Wanneer ongesteld?

Discussie in 'Miskraam' gestart door sjaan1983, 27 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaan1983

sjaan1983 Lid

29 jun 2007
    29
    0
    0
    Hallo,

ik heb 25 febr een curretage gehad na 10 weken en 2 dagen zwangerschap. Ik had een missed abortion na 8 weken en 5 dagen. Daarna heb ik 2 weken gevloeid. Na het vloeien zijn we toch begonnen met klussen voor een tweede kindje.. Ik wil het zó graag! Nu was het afgelopen maandag 4 weken geleden dat ik gecuretteerd ben. Ik had zondag een licht streepje op een zwangerschapstest! Verheugde me al stieken, maar dinsdag en vandaag helemaal niets.......
    Heb wel dezelfde buikpijnklachten als bij de 1e zwangerschap.. heb geen nog gene bruin en bloedverlies.. Maar wil zo graag weten waar ik aan toe ben! Was ik nu wel weer beginnend zwanger en stoot mijn lichaam toch dit vruchtje af? Ben ik gewoon niet zwanger? Is het nog HCG van de zwangerschap die afgebroken moest worden? HELP!
    Was na la het verdriet van de afgelopen weken zondag zo beginnend blij en opgelucht.. Nu ist weer 1 en al twijfel..
    Wie o wie herkend dit?

Sjaan

2. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi Sjaan,

Wat vervelend zeg! Het kan natuurlijk wel, want als je cyclus meteen weer regelmatig is heb je na twee weken een eisprong. Zelf testte ik wel na drie weken positief (heel licht streepje) van de miskraam. Toevallig gisteren (vijf weken na curretage) weer een test gedaan en geen HCG meer te bekennen. Het kan dus wel een poosje in je lichaam blijven hangen. Begrijp ik nu goed dat je afgelopen maandag positief testte en later negatief? Kun je misschien je huisarts om een bloedtest vragen? Gewoon om je meer zekerheid te geven, want dit is wel erg onzeker allemaal. Ik duim voor goed nieuws voor je!

liefs T

3. monique77

monique77 Actief lid

17 jul 2007
    305
    0
    0
    Hoi

Ik heb 1 februari een curettage gehad.25 februari had ik weer mijn eerste menstruatie.toen heb ik ook getst of alles uit mijn lichaam was en deze gaf niks meer aan op de zwangerschaps test.Afgelopen maandag had ik volgens mijn normale cyclus weer ongesteld moeten worden.Toch heb ik vorige week donderdag al getest en deze gaf positief op zwangerschap alleen wel een lichte lijn.Deze week heb ik nu al weer 3 keer getest en allen negatief.Maar een menstruatie blijft weg.
    Zit dus in het zelfde schuitje als jij en snap er niks van.

gr.monique

4. sjaan1983

sjaan1983 Lid

29 jun 2007
    29
    0
    0
    Hoi,

ik had idd zondag een licht positief streepje, en dinsdag en donderdag niets te bekennen op de test..
    Ik heb wel telkens heel veel buikpijn, en geen enkel bloedverlies..
    Erg vervelend dat je het gevoel hebt dat je je lijf niet kan vertrouwen. Heb niets gemerkt dat het kindje stopte met groeien, heb nu allemaal klachten en kan niets herleiden.. Hmmm.. Afwachten dan maar denk ik..

Sjaan

5. Trees

Trees Niet meer actief

Heb je na de curretage nog een echo gehad om te kijken of alles 'schoon' was? Als er iets achterblijft kun je ook buikpijn krijgen en/ of positief testen. Getver ik wil je echt niet bang maken hoor! Hoop echt nog steeds op goed nieuws voor je en veel succes met wachten!

6. sjaan1983

sjaan1983 Lid

29 jun 2007
    29
    0
    0
    Nee, heb na de curettage geen echo meer gehad, ze zeiden dat alles goed schoon is gemaakt. Een echo was niet nodig, ook omdat ik geen bloedverlies had maar alleen een curettage heb gehad.
    Voel me wel vertwijfeld en vreemd. Ga de komende dagen maar rustig wachten wat mijn lichaam gaat doen.. gatsie, wordt er behoorlijk onzeker van..

7. Trees

Trees Niet meer actief

Wat kan wachten lang duren he? Ik heb sinds maandag ook dezelfde buikpijn als toen ik zwanger was, maar testte gisteren negatief :( Ik ga nu ook maar een weekje wachten en weer testte of wachten dat ik ooit weer eens ongesteld wordt, zucht....
    De onzekerheid is killing! heb je trouwens nog een nacontrole afspraak met de gynaecoloog? In veel ziekenhuizen is het standaard, maar niet in allemaal schijnt. Ik heb deze afspraak zelf woensdag en ga dan voor de zekerheid nog een echo vragen. Hoe lang ga je nu wachten tot dat je weer gaat testen?

8. sjaan1983

sjaan1983 Lid

29 jun 2007
    29
    0
    0
    Ik heb geen nacontrole. Ik heb wel een telefonisch consult gehad vorige week waarin de uitslag van het onderzoek aan het weefsel werd verteld. Daar waren geen bijzondere afwijkingen in gevonden, het is dus pech geweest. Wel de beste uitslag die je kan krijgen maar tegelijkertijd ook zo jammer.. Zoiets moois verliezen aan pech..
    Ik heb donderdag nog 1 dag vreselijke buikpijn gehad (had dat toen al een week gerommel), en vrijdag nam het af. Ik verloor ook wit slijm en denk dat ik misschien mijn eisprong heb gehad. Dus dat die zondag positief nog was dat HCG in mijn lijf zat na de curettage en dat dan didag en dodag weg was. Al die buikpijn is ws dat er weer gewerkt wordt in mijn eierstokken.. ik weet het ook niet, je verzint van alles om het rommelen in je lijf te verklaren. Baal van mijn lijf, maar kreeg ook de opmerking dat mijn lijf hard moeten werken om weer in balans te komen, dus dat ik ook wel eens wat milder naar mijn lijf mag zijn. Is misschien ook wel zo.. Maar ja, ik wil dit allemaal niet, ik wil gewoon vandaag 15 weken zwanger zijn, en dat kan niet meer.
    Ik ga nu de komende week afwachten of ik ga menstrueren en anders het weekend van 12/13 april maar weer eens een testje wagen..
    wil het zó graag.. Jij, wanneer ga jij weer een poging wagen?

9. Trees

Trees Niet meer actief

Makkelijker gezegd dan gedaan 'een beetje mild tegen je lijf zijn'. Dat lijf heeft ons anders hartstikke voor de gek gehouden. In ider geval zo voelt dat bij mij. Ik voelde me op en top zwanger, maar het kindje leefde al lang niet meer :(
    Wij hebben het vruchtje niet laten onderzoeken, omdat ik het heel graag wilde begraven. De kans is heel groot dat het bij ons ook door pech komt. Na de curretage heb ik nog twee echo's gehad ivm heftige buikpijnklachten. Op de eerste echo bleek nog wat weefsel achtergebleven zijn, waardoor ik een soort lichte weeen bleef houden. Gelukkig was de tweede echo schoon, anders had ik nogmaals gecurreteerd moeten worden. De buikpijn die ik nu heb voelt heel anders, maar heb ook al bedacht dat het waarschijnlijk toch nog door de curretage komt. De boel zal vast nog wel wat gevoeliger zijn en nu mijn cyclus op gang lijkt te komen, zal je dat vast wel voelen? Je bent dus niet de enige die overal een verklaring voor zoekt. Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik vrijdagochtend mag testen, maar denk eigenlijk dat mijn menstruatie gewoon op gang gaat komen. Ik had vorige week weer wat hoop en nu denk ik ook nog alleen maar aan hoe lang ik zwanger geweest zou kunnen zijn. Bah al die onzekerheid maakt het er niet beter op...

Deel Deze Pagina