reiskosten ziekhuis declareren

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav2boefies, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik heb gehoord dat dit kan
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ons kleine meisje ligt bijna een maand in het ziekenhuis en we rijden elke dag op en neer (170km)

Alvast bedankt

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Je zou het eventueel bij je ziektekostenverzekering kunnen declareren als het in je pakket zit, even bellen dus. En je kunt het opgeven als zorgkosten bij de belastingaangifte. Maar ik weet niet waar je het nog meer zou kunnen declareren?

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    even je verzekering bellen ?
    en anders kan je het ook van de belasting aftrekken geloof ik , dus als de verzekering niet betaalt kan je mischien even de belasting bellen

4. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    Wij hebben in 2010 hetzelfde gehad met onze dochter. Hebben 150 euro van de Menzis terug gehad en daarnaast is het nog met de inkomstenbelasting over 2010 meegenomen.

Het kan dus wel, maar bel voor de zekerheid even met je verzekering

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Eerst even bij je ziekenfondsverzekering navragen wat zij vergoeden. Krijg je geen vergoeding, dan zou je het bij je belastingaangifte kunnen opgeven en krijg je een gedeelte vergoed. (mits je boven het drempelbedrag komt.) Je kunt daarvoor even kijken op de site van de belastingdienst.

6. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Wij hebben onze reiskosten bij CZ ook ingediend afgelopen week. Als het goed is krijgen wij 0.20 euro vergoedt per KM.

7. Locusta

Locusta Niet meer actief

Zoals de mensen hierboven al aangeven: even je zorgverzekeraar opbellen :)

Ik heb ook ruim 300 euro teruggekregen aan reiskosten, omdat ik een aantal weken in het ziekenhuis heb gelegen. Dat heb ik weer verdeeld onder mijn ouders, schoonouders en vriend, omdat zij altijd op bezoek kwamen :)

8. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    klopt,wanneer je kindje langer dan 10 dagen achtereen in het ziekenhuis ligt en je meer dan 40 km van het ziekenhuis woont kan je het terugvragen via de zorgverzekering.

gr

9. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Bedankt voor de antwoorden

10. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    dat ligt aan je pakket van de verzekering.even kijken wat ze vergoeden.of bel je verzekeraar die weet het ook wel.

Deel Deze Pagina