vraagje ovu testen...

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by dunnie, Jan 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dunnie

dunnie Actief lid

Sep 5, 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Beste dames.
    Mogelijk haal ik weer van alles in mijn hoofd....hopelijk kan iemand mij antwoord geven.

Deze ronde (12) zijn we begonnen met ovulatie testen. Ok heb ze genomen van sensitest extra gevoelig. 1 dag heb ik duidelijk 2 strepen, even ervan uitgaan dat dat mijn lh piek was.
    Dat was op 5 januari.

(Het lijkt wel wiskunde voor gevorderden zo :()
    Je menstruatie komt 14 dagen na de eisprong.
    Moet mijn menstruatie dan vandaag komen? Naar mijn idee is je Lh piek niet je eisprong en zou mijn menstruatie pas morgen of overmorgen komen...

Ik hoop natuurlijk dat er helemaal niks komt....maar voor ik me rijk zit te rekenen even overleg ;)

Ben overigens stik verkouden en griep, zal niks zeggen maar dat is volgens mij het enige symptoom wat ik nog niet heb gehad. Lol

Liefs

2. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    Vanaf je piek duurt het inderdaad 24-48 uur voor je ei springt. Dus je NOD is morgen of overmorgen!

3. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Niet iedereen heeft 14 dagen na de eisprong. Dus het kan ook iets later of iets eerder zijn.
    Als je wel uit gaat van 14 dagen dan zou inderdaad je menstruatie morgen of overmorgen komen

4. dunnie

dunnie Actief lid

Sep 5, 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Dank je!
    Wat ik al dacht, nog even geduld hebben.

5. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes even donker zijn of de teststreep donkerder dan de controlestreep. In alle andere gevallen (ook 'bijna' even donker) is de test negatief.Kan uit je verhaal niet opmaken dat dat het geval was,vandaar mijn vraag.

6. dunnie

dunnie Actief lid

Sep 5, 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    @pipo30 de streepjes waren even donker dus die was wel positief. En dat was de 5e.

7. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Dan was je eisprong waarschijnlijk 7 januari (ik ga altijd van het langst uit,dat voorkomt mogelijke teleurstelling ),en is je nod 14 dager na 7 januari,dus 21 januari.

8. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

Nov 27, 2015
    1,694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Misschien ook handig om er bij te temperaturen?

9. dunnie

dunnie Actief lid

Sep 5, 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Dan ga ik daar ook van uit. Gezien mijn cyclus kan dat ook wel. Die wisselt zo tussen de 26 en 29 dagen, donderdag zou 29 zijn.

Temperaturen heb ik eerder gedaan maar ik merkte dat ik daardoor er nog meer mee bezig was. Elke temperatuurwissel zag ik wat in...Om krankzinnig van te worden.

Nu dan ovulatie testen om mijn vruchtbare dagen eruit te pikken.
    Hebben we dat in ieder geval geprobeerd voor we naar de huisarts stappen.

Share This Page