wie kan mij helpen?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by jessebel, Dec 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Tsja, dan zou het dus op dag 18 of op dag 20 moeten zijn geweest....

Nou, even afwachten wat je temp verder doet en kijken of je ongesteld gaat worden. Als je morgen ongesteld wordt, dan zou ik dit grafiekje echt even meenemen naar de fertiliteitsarts. Je hebt dan nl een LF van maar 9 dagen. Dat KAN lastig zijn met zwanger worden. Hoeft niet, maar het lijkt me goed dat zo'n arts er dan van weet. Volgens mij kun je die fase nl. heel eenvoudig verlengen met medicatie...

Heb je voor elke maand nu een afspraak met die arts? Of was dit eenmalig?

2. jessebel

jessebel Actief lid

Oct 15, 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    Ik kom er elke maand voor fm, om de drie dgn totdat het ei is gesprongen. Ik slik clomid en in al.die tijd dat ik.dat slik is mijn luteale fase minimaal 14 dgn maar meestal 17 dgn, dus 9 dgn zou nu wel heel snel zijn, maar ja alles is natuurlijk mogelijk. verder heb ik gelukkig nog geen symptomen van een ongi meestal verlies ik 3 a 4 dgn voordat ik ongi moet worden al wat bloed met afvegen en nu nog niet. Pfff ik moet nog afwachten maat war duurt dat lang. Ik ga maar duimen dat mijn temp morgen hoger is.

3. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Als je LF anders veel langer is, dan zou het idd wel heel erg gek zijn als je dan nu al ongesteld wordt....
    Ik heb nog even zitten zoeken op FF en daar wordt gezegd dat je tussen 5dpo en 10dpo ook een innestelingsdip kunt hebben. Jouw dip is op 9dpo als je ei op dag 20 was... Kan dus ook nog. :) Misschien daar maar voor duimen? ;)

Ik heb even voor je naar de FF grafieken gekeken, naar grafiekjes van zwangere vrouwen die ook clomid gebruiken. (Voor het beste vergelijk).... Denk nu dat zo'n dip niks vervelends hoeft te zeggen als ie de volgende dag weer hoog is. Kijk bijv. maar hier, of hier.... Dit waren werkelijk de eerste twee grafieken die ik kreeg, dus ik heb er niet naar 'gezocht'.... :D Deze meiden dachten vast ook dat ze ongesteld gingen worden.... :D

4. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Oh en ik duim met je mee. :D

5. jessebel

jessebel Actief lid

Oct 15, 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    Ik krijg wel weer hoop door jou. Heb nu wel wat last van steken bij mijn linker en af en toe bij mijn rechtereierstok. Ik hoop zo dat mijn temp morgen weer hoog/hoger is. We zijn in 2010 10 maanden bezig geweest. Daarna gestopt, 15 kilo afgevallen, en weer begonnen, dus het mag nu wel raak zijn van mij. Ben wel klaar met clomid slikken. Morgen gaan mijn man en ik een dagje en nachtje weg, heb ik ff afleiding.

6. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ik duim echt met je mee! Alles kan nog! :) Ik hoop dat je temp morgen weer omhoog is, zou zo mooi zijn! Ik snap ook je 'ongeduld' heel goed. Wij zijn januari 2010 begonnen. Na ruim een jaar was het raak en helaas werd dat een klein vlindertje. :( En nu, 7 maanden later, is het nog steeds niet opnieuw gelukt. Van dat soort dingen wordt een mens idd wel eens wat moedeloos...
    MAAR... Het gaat ons vast lukken dit jaar! :)

Heel veel plezier morgen! Hartstikke leuk, even een dagje afleiding en lekker weg!

Ik blijf voor je duimen!

7. jessebel

jessebel Actief lid

Oct 15, 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    Hoi Annabeth, wilde je nog even laten weten dat mijn temp vanmorgen gelukkig weer is gestegen naar 36.8 (zie "nu ovulation chart")

8. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Jaaaaa wat goed!!!! :D :D :D Kijk, dat ziet er nu weer heel hoopvol uit! Spannend!!!

9. jessebel

jessebel Actief lid

Oct 15, 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    Vandaag is mijn temp nog hoog, hetzelfde als gisteren 36.8 dus er is nog hoop:D:D

10. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    :D ik lees al een tijdje mee, dus ik duim ook mee.

11. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    :D :D :D Ik heb het kaartje even bekeken en hier word je inderdaad wel blij van! Was echt een eenmalige dip kennelijk! Spannend!!! Ik duim heeeeeeel hard! :D :D :D :D :D :D

12. jessebel

jessebel Actief lid

Oct 15, 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    Ik duim ook, temp was vandaag iets hoger namelijk 36.9. 2v5 test van Kruidvat was helaas omowit vanochtend,.maar ik zit nog op minimaal 2 dgn voor mijn nod

13. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Weer hoger! Grafiekje is mooi idd! Wel balen van je witte test, maar idd, je zit op 12 dpo.... Over twee dagen nog maar een keer proberen, wie weet.... Ik blijf duimen!

14. jessebel

jessebel Actief lid

Oct 15, 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    Helaas is mijn temp vandaag weer gezakt naar 36.6. Ik heb nog geen bloedverlies bij het afvegen dat krijg ik altijd zo'n twee dagen voordat mijn ongi doorzet. Ben bang dat ik dit weekend toch ongi ga worden.

15. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Hmmm dat is balen! Maar goed, nog geen bloed dus er is nog hoop. Even afwachten wat je temperatuur morgen doet....

16. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

Jan 18, 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Hoi,

Ik heb een vraagje...Bij jullie staat er een groene e onderin de grafiek. Die heb ik niet, hoe zou dat kunnen komen?

gr. Alex

Succes met wachten...

17. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Die E staat voor Eggwhite. Ik weet niet of je je afscheiding ook altijd invoert?
    C = Creamy (lotion-achtig)
    S = Sticky (plakkerig)
    W = Watery (waterig)
    E = Eggwhite (lijkt op rauw eiwit; je kunt er elastische draden van trekken)

De waterige en eiwit-achtige afscheiding is zgn vruchtbare afscheiding. Het wordt door je baarmoedermond aangemaakt in je vruchtbare periode. En omdat het vruchtbaar is is het groen bij FF.

Soms heb je ook nog vruchtbare afscheiding na je eisprong. Ik heb dat deze maand voor het eerst. Ik las dat dat kan, omdat ook in de fase na je eisprong, de luteale fase, zo halverwege, oestrogeen weer gaat toenemen. En oestrogeen zorgt dan voor die afscheiding.

Ik hoop dat ik het zo een beetje helder heb uitgelegd. :) Je mag altijd een PB sturen als je meer wilt weten. :)

18. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Oh nog een toevoeging; als je het wel bijhoudt en je hebt nooit waterige of eiwit-achtige afscheiding, dan is dat nog steeds niet iets om je zorgen over te maken; er zijn veel vrouwen met weinig tot geen vruchtbare afscheiding. Deze ronde had ik het wel, maar meestal moet ik er echt naar zoeken en dan is het nog heel weinig ook. Zoiets zegt niets over je vruchtbaarheid. Dacht, dat voeg ik nog even toe, voor je voor niks schrikt misschien....

Het is alleen wel zo dat het voor spermacellen makkelijker is om langer te overleven in vruchtbare afscheiding. Dus als je dat niet hebt, dan is het handiger om echt dicht in de buurt van je ei te klussen (tussen de 48 uren ervoor en 24 erna). Maar ja, dat proberen we natuurlijk allemaal, vruchtbare afscheiding of niet. ;)

19. jessebel

jessebel Actief lid

Oct 15, 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    Temp is weer omhoog naar 36.8, maar de 2v5 is nog steeds omowit. Zit nu op 14 dpo, vorige maand werd ik ongi 17 dpo.

20. bonita

bonita Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zat hier even mee te lezen. Jessebel, het kan nog alle kanten op toch? Als je vorige keer 17dpo ongesteld werd, kan het best zijn dat een test nog niet positief is. Kan natuurlijk ook zijn dat je nog ongesteld gaat worden, maar daar hopen we niet op natuurlijk.

Annabeth, jouw tempkaartje ziet er wel heel goed uit. Heb je er nog geen test aan gewaagd?

Share This Page