Wat doen jullie tijdens je verlof?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Yummy, Jun 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Sinds gisteren heb ik rust! :D Ik was de afgelopen weken (maanden) enorm druk met afstuderen en gisteren heb ik alles ingeleverd. Heerlijk, maar stiekem ook doodeng want de volgt de beoordeling en daarna eventueel de verdediging.

Ik heb de afgelopen weken geen dag rust gehad en wil de komende weken echt nog even heerlijk genieten. Lekker niets doen en bijkomen want ik ben erg moe.

Maar ik ben nu 2,5 uur wakker en zit me nu al te bedenken wat ik moet gaan doen :D Mijn zoontje gaat 3 dagen per week naar het kinderdagverblijf en omdat hij het geweldig vindt en ik wel wat rust kan gebruiken zal hij de komende maand ook nog gewoon gaan. Dus ik heb echt even alleen-tijd haha.

Dus: wat doen jullie tijdens je verlof ter ontspanning of gewoon omdat het leuk is?

(Een boek lezen gaat hier even niet werken dus dat valt af, ik heb net wekenlang de meest dikke wettenbundels en vakliteratuur moeten lezen en mijn hoofd kan even geen bladzijden meer zien haha)

2. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik zit door omstandigheden eerder thuis dan mijn verlof en dacht in het begin ook: hoe ga ik me in godsnaam bezig houden??? Maar dat valt mij alles mee. Ik zit veel op het forum, spreek af en toe met vriendinnen af, ga bij mijn moeder op de koffie, uiteraard gewoon het huishouden en op woensdag ga ik altijd met mn moeder naar oma en eigenlijk vliegt de tijd! Gisteren kwam ik thuis heb ik nog heel even in de zon gezeten en toen was het al weer tijd om te koken. ik kwam er zelfs achter dat ik al een paar dagen geen tijd had gehad om de plantjes buiten bij te houden dus liep tijdens het eten tussendoor dat nog te doen :) ik heb het nu drukker als dat ik moet werken lijkt het wel. maar dit heeft wel een kleine 2 weken geduurd hoor voor ik er aan gewend was zeg maar...

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Ik ben van plan om tijdens mijn verlof allemaal leuke dingetjes te gaan maken voor de kleine. Kleertjes breien, een speelkleed haken. Mooi boxkleed naaien. Ik denk dat ik zoveel wil dat het nooit allemaal afkomten ik beter nu al kan gaan beginnen :)
    Maar geniet van je rust. Vaak went het heel snel.

4. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

Dec 15, 2011
    173
    0
    0
    haha ik heb ook het idee dat ik het nu drukker heb als toen ik nog aan het werk was!!

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Zelf ben ik al vanaf week 16 thuis.

En sinds een paar weken heb ik bedrust...dus kan niets doen zeg maar. Ben hele dagen online, kijk dvdtjes en probeer te lezen. Zoontje gaat smorgens naar oma en smiddags papa zorgverlof.

Wij moeten alles nog aanschaffen voor de uitzet. Behalve de baby kamer, want die is van ons zoontje, die krijgt een nieuw bed, waar ik nu in slaap.

Dus ik ben aan de shop online dus....

Hartstikke leuk om te doen..

Mijn verlof begint officieel maandag.

Ik word, als de kleine niet eerder komt, rond 38 weken ingeleid ivm groei die 4 weken voorloopt.

Dus het begint nu echt spannend te worden hier..

6. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Hier gaat morgen mijn officiele verlof in, ben sinds gisteren wel al thuis ivm gewone vrije dagen. Gisteren eens lekker naar de kapper geweest, even een fijne nieuwe coupe laten aanmeten. Verder ga ik volgende week een buikfotoshoot doen, af en toe bij vriendinnen langs en bij mijn ouders. Gewoon af en toe eens lekker de stad in. Kleertjes moeten nog gewassen en de vluchttas moet ik over een paar weken eens klaarmaken. Het huishouden ga ik gewoon lekker verdelen, zodat ik niet alles in 1 keer hoef te doen. Heb eigenlijk maar weinig gepland, zie wel hoe ik mijn tijd indeel.

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Haha nou ik hoop niet dat dat bij mij gaat gebeuren, want de afgelopen weken waren hier echt extreem druk. 4 tot 5 volle dagen per week aan het afstuderen, elke dag een uur in de auto en tussendoor boodschappen, het huishouden, zorg voor onze zoon, inrichting babykamer enzovoort. En de laatste 3 tot 4 weken heb ik ook vele weekenden en avonden volledig besteed aan mijn scriptie.

Dus ik ben zo enorm toe aan rust :D Maar nu ik rust heb ga ik dingen zoeken om te doen haha.

Ukodaatje: Jeetje al zo lang thuis en nu dus bedrust, dat is heavy! Nog een paar weekjes voordat je ingeleid wordt dus? Spannend hoor.

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Hier in mijn omgeving werkt iedereen gewoon overdag, dus overdag bij familie of vrienden op visite zit er niet in.

Alle babywas moet nog wel gedaan worden en haar kledingkast (een inbouwkast) moet ook nog in orde worden gemaakt, dus dat is wel iets om straks te gaan doen!

Vriend wil dit weekend onze hele gang/hal nog aanpakken en opnieuw verven, dus ik zat er al aan te denken om morgen samen met mijn zoontje met de stomer alvast het oude behang te verwijderen. :)

9. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Lees even mee, want goede tips kan ik ook wel gebruiken voor straks!! Zit voor het verlof namelijk al 4 weken in de WW vanaf 1 september... Kijk er zo tegenaan om 5 maanden thuis te zitten, en misschien wel langer als ik neit makkelijk weer een baan vind na mijn verlof.... :(

10. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik dacht in eerste instantie ook dat ik me dood zou vervelen, maar ik vind het echt heerlijk om lekker thuis te zijn! Lekker filmpjes kijken, boeken lezen en uitrusten. En iedere dag doe ik wel iets voor onze kleine frummel: de laatste spulletjes shoppen, kleertjes en lakentjes wassen, alvast de enveloppen schrijven voor de geboortekaartjes.

Denk dat het wel een goede tip is om alles wat je nog moet doen te verspreiden over een week, dus niet dat je alles op 1 dag doet. Zo heb je iedere dag iets om handen!

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zit heel de zwangerschap al thuis, dus geniet dan maar van het thuisblijfmoeder gevoel. Na de bevalling zal ik weer aan 't werk gaan dus 't is een uniek moment zo die maanden met mn dochter thuis, lekker veel aandacht en ik heb 't ook nodig ivm harde buiken. Maar wij doen dus gewoon ons ding, huishouden (op laag pitje ) spelen, bij opa en oma langs. En hopen op lekker weer, dan zijn we weer heel de dag buiten!

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik ga morgen met verlof en denk dat ik ook een beetje in een gat val :p
    Maar ik heb nog wel wat dingen op de planning..
    Knutselen met taarten en boetseren (ik maak taarten van fondant en marsepein als hobby) en heb ook nog wat opdrachten staan in juni (zelfs ook nog als ik 38 weken ben maar weet niet of ik dat red :p )
    Verder kamertje helemaal op orde maken (al is vriendlief al erg gestresst en is zowat alles al klaar...) En tijd doorbrengen met onze dochter...

13. celinac

celinac Actief lid

Oct 18, 2011
    289
    0
    0
    Dat heb ik dus ook!
    Ik vond de eerste week verschrikkelijk, verveelde me onwijs en voelde me echt zo'n nietsnut ;)
    Maar het went snel genoeg..
    Wat ik heb gedaan is de laatste dingen bestellen voor de babykamer, kleertjes en lakentjes wassen en strijken, het huis netjes houden, kokerellen, ach je wordt wel creatief op een gegeven moment :D

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,202
    35,915
    113
    Ik verveel me haha. Had vantevoren allemaal plannen, kleertjes naaien, babykamer klaarmaken, kleertjes wassen etc en dat is nu allemaal gedaan en nu heb ik eigenlijk geen energie om nog iets te doen en verveel ik me rot...

15. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik vind het heerlijk :) Ik heb in principe mijn normale ritme, sta gewoon op met iedereen, anders is het voor mijn dochter ook niet gezellig. Op kdv dagen (3 keer per week) rommel ik lekker in huis, heb veel gestreken, gewassen, nog wat verkopen op MP gedaan, etc. Nu ik weer een paar weken verder ben vind ik veel dingen te vermoeiend, en kijk ik ook wat dvdtjes enzo.

Mijn man houdt zijn papadag gewoon aan (we werken allebei 4 dagen), dus ik ben maar 1 dag met mijn dochter alleen. Op de papadag doet hij ook precies wat hij altijd doet - dus dan heb ik nogsteeds lekker wat ruimte en tijd voor mezelf als hij met haar op pad gaat enzo.

Als ik alleen ben met mijn dochter probeer ik zoveel mogelijk leuke dingen met haar te doen. Het is toch elke keer mogelijk de laatste keer dat ik echt een dagje met haar alleen zal hebben, op de een of andere manier houdt dat me wel erg bezig. Dus hebben we er vandaag al een heel programma opzitten :D

En ik bak veel :) Probeer allerlei recepten uit, zoveel mogelijk met dingen die nog ergens rondslingeren (zodat ik niet extra ingredienten hoef te kopen, ik maak daar een beetje een sport van zeg maar).

En zo vliegen die dagen wel om, ik verveel me geen moment in ieder geval!

Ik heb ook pas sinds 36 weken verlof, dus ben eigenlijk wel blij dat de kleine meis nog even in de buik zit te wiebelen. De grote drukte komt nog ;)

16. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Herkenbaar! Ik werd gisterochtend om 05:00 wakker met enorme krampen die uitstraalden naar mijn rug en zo begon dus de vorige bevalling. Ik kreeg het meteen benauwd want ik wil erg graag eerst nog eventjes 'bijkomen' en wat rust nemen. :D
    Gelukkig zakte het weer af, kon ik mijn scriptie inleveren en ben ik nu heerlijk aan het genieten van de rust.

Heb net even van 12 tot 2 geslapen (hier kan ik wel aan wennen! :p) en ga zometeen even lekker wat opruimen.

17. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben altijd thuis, dus wat dat betreft niet veel verschil, maar als mijn dochter tegen die tijd op school zit zou ik wat extra dingen in huis doen waar ik niet aan toekom, weet dat de nesteldrang dan toeslaat ineens;) lekker veel achter de laptop, op de bank liggen e.d.

misschien kun je nog foto's inplakken die er nog liggen??

18. bagheera

bagheera Bekend lid

Aug 2, 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit dan midden in een verhuizing als het goed is... Maar wil graag gewoon lekker hangen op de bank met dvdtje, uitrusten, veel afspreken en tutten in de babykamer. Hoop dat ik daar nog aan toe kom!

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Mijn zoontje gaat twee dagen per week naar de opvang en dat blijft zo. Die dagen ga ik gebruiken om het huis eens lekker te soppen zodat alles schoon is wanneer de bevalling zich aandient. De vorige zwangerschap nam ik dat niet zo nauw waardoor ik tijdens de bevalling de badkamer nog heb staan soppen. Die MOEST schoon hahahaha.

En van de week had ik nog wel geen verlof maar mijn zoontje slaapt zo ongeveer de hele middag en toen heb ik alle kasten in de huiskamer eens goed overhoop gehaald en weer netjes opgeruimd.
    Ik kan de zolder nog netjes opruimen, de voorraadkast, de keukenkastjes, heerlijk :D. Alles weer netjes en vindbaar.

Nouja drie dagen per week is de kleine man dus thuis en dan gaan we in de ochtend lekker samen wat doen. Vind hij geweldig en net zoals iemand hierboven al schreef ben ik me heel erg bewust van het feit dat hij over een paar weken zijn mama-tijd moet gaan delen. Stiekem doet me dat wel pijn dus wil ik nu nog even extra samen genieten.

20. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja, dat had ik dus ook, eerste week verlof had ik een paar dagen constant harde buiken, echt om de paar minuten. En ja, met heel veel harde buiken begon mijn eerste bevalling dus ook... ;) Maar ondertussen heb ik al een hoop dagen met meer of minder harde buiken gehad, en ben ik al bijna 39 weken :D

Share This Page