Ml en ik zijn al ruim een jaar bezig om zwanger te worden. Vandaag ben ik weer ongi geworden. Dit heeft ons doen besluiten een afspraak te maken bij de HA. Ik wil me natuurlijk goed voorbereiden, maar ik weet niet wat ik kan verwachten. Hebben jullie tips, raad of andere dingen voor me, zodat ik goed voorbereid het gesprek in ga? Alvast bedankt!
Ik ben ook wel benieuwd naar huisarts ervaringen. Al zijn wij iets korter dan een jaar bezig nu al in ronde 12 door wat kortere cyclus hier. Moet ik nu echt wachten tot we een jaar onderweg zijn? We zitten er wel aan te denken op zn minst een sperma onderzoek te vragen.
Ik zou er zonder verwachtingen heen gaan, dan kan het ook niet extreem tegen vallen. En gewoon kijken of je eerst kan beginnen met een zaad onderzoek. . Wij hebben dan in een iets andere situatie gezeten. Wij hebben via ZH hier een gesprek over gehad. Mijn vriend moet om het half jaar naar het ZH voor controle vanwege zijn medische geschiedenis (teelbalkanker). Juli zijn we daar toevallig geweest voor de laatste keer. Wij hebben daar gelijk gevraagd hoe het zat als wij een kindje wouden krijgen. Wij werden toen ook doorgestuurd om een zaad onderzoek te doen. Maar de dokter zei er toen wel bij dat wij er niets van moesten verwachten omdat het zaad van mijn vriend heel erg "aangetast" kon zijn door de hele zware chemokuren (en mijn vriend mist dus 1 teelbal). Daar aangekomen zeiden ze precies hetzelfde en begonnen al over andere behandelingen etc. Maar daarvoor moesten wij minimaal 1 jaar wachten. Maar als ik het goed begrepen heb beoordelen ze dat weer per stel en situatie enz. Vlak na die zaadtest bleek ik dus al bevrucht te zijn dus was achteraf niet nodig geweest.. Voor de rest duim ik voor jullie en hoop dat het lukt. Een vriendin van mij zat er laatst ook doorheen en die was ook al een jaar bezig. Toen heb ik letterlijk gezegd: Wonderen bestaan let jij maar eens op. En echt niet heel veel later krijg ik te horen dat ze zwanger is!. Dus ik hoop zo voor jullie dat dat wonder ook bestaat!
Ik ben naar de huisarts gegaan nadat ik na bijna een jaar te zijn gestopt met de pil nog steeds niet ongesteld werd. Heb toen gevraagd om een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Misschien dat de huisarts zaadonderzoek doet maar misschien stuurt hij je ook wel gelijk door en worden jullie bij de gynaecoloog onderzocht (zaadonderzoek en jij een echo en bloed onderzoek). Jullie zijn nu ruim een jaar zelf aan het proberen dus ik zou wel op je strepen staan en vragen voor verder onderzoek.
Wij zijn sinds oktober 2012 bezig. Augustus 2013 ben ik bij de ha geweest, om mijn zorg te bespreken. Ik heb in het verleden chlamydia gehad en ik was bang dat dit invloed had op een zwangerschap. Gelukkig nam ze mij serieus en is er meteen bloed geprikt bij mij. Ook kreeg ik een verwijzing mee voor een onderzoek voor mijn vriend. Dit doen ze over het algemeen eerst, omdat de man makkelijker te onderzoeken is. Nadat we, na een paar zenuwslopende dagen, de uitslag kregen (die gelukkig goed was!) ben ik alsnog doorverwezen naar de gynaecoloog. Ook door mijn verleden, maar ook door mijn zorg en onrust dat het niet zou lukken. Bij de gyn. kreeg ik eerst een echo. Hierop was te zien dat het goed was. Wat ze niet kunnen zien op een inwendige echo, is of je eileiders doorgankelijk zijn. Hiervoor kreeg ik een week later nog een HSG scan. Een baarmoederfoto/ röntgenfoto. Ook deze was gelukkig goed! Bij ons is er dus niks lichamelijks aan de hand en moeten we geduld hebben... Pfff, das moeilijk!! Lang verhaal, maar het kan dus voor iedereen anders zijn wat ze gaan doen. Wel zou ik op mijn strepen staan en je niet zomaar naar huis laten sturen! Succes!!
Wat je bij de HA meestal kan verwachten is dat hij/zij bijvoorbeeld een uitstrijkje maakt en of een SOA test aanbied verder kan/doet een HA niet veel en als het daar niet aan ligt zal je waarschijnlijk een doorverwijzing krijgen.
2 weken geleden naar huisarts geweest voor door verwijzing. Ha vroeg vragen over soa's, eerste kind van allebei, vruchtbaarheid in de familie en cyclus. Meteen daarna doorverwijzing voor verder onderzoek by de gyn. Donderdag hebben we afspraak.