Voel ik de baby te weinig?

Discussion in 'Zwangerschap' started by dromertje, May 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dromertje

dromertje Actief lid

Apr 18, 2007
    246
    0
    0
    Hoi,

sinds een paar weken voel ik ons kindje bewegen. Af en toe voel ik het draaien, omdat ik merk dat mijn buik wat harder wordt. en soms voel ik dan van die schopjes, ook aan de buitenkant voel ik het. Nu sinds een paar dagen voel ik echt af en toe een schopje, verder niets. terwijl ze eerder veel drukker was. ik dacht zelf dat ik misschien te druk ben geweest maar vanochtend ben ik extra lang in bed blijven liggen, met de hoop dat ze meer van zich liet horen, maar nee hoor, 1 keer een draai en een schopje en verder niets. Ook als ik met de angelsound luister hoor ik duidelijk het hartje maar geen bewegingen. dit is dus nu al een dag of 2/3 zo, en maak me een beetje zorgen! Is dit normaal of voelen anderen hun kindje echt veel meer?

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik ben dan wel iets korter zwanger, maar ik voel mijn kindje ook niet altijd hoor. De ene keer is hij heel druk. En dan weer een tijdje heel rustig.

3. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,815
    4,057
    113
    Ik denk dat het ook per kindje anders is. Niet iedereen voelt de kleine heel veel bewegen. Dat ligt ook aan de stand van je baarmoeder en placenta en zo.
    Ikzelf voel de kleine de meeste dagen een keer of 15 tot 25 per dag bewegen en schoppen. Maar ik voelde de kleine ook al heel vroeg in de zwangerschap bewegen, misschien scheelt dat ook.
    Maar als je het niet vertrouwd zou ik zeker maandag de vk even bellen.

4. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Als je je zorgen maakt zou ik de VK bellen als ik jou was.
    Maar pas met 28 weken hoor je je kindje elke dag te voelen. Als ik erg druk geweest ben voel ik haar trouwens soms een dag heel weinig (en tja, dan maak ik me ook zorgen, elke keer weer).
    En als je placenta aan de voorkant ligt is het normaal dat je nu minder voelt dan anderen.

5. dromertje

dromertje Actief lid

Apr 18, 2007
    246
    0
    0
    Dank voor jullie reacties,

Ik had het berichtje nog niet geschreven of ze was ineens uitdrukkelijk aanwezig haha!

6. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Als je kindje richting je rug schopt voel je het ook niet snel. En inderdaad ligt eraan waar je placenta ligt. Als je echt ongerust bent kan je met de angelsound luisteren. Doe ik ook wel eens.

Share This Page