELICITEERD!!