Hele zwangerschap in de ziektewet ivm agressie op het werk.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Fleur1, May 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik werk binnen de zorg met erg veel agressie daarom is de vuitsregel zwanger dus ook in de ziektewet tot na je bevalling.

Ik kan hopelijk wel wat ander werk doen binnen de organistie want om tot je zwanger schapsverlof thuis te moeten zitten heb ik weinig zin in.

Wie van de dames hebben dit nog meer want je hoort het niet vaak dat je direct moet direct stoppen met werken en uit hun neus gaan eten?????

Ook heb ik een vraagje of er dames zijn die door hun opleiding eigelijk "teveel"weten over foutjes tijdens en na hun zwangerschap / bevalling?? want ja je zit nu thuis en bent voor echt alles bang.

2. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    bij ons op de groep geld wel dat als bewoners agressie gaan vertonen je uitgewisseld kan worden naar een andere groep of dat je alternatief werk doet!
    Je komt niet in de ziektewet bij ons. maar afkloppen..... de laatste zwangere dames zijn allemaal kunnen blijven, wel met behulp van mooie witte schort, maatje veel te groot! om het te verbergen! hihi

3. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    Ik zit niet thuis door agressie op het werk, maar door bekkenklachten. Ben pas op de helft........werk in de horeca en trok het echt niet meer om 8 uur te moeten staan. Nu heb ik wel aangeboden om halve dagen te werken, maar dan moet mijn baas en naast mij nog iemand bij zetten, aangezien wij altijd alleen staan en kost het hem dus extra geld. De arbo en het uwv behandelen me ook echt al mens als ik uitleg waarom ik thuis zit. Veel sterkte en succes met de zwangerschap heb ik al een paar keer gehoord. Van de ene kant wel lekker om thuis te zijn en alles op mijn gemak te kunnen doen, aangezien ik alleen ben, maar van de andere kant...... loop me nu ooit te vervelen..... aan alles komt een eind.

knuf juud

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Poe, ik moet eerlijk zeggen, dat ik ook wel thuis zou willen zitten. Ik ben echt bekaf en ik werk veertig uur per week. Op dit moment is het bijna niet op te brengen.

5. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Bij ons op het werk wordt je ook overgeplaatst naar een andere groep als je te maken krijgt met agressie.

Ik heb in mijn studie ook verloskunde met bijbehorende pathologie gehad. Ik heb er niet zoveel last van moet ik eerlijk zeggen. Ik kijk mijn studieboeken nu wel eens in, maar ben daar dan selectief in. En als ik tóch iets hoor of lees kan ik dit wel relativeren. Het maakt me niet echt bang of zo.
    Probeer gewoon een beetje van je zwangerschap te genieten ;)

6. Door

Door Bekend lid

Dec 7, 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik vind het eerlijk gezegd wel super van je werkgever... logisch ook, maar ik doe vrijwilligerswerk met gehandicapten en hoor het van verschillende groepsleiding ook anders, dus dit is echt top!

Ik hoop wel voor je dat je vervangend werk kunt gaan doen, want de hele zwangerschap thuis zitten dat lijkt mij ook echt niks....

7. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    ik werk zelf ook op een gesloten afdeling met demente ouderen. hier zitten ook agressieve bewoners bij. Ik kan gewoon blijven werken khoef alleen bepaalde bewoners niet te helpen. krijg later ook aangepast werk

8. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

Dec 19, 2005
    1,827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik werk ook in de zorg en hoef ook bepaalde bewoners niet te helpen.
    Ik wou dat ik het zo had want ik trek het lichamelijk ook haast niet meer om fulltime te werken.
    Misschien op dit moment is het zo.. weet niet hoe ik me over een paar weken weer voel.

9. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Tis idd lichamelijk best zwaar, dat merk ik ook. Kheb gisteren avondddienst gehad en ben bekaf na die dienst. Ik wil dan nog teveel terwijl mijn lichaam er te moe voor is

10. Pffffff, ik moet er eerlijkgezegd ook niet aan denken om de hele zwangerschap thuis te zitten! Ik zou me dood vervelen.
    Ik hoop voor je dat je inderdaad wat vervangend werk kan doen.

Ik heb een kantoorbaan dus heb het fysiek niet zwaar, maar de vermoeidheid slaat soms wel toe, meestal na de lunch om een uurtje of 2 heb ik een gigadip. Hoop dat dit na 3 maanden wat beter wordt.

11. Amira

Amira Actief lid

Jan 30, 2006
    230
    0
    0
    Wannabemom, ik herken het. Meteen na de lunch begint bij mij de dip. Dan krijg ik zo een slaap....

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Nu is het denk ik ook wel lekker de eerste 3 maanden thuis te zitten omdat je gewoon om 1200 bekaf ben maar als je zometeen weer gewoon energie krijgt wat moet je dan in godsnaam een hele dag doen zometeen is de babykamer al niet meer mooi van al dat poetsen haha en zijn de kleetjes al vaal voordat de baby ze aan heeft gehad.

13. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Je hele zwangerschap in de ziektewet? Poeh, dat lijkt me niks! Waar ik werk (psychiatrisch ziekenhuis) is het gebruikelijk dat je bij zwangerschap overgeplaatst wordt van de gesloten afdeling (gedwongen opnames, veel mensen die nog erg in de war zijn, regelmatig agressie) naar de open afdeling, waar het er allemaal iets rustiger aan toe gaat. Dat lijkt me een stuk prettiger dan thuiszitten, want je gaat je inderdaad van alles in je hoofd halen als je de hele dag alleen bent.

Misschien moet je je studieboeken trouwens maar even in een kast opbergen en in plaats daarvan een blij babydagboek met happy kleuren en vrolijke verhalen kopen. ;)

14. lianne

lianne Bekend lid

Nov 19, 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ik werk op een woongroep met verst. gehandicapeten, en mijn leidinggevende gaf aan dat als de zorg me te zwaar gaat worden dat ik me dan ziek meld en dan vervangen ze mijn uren waardoor ik wel kan blijven werken maar dan met iemand naast mij die voor mij het zwaardere werk kan doen.Ze vind het belangrijk dat ik zo lang mogeljk binding houd met de bewoners en collega's omdat je er door je verlof toch al lang uit bent.
    Ik vond het wel tof om te horen.

15. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi,

Ik ben verpleegkundige op een woongroep met ernstig gedragsgestoorde verstandelijk gehandicapten, bij ons komt agressie ook heel veel voor.
    Bij ons mag je tot je drie maanden zwanger ben blijven werken daarna wordt je overgeplaatst naar een andere woning waar geen agressie voorkomt.
    Dit vind ik zelf wel heel goed (ook wel moeilijk om van mijn groep weg te gaan).

Groetjes Senna

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik word niet binnen een andere woongroep gezet dit ivm de werkzaamheden die toch al snel te zwaar zijn en er zijn altijd wel op zorggroepen waar medicatie word gegeven die niet goed zijn als je daar als zwangere mee in aanraking kom. en die paar maanden inwerken enzo vinden ze denk ik ook niet echt goed voor de cliente zelf. Want tegen de tijd dat ze aan je gewend ben ga je ook weer weg.

En een hele grote rol speelt ook dat de jongens mij echt niet zwanger mogen zien voor evt. wraak naar mij door dit uit te spelen naar de baby.
    Als ik bevallen ben zullen ze alleen maar de naam van de baby horen maar verder helemaal niks.

17. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Ja, zo gaat dat bij ons ook. Momenteel werk ik zelf niet meer op zo'n groep, dus voor mij is het geen probleem. Maar op de groepen waar ik gewerkt heb golden deze regels ook...na 3 mnd naar een andere groep.

18. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    In principe mag je tot de 3e maand blijven werken binnen de agressie groepen. Maar de cliente van mijn woongroep richten met schoppen op de ribben en buiken omdat je daar het teerste bent dus vandaar die regeling. Er zijn we collega's die er voor kiezen tot de 3e maand maar je vergeeft het jezelf nooit als het daardoor fout gaat. En je kunt heel diep verzijgen dat je zwanger bent maar zoals de mensen weten binnen de gehandicapte zorg die gasten hebben allemaal extra voelsprieten voor zoiets ze weten direct en vaak nog eerder dat je zwanger bent of als je al niet lekker in je vel zit.

Share This Page