Nieuwe zwangerschap bij verloskundige EN gynaecoloog?

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Luvv, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik ben op dit moment nog niet zwanger maar ik vraag me hervolgende af. Ik ben begin juli bevallen van onze helaas al overleden dochter. Daarom heb ik een indicatie om bij een volgende zwangerschap bij de gynaecoloog onder controle te komen. Dit vind ik wel een prettig idee omdat we dan wat meer echo's krijgen. Nu las ik op internet ook dat er meiden zijn die naast de gynaecoloog ook nog onder controle bij de verloskundige lopen. Hoe gaat dit in zijn werk en mag dat zomaar? Iemand hier ervaring daarmee??

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het ligt eraan hoe de doorverwijzing loopt. Maar meestal als je bij de gyn loopt dan heb je tussendoor ook vaak controles bij de klinisch verloskundige (dus de VK die in het ZH werkt) Dat was in ieder geval bij mijn zusje zo. De ene controle bij de gyn en de volgende bij de KVK.

Sommige dames lopen eerst bij de gyn en worden "terugverwezen" naar de VK, omdat er geen reden meer voor is. En andersom. Maar meestal is het dus niet gelijktijdig.

3. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik loop bij de gyn voor de controles en de begeleiding.
    Tussendoor ga ik nog naar de vk , dit omdat dat wel prettig is voor het vertrouwde gevoel en toch het praatje. Zij laten de beslissingen aan het ziekenhuis over, maar als er iets is waar ze over twijfelen gaat dat in goed overleg met de gyn.

4. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Denk dat je het ook bij mij hebt gelezen ;) ik kom idd ook bij de gyn te lopen, maar mag van mijn eigen vk ook bij hun komen. Hoe dat samen gaat werken weet ik alleen nog niet..

Wil het zelf om het nog een beetje leuk te houden, anders wordt het allemaal zo medisch..

5. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ik heb zelf ook mijn dochtertje* verloren vorig jaar. Daarom heb ik nu een indicatie voor de gyn. Echter mis ik daar ook het gewone praatje en is het allemaal erg medisch. Om die reden wilde ik ook terug naar de vk maar die extra echos vind ik ook wel prettig. Op dit moment loopt het langs elkaar. Ik ga volgende keer bij de vk kijken of ik de echos ook elders kan doen, maar anders blijf ik het gewoon op deze manier combineren, het kan dus wel maar ik weet niet welke criteria er aan vast zitten.

Deel Deze Pagina