Een week na plaatsing mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Maris22, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ha meiden,het is nu een weekje geleden dat ik de mirena heb laten plaatsen,ik heb hiervoor altijd de pil gebruikt dus dit is nieuw voor mij en wil wat ervaringen horen.
    De 2 dagen na het plaatsen had ik geen bloedverlies meer en sinds donderdag lijkt het wel alsof ik weer gewoon menstrueer. Is dit normaal? Neem aan dat je lichaam de tijd moet hebben om te wennen en hij word uiteraard gezet in de eerste dagen van je menstruatie en bij mij was dat dag 4. Verder heb ik weinig last van de 'bijwerkingen' na de plaatsing,soms wat zeurende buikpijn(gewoon ongibuikpijn) maar dan neem ik een paracetemol en dan is het weer voorbij... Graag hoop ik wat meer te lezen over het bloedverlies,kan het namelijk uit de bijsluiter niet goed op maken

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Heb zelf koperspiraal.
    Wat ik van een vriendin begreep is dat het heel wisselend kan zijn maar dat je het een half jaar de kans moet geven om "normaal" te worden.
    Sommige zijn gelijk overal vanaf andere zoals mn vriendin hebben maanden bloedverlies in meerdere of mindere mate.

3. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ohhh nou dan heb ik nog wel ff te gaan ;)

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heb je je goed laten informeren?

Het kan wel een jaar duren voor je lijf er helemaal aangewend is.

Ik heb nu na plaatsing van de 2e x mirena 3 maanden gevloeid, daarna een ruim jaar onregelmatig een beetje, en nu sinds een 3/4 jaar vloei ik helemaal niet meer.

Bij de 1e x mirena, 6 weken gevloeid, daarna helemaal nooit meer. De 1e keer mirena laten verwijderen na ongeveer een jaar i.v.m. kinderwens voor de 2e.

5. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Ik had een half jaar lang bijna dagelijks wat bloedverlies. Is normaal en kan 6 tot 12 mnd duren voordat dat over is.

6. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    @polletjepiek
    Uiteraard heb ik me goed laten informeren anders plaatst ik m niet na ruim 15 jaar pil slikken. Maar vroeg me gewoon ook af of dat vloeien er nu zo snel na het plaatsen ook bij hoort.

Bedankt meiden,hier kan ik wat mee! ;)

7. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi hoi,

Ik heb al een aantal jaar de mirena-spiraal. En was ook de eerste 3 maanden gewoon ongesteld. Dat ging uiteindelijk weg en nu ben ik al een aantal jaar niet ongesteld geworden! Heeeeerlijk

8. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik heb hem een maand geleden laten zetten. Ook op de 4e dag van mijn menstruatie toevallig. Ik heb geluk gehad denk ik... Tot op heden nog geen bloedverlies...
    Maar ik weet inderdaad dat het bij iedereen verschillend is en dat sommige heel lang vloeien na het plaatsen.

Ik heb overigens wel steeds last van wat zeurderige 'ongesteldheids'krampen... Maar dat hoort er ook bij...

9. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Dat heb ik ook!
    Ik heb hem nu ruim 2 jaar, zetten was goed pijnlijk maar daarna nog vage klachten gehad. Tot 7 maanden na het zetten nog elke maand netjes ongi-klachten. Met 8 maanden werd ik helemaal niet meer ongesteld en toen raakte ik eigenlijk best in paniek! Schijnt dus dat de bijwerkingen gelijk zijn aan zwangerschapsklachten en daar had ik veel last van.
    Hij heeft in die tijd goed gezeten en goed gewerkt, al anderhalf jaar niet meer ongi geworden, maar word nu tijd (kinderwens) dat hij eruit gaat.

Hoewel ik zeer tevreden over het spiraal ben, op het zetten na dan, zal ik hem niet nogmaals zetten.

10. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    #10 meid, 22 aug 2014
    Laatst bewerkt: 22 aug 2014
    ik lees ook even mee, ik heb mijn mirena spiraal afgelopen maandag laten zetten.

het zetten heb ik trouwens niet eens gevoeld, laten zetten om 16:30 savond wel behoorlijke kramp gehad maar daarna eigenlijk niet meer.

ik slikte altijd de pil 2mnd door, toen ik hem liet zetten moest ik nog 4 pillen van de laatste strip slikken. ik heb er nog 2 van geslikt en de rest in de prullenbak gegooid, vraag me niet waarom ik die nog geslikt heb, volgens mij zei de gyn. dat ik de strip nog gerust op kon maken. maar dacht bij de laatste 2, doeiii...haha.
    na het plaatsen veel bloed gehad en daarna niet meer, vandaag echt zo'n ongi kramp gevoel in mijn buik en alleen bij afvegen beetje rode/roze afscheiding.
    officieel zou ik dus [als ik nog aan de pil was] vandaag of morgen mijn menstuatie hebben.

ben ook erg benieuwd wat er nu gaat komen, of het 'hierbij' blijft of de ongi toch echt door gaat zetten zoals met de pil.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier was het de rede om hem er weer uit te laten halen. Hier was het de eerste 2 weken goed daarna begon de ellende. 4 maanden lang iedere dag vloeien. Soms een dag niet en dan een dag dubbel. Ik was het toen zo zat dat ik hem heb laten verwijderen

Deel Deze Pagina