Zouden jullie dit versturen?

Discussie in 'De lounge' gestart door buonanotte, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik heb mijn Xbox te koop staan op MP.

En nu heb ik een reëel bod gekregen maar die geen wilt hem laten versturen met gewone pakket post.

Maar aan de ene kant ben ik er een beetje huiverig voor wat als er onderweg wat mee gebeurd oid? Heb je dan met de standaard pakketpost ook als verzender een poot om op te staan?

En misschien een gekke vraag maar als hij het overmaakt naar mijn rekening dan kan hij het toch niet zomaar weer storneren?:)

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hm ik zou hem persoonlijk getekend verzenden, want dan krijg jij een bewijs dat het pakketje is aangekomen

3. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je kunt het pakket verzekerd versturen, maar 100% garantie dat het heel aankomt heb je nooit. Maar het is ook een risico dat de koper neemt, toch?

Over het algemeen gaat het wel goed hoor, pak hem goed stevig in zodat hij weinig kan schuiven. Voor de rest moet je je overleveren aan de post.

Storneren kan niet, alleen bij automatisch incasso geloof ik. Kun je opzoeken op de website van je bank :)

4. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ja daar zat ik dus idd ook aan te denken.

Maar wat als hij aankomt en zegt dat hij niet werkt ofzo ( hij werkt overigens prima) Ben daar altijd een beetje huiverig voor.

5. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou hun per mail aan jou laten bevestigen dat hun willen dat je hem per post verstuurd en dat hun alle verantwoordelijkheid nemen.

Heb ik ook ooit eens zo gedaan.

6. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij kan het niet storneren via een gewone bankoverschrijving. Ik zou het wel doen, MET de melding dat het risico voor hem is en dat je het met alle liefde verzekerd verstuurd maar dat hij dan wel iets meer betaald.

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    nee hij kan het niet terugstorten. en ook bij gewone pakketpost krijg je een track and trace code. die code stuur je hem toe en kan ie zien waar zijn pakket is.

8. Hmnee, met zoiets duurs zou ik het risico toch liever niet nemen..

9. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ook niet!

Ik verkocht ook iets, wilde iemand ook eerst betalen en per post laten versturen (elektronica product) kreeg daarna een mail van MP dat het om een oplichter gaat, kort samen gevat. Nu denk ik dus idd dat zij geld terug kunnen storten.

10. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    mn vriend koopt en verkoopt game consoles (dus ook xbox) en dat gaat altijd met pakketpost. gewoon vermelden dat je het best op wil sturen maar dat het op zijn eigen risico is.. er is hier trouwens nooit iets stuk gegaan. :)

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja hoor, maar dan inderdaad met de afspraak dat alles zijn eigen verantwoordelijkheid is en voor de rest met T&T-code.

12. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Volgens mij heb je als je geld overmaakt drie dagen de tijd om bij je bank aan te geven dat je een fout hebt gemaakt en kun je dus het geld terug laten storten.

Ik zou op zich het risico wel durven nemen denk ik maar inderdaad per mail aangeven wat de risico's zijn en vragen aan de ontvanger om te bevestigen dat hij de risico's accepteert en dat jij dus niet aansprakelijk bent voor schade of verlies.

Een andere optie is dat je het pakket langsbrengt. Ik weet niet hoe ver het is, maar het is soms net zo duur als verzenden (zeker zo'n pakket). Als hij dat ook weigert dan heb je reden genoeg om het niet te vertrouwen.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zolang je hem pas verstuurd als het geld binnen is en je duidelijk vermeldt dat je verzenden prima vindt maar op ZIJN risico, dus jouw service stopt bij het geven van de track and trace code, zou ik het wel aandurven.

14. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier al veel via de gewone post verstuurd omdat mensen dat wilden wel altijd van te voren een mail uit dat verzenden niet onze voorkeur heeft en dat we niet verantwoordelijk zijn voor het verzenden dat het dus eigen risico is als het niet goed aankomt.:p

Dan ben je zeer duidelijk in het feit dat het eigen risico van de koper is deze mail goed bewaren zodat als er een conflict komt je kunt aantonen dat je het zo gecommuniceerd word en je krijgt waarschijnlijk van de koper een mail terug dat ie op deze manier akkoord gaat.;)

15. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Nee, maar ik verstuur alleen de computerspellen. Duurdere dingen en grote dingen verkoop ik alleen als men wil afhalen. Dat het voor sommigen te ver rijden is, is niet mijn probleem.

16. rums

rums Niet meer actief

Ja, ik zou het wel doen. Alleen zou ik de koper wel mailen dat je niet aansprakelijk bent voor eventuele schade. En als hij dan terug mailt dat dit oke is dan heb je het ook zwart op wit.

17. kili

kili Niet meer actief

Ik heb een keer een videorecorder en babyfoon verzonden. Ging prima.
    En inderdaad zeggen dat het eigen risico is.
    En van het niet doen, dan maak je toch even een filmpje voor jezelf als back up?

18. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik verkoop hele motorkits van boven de 1000 euro die met gewone pakket post gaan, is nog nooit fout gegaan.

19. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    De koper kan zijn geld niet terug halen. Hij kan proberen bij de bank dat hij iets fout heeft gedaan, maar omdat hij zelf de overschrijving heeft gedaan kan dit niet zelf. De bank neemt dan contact op met de ontvanger van het geld. Deze moet dan zelf een overboeking doen om het geld terug te storten. Jij dus in dit geval. De bank geeft ook nooit de gegevens door van jou aan diegene die de fout heeft gemaakt. Zodra jij het binnen hebt is het geld dus in jouw eigen beheer.
    (tijd geleden heb ik een bankrekening omgedraaid met mijn klantnummer, dus kreeg een particulier zomaar mijn geld. Na een week kreeg ik netjes mijn geld terug van desbetreffende persoon met een lachepoppetje in de omschrijving.)

Ik zou het ook gewoon per post versturen, met een mail dat het risico voor de koper is.

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee..

Deel Deze Pagina