Ouderschapsverlof stopzetten

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Frozenn, 14 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frozenn

Frozenn Lid

17 sep 2015
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    Lieve mama's ik heb een vraagje

Sinds begin september heb ik osv aangevraagd en ben daardoor minder gaan werken. Nu hebben we te horen gekregen dat me man vanaf begin volgend jaar zonder werk zit en dat is dus echt flink balen maar nu wil ik de ouderschapsverlof stopzetten alleen had ik via de mail doorgegeven destijds dat ik voor een jaar osv wilde. Me leidinggevende dringde er zo op aan voor hoelang ik het wilde vandaar dat ik een jaar zei.. Mijn vraag is kan ik vooralsnog de osv stopzetten?

2. Tulpje34

Tulpje34 Lid

19 apr 2015
    76
    0
    6
    Utrecht
    Dat kan in overleg met je HRM afdeling, en er zit een termijn aan. Dus je kunt niet per direct stopzetten, maar wel nu aangeven en dan wordt het gestopt na de termijn. Hrm staat meestal niet te springen om dit soort dingen, schijnt een lastige klus te zijn

3. Frozenn

Frozenn Lid

17 sep 2015
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank je tulpje dat hoor ik wel vaker inderdaad maar in principe mogen ze niet weigeren las ik ergens. Ik ben dan wel me ouderschapsverlof kwijt daarna dat is dan wel erg jammer..

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mocht je je OV in termijnen hebben opgenomen, dan vervalt alleen de lopende termijn. De rest blijft bestaan.

Ik heb mijn OV-tegoed in 6 termijnen opgesplitst, zodat mocht ik moeten stoppen of van werkgever wisselen oid, dat er dan nog tegoed overblijft.

Deel Deze Pagina