Loonstrook klopt wéér niet

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MamaZE, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hoi meiden,

Een paar dagen geleden heb ik mijn loonstrook ontvangen.
    Vorige maand miste ik zo een 1100 euro, wat dezelfde dag nog is rechtgezet. Maar ik heb vorige maand wel een loonstrook gekregen met het verkeerde bedrag erop, nl. maar een paar 100 euro.
    Ik heb nooit een nieuw loonstrook gekregen, nadat ik wel het juiste salaris had ontvangen.

Nu dus weer een nieuw loonstrookje van deze maand gekregen...en je raadt het al...nog steeds is het bedrag wat ik vorige maand later gestort heb gekregen, niet verwerkt op deze loonstrook (onder svloon).
    Ik kom nu dus in de knoop met het UWV, omdat zij ook de verkeerde, en dus héél lage salarisgegevens krijgen. Dit heb ik al kunnen inzien via 'mijnuwv'.

En daarnaast klopt het allemaal in verhouding gewoon niet. Mijn salaris is bijvoorbeeld maar 8,- IN TOTAAL, voor een hele maand werken:( Dit 'salaris' wordt aangevuld met meerwerkuren, wat weer een heel hoog bedrag is.
    Er staat dat ik een minimum aantal uren heb van 22, dit klopt ook niet, ik heb een min-max contract van 16-24 uur. Maar ik werk steeds 24 uur per week, waarvan ik 8 uur (de meerwerkuren) 133% uitbetaald zou moeten krijgen. Nu krijg ik maar 2 uur voor 133% uitbetaald.

Reiskosten kloppen ook niet. Ik heb bv. voor 100,- reiskosten van oktober gedeclareerd voor kosten met eigen vervoer. Op mijn loonstrook staat een bedrag van 72,- voor kosten met OV, terwijl je dat met treinkaartjes oid moet aantonen, wat ik natuurlijk nooit heb gedaan, wat ik gá niet met het OV. Waar dit bedrag dus vandaan komt, géén idee!

Grrr...al het contact gaat over de mail, want pz zit op een andere vestiging en telefonisch nauwelijks bereikbaar.

Wie o wie, weet wat ik kan doen, wat zijn mijn rechten hierin? Ik krijg straks door hun toedoen een veel te lage uitkering! Ik ben er al een paar weken mee in de weer, maar ze reageren gewoon niet.

Bedankt alvast!!

Liefs, MamaZE

Deel Deze Pagina