wie kan mij helpen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door marike, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Mijn mannetje is nu 3,5 week en ik ga over op flesvoeding. Dat betekend de borstvoeding afbouwen en meer flessen gaan geven op de dag.
    Nu weet ik alleen niet hoeveel ik moet geven. Op de verpakking van Nutrion staat namelijk van 3,5 tot 4 kilo is 130 ml. Hij is 3600 gram.
    Als je de adviezen van cb leest dan is het 150 ml per kilogram gewicht. Met de rekensom kom ik dan uit op +/- 80 ml. Ik vind dat nogal een verschil. Ik geef hem nu 100 ml en die drinkt hij wel helemaal leeg.

Ik heb pas 9 maart een afspraak staan met het cb en hoop dat iemand van jullie tips heeft.

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Je kan inderdaad het gewichtx150ml doen. Dit is wat ze ongeveer op een dag mogen krijgen. Ook niet meer dan een liter per dag.
    Dus je kan ongeveer tussen de 500 en 600 ml geven.
    Hoeveel flessen wil je geven per dag. Zeven of zes?
    En iets meer is niet erg hoor.

3. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Marike,

Op die Nutrilon verpakking staat inderdaad 135 ml maar wel 5 voedingen. Als je de 150 ml regelt gebruikt, betekent dat voor jouw mannetje 150*3,6=540/5 voedingen, en dan kom je uit op 108. Dat is ook nog minder dan die 135 maar niet die 80 waar jij het over had, wel trouwens als je uitgaat van 7 voedingen, dan kom je in de buurt van die 80.

Ik zou zelf denk ik uitgaan van de 150 regel en dan net iets meer geven, even kijken of hij dat opdrinkt. Maar hoe oud is je mannetje als ik vragen mag? Voor een kleintje lijken me 5 voedingen erg weinig. Mijn dochter is nu 7 weken en krijgt 7 voedingen per dag (5 bv, 2 fv).

4. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.177
    1.850
    113
    hey als hij het hellemaal leeg drinkt en hij komt binnen het 3u dat zal ik toch eens 120 proberen dus 120 +4 schepjes,
    Of 100 en daarna de borst zodat je wat leger bent.
    Tis een idee hoor of 80 en de borst en steeds meer de fles ophogen?
    Zijn een paar ideetjes zo dat je meer inziet hoeveel hij drinkt.
    En als je dat zeker bent dat hij aan die 120 genoeg heeft dat laat je het 120.
    En had ook gelezen om elke keer 1 x minder de borst te geven en dan de fles dus 5x borst 1x fles 4x borst 2x fles Etc.
    Tis allemaal een idee

5. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Hij is 4 weken nu bijna. Ik heb heel kort maar borstvoeding gegeven. Door een borstonsteking en teweinig melk ga ik nu over op flesvoeding. Ik gaf hem op verzoek de borst en dan had hij 7 voedingen ongeveer. Ik heb hem gister iedere keer 100 ml gegeven en op een goed moment kwam hij een uur later dat hij honger had. Wij hem 30 ml bij geven toen schreeuwde hij weer om eten. Volgens mij heeft hij gewoon veel te weinig gehad iedere keer bij mij. Arm kereltje...
    Ik kolf iedere voeding een klein beetje om de spanning eraf te halen, maar mijn productie was al laag dus ik probeer het op deze manier op te lossen.
    Hopen dat het werkt. Voor zover bedankt alvast voor jullie reactie.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je al een borstontsteking gehad hebt bouw je nu veel te snel af!
    Je kunt echt niet nu al alle voedingen gaan flessen, dat is vragen om poblemen. Het beste is om een voeding per keer af te bouwen, en om per oeding een dag of tien uit te trekken.
    Wil je dat niet, geef dan kleine flessen, 60/2 en eg na elke fles aan. O wie o, als e kind nog hongerig is kun je het beste aanleggen, ook als de flessen groter worden.

Wie heeft je advies gegeven en wie begeleid je?

7. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hoi,
    Ik heb ongeveer hetzelfde mee gemaakt als jij. Ik heb de eerste 3 weken borstvoeding gegeven maar ben nu helemaal overgestapt op flesvoeding. Ik heb 2 borstonstekingen gehad (ik had juist heel veel voeding en de baby kon mijn borsten nooit leeg drinken). Wat een ellende zo'n borstonsteking!
    Maar goed terug komend op jou vraag, ik ben begonnen om hem 90 ml water te geven en dan 3 schepjes voeding. Ik ben ondertussen wel op het bureau geweest en toen zeiden ze dat je vooral naar je baby moet kijken. Is hij wel of niet tevreden. Ik gaf dus 90 ml om de 3 uur. Ik ben wel al bij het cb geweest en daar zeiden ze dat je gewoon moet proberen. Ik ben toen overgegaan op 120 ml water en 4 schepjes en dan om de 4 uur eten geven. Mijn zoontje pikte dat meteen super goed en hij was heel tevreden. Je moet gewoon proberen mocht hij nu meer gaan spugen of meer krampjes krijgen als je meer geeft dan weet je dat het teveel is (zo zeiden ze het tegen mij op het cb).

succes in ieder geval!

8. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    even nog over de borstonsteking, het aanleggen deed bij mij echt super veel pijn. Ik ben tijdens mijn borstonsteking gestopt met aanleggen en ben toen gaan kolven. Dat deed bij mij namelijk geen pijn. Dan kun je wel rustig afbouwen maar hoef je je kindje niet meer aan te leggen. Wel proberen om zo rustig mogelijk af te bouwen want anders heb je weer kans op een borstonsteking. Ik heb ook iedere keer 1 voeding eraf om de 3 dagen.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De beste manier om een borstontsteking te genezen EN te voorkomen is zorgen dat je borsten steeds leeg zijn! Een goed aangelegde baby krijgt je borsten beter leeg dan een kolf. Is een baby goed aangelegd, dan hoort het na een week of drie ook geen pijn meer tevdoen, behalve hooguit de eerste seconden aanzuigpijn.

Eigenlijk best jammer om in die geginperiode al te voelen dat je stoppen moet. Veel problemen zijn, als je goede hulp zoekt bij een lactatiekundige of vrijwilliger van VBN of LLL met niet al te veel moeite op te lossen, en n een week of vier gaat alles veel gemakkelijker worden.
    Wat niet wegneemt dat je je kind ook met drie weken bv al een enorm goede start hebt gegeven!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, je hoeft trouwen niet te wachten tot je cb-afspraak!
    De meeste CB's hebben ook een hulplijn die je bellen kunt.
    Daarnaast kun je ook prima antwoordop je vragen krijgen als je belt met het infonummer dat op je pak kv staat. Die zijn vaak 24 uur per dag bereikbaar.

Deel Deze Pagina