Hallo Allemaal, Ik heb een vraagje. Ik ben na de bevalling van mijn zoontje (juli 2011) aan de pil gegaan. Nu heb de laatste tijd erg last van mijn darmen en ook een aantal keer buikgriep gehad. Afgelopen maandag rommelde mijn maag heel erg en ik kreeg een flashback naar mijn zwangerschap want dit had ik toen ook. Ook viel me op dat ik bepaalde dingen anders vond smaken. Ik heb die avond een testje gedaan en deze was tot mijn verbazing licht positief. Het was wel echt een heeeeeeel licht streepje hoor. Hieronder even een overzichtje van mijn testjes: 3-6 -> avond (licht positief) 5-6 -> ochtend (licht positief, maar lichter dan die van 3-6) 6-6 -> avond (licht positief, donkerder dan die van 3-6) 7-6 -> ochtend (licht positief, gelijk aan 5-6) Toevallig stond er 5-6 een afspraak bij mijn gyn gepland (deze stond al heel lang omdat ik info wilde over een spiraaltje) hij heeft (na mijn verhaal over de testjes) een echo gemaakt en kon nog niet veel zien, alleen verdikt baarmoederslijmvlies. Hij zei dat ik 10/11 juni nog een testje moest doen omdat een verdikt baarmoederslijmvlies wel duidt op een beginnende zwangerschap....Ik ben natuurlijk weer te ongeduldig dus ik heb gisteravond (6-6) en vanmorgen (7-6) ook testjes gedaan en tot mijn verbazing zie ik dat de avondurine positiever test dan de ochtendurine. De ochtendtestjes zijn echt tuurtestjes en die van de avond zie ik gewoon als ik ze op borst/middenrif hoogte hou zeg maar. Ik heb ook geprobeerd om foto's te maken maar deze worden te wazig of overbelicht, krijg ze er niet goed op. Het is toch raar dat de avondurine positiever test dan de ochtendurine?? Is er iemand die dit herkent? Ik weet nu echt niet wat ik nou moet doen en CB digitaal is denk nog te vroeg nu....toch? Ik kan natuurlijk ook gewoon wachten tot volgende week maar het duurt zoooooo lang Op internet lees ik verhalen over lichte testjes die steeds donkerder worden, die van mij worden ook donkerder maar alleen met avondurine.... Om gek van te worden, ik weet nu niet wat de uitkomst is, zwanger of niet.... Iemand een tip?
Mijn ochtendtestjes waren lichter dan mijn middag testjes. Clear blue is volgens mij best gevoelig hoor. Ik zou gewoon door blijven testen kijken of ze donkerder worden, maar gewoon in de avond in plaats van in de ochtend. En je hcg stijgt volgens mij 1 keer in de 2 dagen dus verwacht niet dat ze meteen heel duidelijk zijn. Meestal duurt dat even. En een licht streepje ofniet, streepjes betekenen zwanger!!
Mijn clearbleu indicator was positief 5 dagen voor nod en in de avond!!! vond dit ook heel gek want meestal heb ik geen positieve ochtendtesten. Volgens mijn ben je zwanger hoor
Dit kan ook samenhangen met hoeveel en wanneer je drinkt. Drink je 's avonds (na je testjes) nog veel en gedurende de late voormiddag in verhouding weinig? Naar het schijnt heeft iedereen, zwanger of niet, ook steeds een zekere hoeveelheid zwangerschapshormoon in haar bloed, dus i.c.m. (te) weinig drinken voor je avondtest is dat misschien je streep (ik lees dat je een gevoelige test gebruikt).
Ik drink regelmatig, zeker om het uur. Ik doe morgenavond nog een tentje voor de zekerheid. En dan wacht ik echt tot volgende week, hoe moeilijk het ook is... Het moeilijke is dat ik niet weet wanneer ik ongesteld moet worden omdat ik aan de pil ben. Ik ben natuurlijk wel gelijk gestopt met innemen na die eerste positieve test. Wat dus betekent dat ik elk moment een ontrekkingsbloeding zou kunnen krijgen, ook daar is nog geen teken van :-S
Net toch getest :-$ en deze is weer heel licht... Zou het een eisprong zijn geweest? Als het een vroege miskraam is, hoort er toch ook bloed bij?