Vraagje over uitgerekende datum

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Girl81, 9 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girl81

Girl81 Lid

28 nov 2007
    61
    0
    0
    Den Haag
    Hoi Meiden,

Even een vraagje:

op 17-2-2008 ben ik ongesteld geworden en op 29-2 was ik erg vruchtbaar en toen heb ik ook met mijn vriend gevreeen.

Op 13-3-2008 heb ik een erge bloeding gehad die ongeveer 6 dagen heeft geduurd, hele vroege miskraam of ongesteldheid? Dat weet ik dus nog steeds niet of misschien is het helemaal iets anders geweest.

Op 25-3 weer een ovulatietest gedaan, gelijk 2 streepjes, die dag ook gevreeen. Nu heb ik vanmorgen een zwangerschapstest gedaan en er staan 2 streepjes, nog niet heel duidelijk maar je ziet toch duidelijk een streepje! Erg blij natuurlijk, ga voor de zekerheid morgen nog maar een testje doen, maar nou heb ik de volgende vraag:
    Welke datum moet ik nou aanhouden als mijn eerste dag van mijn laatste ongesteldheid? Het is een beetje verwarrend door die bloeding tussendoor.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Dank je wel alvast!

2. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Ik denk dat ik 13 maart als laatste menstruatie zou aanhouden. Dan zou je ongeveer 20 december uitgerekend zijn.....
    En gewoon een VK bellen en zegeen dat je heeeeeel onregelmatig bent ofzo(dan meag je misschien snel langs om te bepalen hoe ver je bent en dan weet je het zeker!)
    Succes!
    groetjes, Chantal

3. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Die 13 maart was gewoon een ongesteldheid want die heeft 6 dagen geduurd dat is gewoon een menstruatie, dus die moet je aanhouden als eerste dag van je laatste menstruatie.

Dan kan je vanaf die dag verder rekenen en dan weet je ongeveer je uitgerekende datum.

4. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    bij mijn vk rekenene ze niet vanaf de laatste menstruatie, maar aan de hand van de echo bepalen ze de uitgerekende datum.
    Wij dachten ook 11 dagen eerder uitgerekend te zijn maar de echo wees anders uit....

5. Girl81

Girl81 Lid

28 nov 2007
    61
    0
    0
    Den Haag
    OK, nou bedankt in ieder geval meiden! Dan maar even voor de zekerheid afwachten tot mijn eerste afspraak bij de VK! :D

6. Suus1981

Suus1981 Lid

6 apr 2008
    74
    0
    0
    Brabant
    Zit een beetje met hetzelfde, maar heb ook de laatste ongi/bloeding genomen. Mijn laatste ongi was alleen véél vroeger en erg kort, anderhalve dag of zo.
    Ik wacht het allemaal gewoon af tot e echo, kan bij de echo alleen maar blijken dat ik verder ben. En wat maken die 4 weken nou eigenlijk echt uit?
    Ik zou het wel fijn vinden als bij de echo blijkt dat ik 14 i.p.v. 10 weken ben. Maarja, zo kijk ik er tegenaan.
    Kunt het altijd even met de VK overleggen als je erg graag wilt weten hoe lang je echt zwanger bent.

Aan je verhaal te lezen denk ik echter wel dat je uit moet gaan van de 13e.

Hou ons op de hoogte!

Groetjes Susan

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dan kan je geen nekplooi meting meer doen..daar ben je dan te laat voor.
    Als je in een grote stad woont zou je te laat kunnen zijn om kraamzorg aan te vragen :rolleyes: Best wel heftig hoor 4 weken verschil..

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    niet iedereen wil dat ook en als je de mogelijkheid niet eens meer hebt dan is er ook geen keus...

9. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Jah, da snap ik...maar ik weet natuurlijk niet of er een afwijking in de familie zit? Jij wel...ik vertel het alleen maar ;)

10. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @Beastie; daar heb je gelijk in en heb ik eerlijk gezegd niet over na gedacht, bedankt ;)

11. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Hier zit geen afwijking in de familie , dus ik hoefde geen npm en wilde die ook niet.En als het zo is dan is het zo toch ?

12. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @miracle > zo denk ik er nu ook over maar VOOR ik zwanger was heb ik altijd gezegd dat ik alle mogelijke testen wil die je maar kan krijgen want voor een gehandicapt kindje wil/kan ik niet zorgen.

als ik daar nu aan terug denk krijg ik weer kippevel. zodra ik zwanger was had ik het "mijn" gevoel (het is mijn kindje) of het nu gehandicapt is of niet het blijft en het komt en dan zou het wel zo gegaan moeten zijn....

13. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ja dat dacht ik ook.Maar als het er dan eenmaal zit heb ik ook z'n gevoel.En heb nu gewoon als het zo is dan zij het zo en dan zal ik er voor zorgen net zolang ik er voor kan zorgen.

Maar het is gewoon een gezonde baby.

14. Suus1981

Suus1981 Lid

6 apr 2008
    74
    0
    0
    Brabant
    dat van die nekplooi meting wist ik niet. Maar wil het ook niet weten eigenlijk.

Heb zelf 3 jaar in de gehandicaptensector gewerkt en heb daar héél veel gezien, en om eerlijk te zijn weet ik niet of ik een gehandicapt kindje zou willen. Ken het verdriet en de angst van ouders over de zorg van hun kind, en nee, laat maar, ik zal jullie er niet mee lastig vallen. Anders gaan we van een leuk topic naar een zwaar topic. En wil er ook gewoon niet over nadenken. We zien wel wat het wordt. En ik geloof in de kracht van positief denken en alles voelt goed, dus gewoon een gezond kindje :)

Deel Deze Pagina