Ja inderdaad hetzelfde schuitje. En dit was bij mij al ronde 6... Ik heb mijn oude templijstjes nog eens bekeken en daar staat de coverline altijd veel hoger. Ca 36.45. Als ik dat bij mijn grafiek van deze maand ook zou doen, dan zou mijn eisprong niet op dag 16 zijn geweest, maar op dag 18. Dat zou ook wel passen bij de ovutestjes. En dan zit ik niet op 12dpo maar nog maar op 10dpo. Dan word ik dus ook niet morgen ongesteld, maar woensdag pas.... En zelfs als ik dan zwanger zou zijn, zou het niet gek zijn dat ik nog wit test.... Maar bij jou grafiek kan ik met de beste wil van de wereld niet bedenken waar jou ei dan zou moeten staan. Volgens mij klopt ie gewoon. Dan heb je nu een wat langere luteale fase. Of heb je dat altijd? Het valt me nl. op dat ie met aftellen alleen nog maar de 5 en de 4 heeft neergezet.... Hij plaatst 1 altijd op de dag dat je ongesteld moet worden. De 1 staat bij mij bij morgen (omdat ie dus uitgaat van ei op dag 16).
Mijn lf is meestal 17 dgn dus mijn nod zou dan.dinsdag zijn. Volgens ff kan.ik woensdag testen. Van mijn fertiliteitsarts mag mijn cyclus niet langer duren dan 35 dgn, dus dat is morgen. Ga morgen, als mijn temp nog hoog is,.het ziekenhuis bellen. Wat ik wel raar vind is dat ff aangeeft dat vandaag mijn nod is, maar ik kan pas woensdag testen??
Geeft FF aan dat vandaag je NOD is? Dan is dat denk ik een foutje; een standaard instelling. Want met het aftellen gaat ie wel uit van een langere LF en die klopt dan wel. Waarom mag je cyclus van de arts niet langer duren dan 35 dagen? Is dat erg? Ik denk dat deze 36 of 37 dagen gaat duren.... Was je eisprong dan misschien later dan anders? Of wil de arts iets doen aan de lange LF? (Volgens mij kan dat geen kwaad, toch? Dan heeft je eitje mooi de tijd om in te nestelen!) Ziekenhuis bellen kan overigens nooit kwaad, lijkt me. Zeker doen als je je daar beter bij voelt!! Ik snap het bij mij deze maand ook echt niet. Heel frustrerend is dat. Ik ga er vanuit dat het niet gelukt is, maar dan zou ik morgen ongesteld moeten worden en daar ziet het niet naar uit. Tsja of het kruis staat dus echt verkeerd.... Hmpfs....
Ik denk dat mijn ei inderdaad wel klopt. Als ik naar jouw kaartje kijk zou ik.zeggen dat jij donderdag de 29ste je ei hebt gehad.
Ja FF zegt vandaag NOD, maar in het lijstje staat woensdag en bij test date staat 12 januari, dus dat is donderdag (ik dacht eerst woensdag) maar waarom gaat FF al van een langere of uit, ik heb volgens mij nergens aangegeven dat mijn lf 17 dgn is ipv 14 dgn en dit is de eerste ronde dat ik temp. Mijn vorige cyclus duurde ook 37 dgn. Heb jij al symptomen van een aankomende ongi? Ik nog niet. Ik heb altijd twee dgn vantevoren wat rood slijmverlies bij het afvegen maar nu nog niks. Dit is zo frustrerend, laat me/ons dan gewoon ongi worden, dan weten we waar we aan toe zijn en kunnen we vol goede moed aan een nieuwe ronde beginnen.
De eerste ronde had ik mijn ei op dag 15, maar na de mk is dit dag 19/20 geworden. Dus een late ei + langere lf zorgt ervoor dat ik een langere cyclus heb
Donderdag de 29e mijn ei? Ja dat zou best kunnen. Ik denk ook woensdag of donderdag, gelet ook op de ovutesten. Maar dat is wel wat apart met de temp. De woensdag en donderdag was ie nog niet heel hoog, maar wel hoger dan de 6 dagen ervoor.... Nou ja.... Als ik woensdag ongesteld word, dan WEET ik dat mijn ei donderdag is geweest. Tenzij FF overal het kruis verkeerd heeft staan en ik ten onrechte denk dat mijn LF 12 dagen is.... Snap ook niet hoe FF bij jou dan telt, als dit de eerste ronde is dat je tempt en als je nergens hebt aangegeven dat je LF 17 dagen is. Dat is dan wel heel vreemd.... Ik had ook totaal geen signalen van een naderende ongi. Alleen sinds vanavond wat een weeïge buikpijn. Heb ook zere borsten. Komt ook vaak als ik ongesteld moet worden (maar ja, ook als je zwanger bent, net als die buikpijn). Verder heb ik meestal ook een dag of 3-4 voor ik ongesteld moet worden al wat bruine afscheiding of bloed bij het afvegen. Nu is er echt nog niks.... Maar.... moet zeggen.... vorige maand had ik dat ook maar 1 dag van tevoren. (Iemand had mij de tip gegeven tegen dat soort dingen rooibosthee te drinken; weet niet of dat reden was, maar toch)....
Ik vind dit idd ook frustrerend.... Je zou zo'n resetknopje moeten hebben.... Niet zwanger? Reset.... Direct ongesteld en op naar de volgende ronde.... Dan zou bij nader inzien een eisprong knopje ook wel handig zijn.... Zo'n knopje dat het zeg maar doet tussen cyclusdag 10 en cyclusdag 20. Dan hoef je niet het goede moment te zoeken, maar dan plan je een heerlijk avondje (of gewoon spontaan) en dan druk je daarna op je knopje. Wow wat zou dat makkelijk zijn. Ben zoo ongeduldig en ik vind dit soort dingen echt frustrerend....
Ik kwam nog even kijken hoe de zaken er hier voor staan (had ergens in begin gereageerd) @Jessebel als ik naar jouw kaartjes kijk vind ik m er niet echt rooskleurig uitzien. @ Annabeth, ik vind jouw kaartje daarentegen wel hoopvol eruit zien. Obv van ovutesten en temp kan m.i. de eisprong ook op cd 18 zijn geweest. Heb je nog gekeken of FF het veranderd als je de O bij 'CP' weghaald op dag 17? Btw, nog getest vandaag? Een resetknop op je lijkt of een kijkluikje lijkt mij overigens ook wel handig. @deesjebeesje Dat lampje moet dan wel iets eerder gaan branden, dan het moment dat daarwekelijk het ei springt. Die zaadje moeten wel klaar liggen natuurlijk
Mijn temp is gezakt naar 36.5, heb ook al wat bloedverlies bij afvegen. Zal morgen of woensdag wel ongi worden.
@Bouwjaar1979: Ja, ik heb HSO weggehaald, maar dan verandert er niks. Toch blijf ik denken dat dag 16 niet klopt, omdat de ovutest op dag 17 echt nog knalde.... Maar ja, ik heb het op meer FF kaartjes gezien; dag na ei nog positieve ovutest, dus kennelijk kan het.... Als mijn ei dag 18 was, is het niet zo gunstig; geklust op dag 16 nl.... Ik heb vandaag nog niet getest. Gisteren wel. Die was omowit.... En vandaag had ik een klein beetje bruin verlies, dus dat stemt ook niet hoopvol. Maar idd, temp is wel nog steeds mooi hoog. En ik heb een LF van 12 dagen dus als het kruis goed staat, had ik ook vandaag ongesteld moeten worden....
@Jessebel: Dat is balen!!! Maar goed, wat we eerder al zeiden: als het dan toch niet raak is, kun je ook maar beter snel ongesteld worden. Dan kan de nieuwe ronde tenminste weer beginnen.... Dus in dat opzicht hoop ik voor je dat het snel doorzet, dan kun je weer verder....
Ja, of gewoon.... dat je zodra je ongesteld wordt een soort planning-file van je lijf kunt uitdraaien waar alvast op aangekondigd wordt wanneer je ei exact gaat springen.
Hihi en dan drie dagen na de tempstijging een nieuw printje met of je eitje bevrucht is of niet. En dan een resetknopje voor 't geval het mislukt is.
Pfff...was het lichaam maar zo makkelijk . Word dr af en toe gek van, die onzekerheid. Heb ik nu m'n ei wel of niet gehad? Wanneer word ik ongi (ik ben helaas niet zo regelmatig)?
@jessebel sjit zeg. Op naar een nieuw snel ei dan maar. @ annabeth, ik keek naar je kaartje maar die temp gaat de verkeerde kant op @deesjebeesje kijk die onzekerheid die jij noemt ondervang ik door tempen (en ovu-testen). Bij mij is er ook niet veel regelmaat. Ik denk vrij zeker dat gister m'n ei gesprongen is: vandaag mooie temp stijging. De 2 dagen ervoor geklusd dus dat is ok. Maar goed de timing is aldoor al wel ok, dit keer gewoon om de dag gedaan (en in t weekend keertje extra ) Ik weet nu dus ook dat ik over 15 of 16 dagen ongi wordt. Het zou ook handig zijn een middeltje te hebben om die zaadjes even voor bij de grote drempel (bm-mond) te helpen
Ik had afgelopen vrijdag in een programma op TLC gezien dat een hoogtepunt (bij een vrouw uiteraard) de zaadcellen verder de baarmoeder in helpt, maar volgens mij helpt het alleen als je ná de man klaarkomt. Iets dat in mijn geval nooit zal gaan, want dan hebben we dr allebei al geen zin meer in en het moet natuurlijk wel leuk blijven. Btw: mijn temp is vandaag weer 0,1 graad omlaag gegaan. Zit nu op 36,5. Ben wel nog steeds hartstikke vochtig van onderen, maar dat ben ik zowat de hele maand door, ik heb zoiezo altijd inlegkruisjes nodig (als ik niet 10 keer per dag een schone onderbroek aan wil trekken).