Hallo Dames, Ik heb nog flesjes uit mn borstvoeding kolf periode van Medela en soms als mijn difrax flesjes in de vaat zitten gebruik ik die van Medela ook wel. Zijn wel fijne flesjes. Ik bedacht me net om er een paar in een grotere maat bij te kopen en daar de fles mee te geven. Maar je ziet overal bij de beschrijvingen geschikt voor bv etc. Er staat wel bij magnetron bestendig. Zijn er meer dames die deze flesjes gebruiken voor kv? Ik doe dan de difrax speen erop en dat gaat prima. Groetjes Pepe
Kun je ze gewoon voor gebruiken. Medela noemt alleen bv om niet in conflict te raken met de internationale WHO-regels.
Hoe bedoel je 'klinkt niet gezellig'? WHO heeft internationale richtlijnen opgesteld om moeders en baby's te beschermen. Een deel daarvan is in de wetgeving van landen opgenomen, een deel niet. Een fabrikant kan er zelf voor kiezen of ze zich wel of niet aan het niet wetgebonden deel willen houden. Medela kiest ervoor dat wel te doen, en dat heeft ze heel veel goodwill opgeleverd. Hun belangrijkste markt is de voedende vrouw, dus zo raar is hun keuze ook niet. Nestlé, Friesche Vlag, en Nutricia (Danone) aan de andere kant kiezen er juist heel bewust voor om diezelfde regels te overtreden waar het maar kan. En dat mogen ze als bedrijf dat verantwoording moet afleggen aan de aandeelhouders nou eenmaal ook.
Ik las dingen over epidemieën etc. Dat klinkt niet gezellig. Goed dat die regels er zijn uiteraard. Ik denk dan wel gelijk mag ik wel die flesjes dan ook wel voor kv gebruiken... Bedankt voor je uitleg!