Onze Frummel slaapt nu meer dan 10 uur 's nachts achter elkaar. Hoelang mogen ze zonder een voeding? Ze is nu 12 weken oud.
Das geen probleem hoor...lekker laten slapen.Mijn meisje slaapt ook zo lang.Ze krijgt meestal zo rond 22.30-23.00 uur laatste fles en slaapt door tot een uur of 8 smorgens.Moet dr dan vaak wel wakker maken nog,want ze meld dr eigen nooit.Soms is ze wel al wakker en ligt ze lekker te duimen en beetje rond te kijken hahaha
Ze komt aan 6 a 7 bv op een dag. En ze groeit goed. deze week is ze niet aangekomen, maar ze is wel de lengte in gegaan.
Je zou voor de zekerheid het ff extra in de gaten kunnen houden nu ze meer slaapt maar als dat gewoon goed gaat mag ze gewoon zolang slapen. Geniet ervan!
Genieten doe ik zeker! Als ze volgende week nog steeds 5800 gr weegt dan zal ik eens kijken of we iets door de fles kunnen doen.
Hoe bedoel je? Je geeft toch bv? Of kolf je en geef je dat? Als ze niet genoeg zou zijn gegroeid zou je haar beter dan gewoon wat extra voeden, dingen door de fles doen zou niet mn eerste keus zijn en zeker niet op die leeftijd. Maar eerst maar ff afwachten hoe het gaat...
Ja ik geef bv. Ik kolf alleen voor de avond de laatste voeding zodat mijn man die kan geven. Extra voeden lukt niet, want ze houdt gewoon haar mondje dicht. Ze komt nu wel om de 3uur overdag en dat was eerst om de 5 uur.
Ik was afgelopen maandag bij het cb (Dylan is bijna net zo oud als Frummel) en de arts vroeg of ik op 5 of al op 4 voedingen zat. Ze keek heel stom toen ik zei 6, soms 7. Maar de hoeveelheid voedingen heeft volgens mij niks te maken met de duur dat je kleintje zonder kan. Volgens mij doeld Janne op de bloedsuikerspiegel. (Je mag corrigeren Janne )
Het cb volgt vooral de richtlijnen van kv, zo ook de groeicurves die hun gebruiken die zijn eigenlijk afgestemt op de groei van babys met kv. 4 of 5 borstvoedingen vindt ik zelfs met mijn zoon van 5 maand erg weinig. Om de bv goed op peil te houden is 7 voedingen per dag gewoon heel netjes. Bv is lichtverteerbaar en er zijn echt maar weinig babys die het op bv redden met maar 4 voedingen. Ikzelf drink en eet ook veel vaker dan 4x per dag iets. Mijn berichtje ging over dat een baby van 12 weken vaak nog zeker zo'n 7 tot 8x drinkt...
Met bv hebben ze wel meer nodig dan met kv omdat zoals Zeeuwsmeisje al zei dat lichter verteerbaar is. Eigenlijk geldt met bv alleen een minimum, geen maximum. Ga je trouwens elke week wegen? Dat is niet echt nodig hoor. Zolang ze voldoende plasluiers heeft (4 wegwerp of 6 katoenen) per dag, vrolijk en helder is, kun je ervan uitgaan dat het prima gaat! En wat zou je dan door de fles willen doen als ik vragen mag? In bv zit genoeg om te groeien daar hoef je niets aan toe te voegen. Bovendien was ze wel in de lengte gegroeid toch?
Trouwens op www.borstvoeding.com vind je een groeicurve speciaal voor bv-kindjes. Deze volgen namelijk een ander groeilijntje. Misschien kun je daar je gegevens eens invullen. Geeft misschien een ander beeld.
We hebben nu een vast ritme en ze drinkt dus 5 voedingen op een dag. Na 11 uur maak ik haar wakker. Volgen we netjes een eigen gemaakt schemaatje. Ze is een vrolijk en makkelijk kind en groeit supergoed. Van de week ca 3 ons aangekomen. Stranger ik ga eens op de site kijken. Bedankt allemaal.