Danoontje?

Discussie in 'Voeding' gestart door Sweetpee, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetpee

    Sweetpee Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hoi hoi,

    Nou lees ik in verschillende topics dat er beebjes zijn die Danoontje krijgen. Is dat de 'gewone' Danoontje? Of is er ook een speciale voor baby's? Ik heb wel gezocht in de schappen, maar zie alleen die kleintjes en die grotere....

    Nou weet ik wel dat er bij de potjes ook van die yoghurtkuipjes (Nestlé?) staan voor beebs vanaf 4 maanden.
     
  2. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Er is ook danoontje goede start vanaf 4 maanden ;)
     
  3. Sweetpee

    Sweetpee Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Aha en waar vind ik die dan? Gewoon net als de andere in het koelvak?
     
  4. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    ja die staan meestal allemaal bij elkaar in het koelvak ;)
     
  5. Sweetpee

    Sweetpee Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Geweldig! Bedankt, ik ga maar eens heeeeeeeel goed kijken :)
     
  6. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Je hebt idd van die Danoontje toetjes vanaf 4 maanden.
    Zit wel suiker in btw.
     
  7. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Danoontje Start zit in pastelkleurige kuipjes ipv die harde kleuren. Misschien dat je het dan beter kunt vinden.
    AH heeft Smikkeltoetjes zonder suiker. Staat bij de Danoontjes in het schap. Weet alleen niet of die ook zo snel al mogen. Ik geef ze nu wel aan mijn dochter van 10 maanden.
     
  8. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Danoontje Start is grote marketingonzin.
    Kinderen zonder verhoogde allergiekans mogen vanaf 6 maanden gewoon aangezuurde melkproducten krijgen, dus gewone yoghurt, kwark en biogarde. En als je meer geld kwijt wilt ook gewone danoontjes.

    Nadeel van alle soorten danoontjes is dat er veel suikers en smaken inzitten.

    En met 4 maanden moet je gewoon nog geen danoontje geven. Is toch bijvoeding?
     
  9. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ik zou persoonlijk dat niet geven aan je beeb, maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen keuze. ik kies ervoor om zulke dingen niet te geven zodat hij niet "suikerverslaafd" wordt...er worden namelijk in zoveel van die babyproducten onnodige suikers toegevoegd wat nergens voor nodig is...(en zijn ook veel onnodige babyvoedingsmiddelen naar mijn inziens zoals liga en weet ik t wat voor koeken wat is er mis met de rijstwafel? en de soepstengel) wij wachten in ieder geval tot hij melkproducten mag en dan krijgt hij gewoon een beetje yoghurt oid, geen danoontjes hier:)
    Maar dat is ieder zijn keuze en mening hoor dit is gewoon wat ik denk en hoe wij het gaan aanpakken, hoe een ander het doet moet iedereen zelf weten
     
  10. Sweetpee

    Sweetpee Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Thanx voor de info meiden! Dan haal ik inderdaad maar gewoon Yoghurt ofzo, Fayley is bijna 6 maanden en zit al een beste tijd op eten enzo, ze was er vroeg bij ;)
     
  11. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    weet alleen niet of yoghurt al mag hoor sweetpee....
    kan je anders niet beginnen met wat groentehapje te maken ? of rijstebloempap maken van de flesvoeding?
     
  12. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ow hihi Dirksmama schrijft dat t met 6 maanden kan dat zag ik niet:D
     
  13. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Weet je hoeveel zout er in een soepstengel zit?
    Als je het over foute voeding voor baby's hebt........ Ik geef nog liever Danoontje met een beetje suiker dan zo'n soepstengel!
     
  14. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    tassie bedoel ook nog niet nu, maar als ze wat ouder zijn en gewoon kunnen eten....dan kan die hoeveelheid zout ook geen kwaad en kunnen ze zich ook niet verslikken of wat dan ook
     
  15. Sweetpee

    Sweetpee Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hahaha Nikkie, Fayley krijgt al vanaf 3 maanden groente en fruit. Sterker nog, ze krijgt nu (sinds ze 4 maanden is) 3 flessen, 200gr fruithap en 200gr maaltijd. Overigens afgestemd met het CB (voordat mensen raar gaan reageren hierop... ;) ) Maar ik zie wel even hoor een toetje kan nog wel wachten.
     
  16. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben met Mitchell als snel met een toetje begonnen toen hij warm eten kreeg. In de folder van het CB staat ook dat een warme maaltijd bestaat uit groente, vlees (of vleesvervanger) en aardappel/rijst/pasta en dan een toetje.
     

Deel Deze Pagina