zwanger en geen werk...wat nu

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Anais, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hey

ik vroeg me eigenlijk af hoe iemand zoals mij die zwanger is kan rondkomen zonder job...

ik ben een schoolverlater en was op zoek naar werk maar ik zie dat ik zwanger ben...dus een job zoeken kan nog maar ja het gaat niet veel nut hebben

nu het probleem is dat ik nog in wachttijd zit om stempelgeld te krijgen dus hier kan ik nog niet op rekenen pas in november ong.maar ja terwijl moet er wel geld zijn,hoe kan ik dit doen?ik woon in belgie en ken het die dingen nog niet echt,ja ik ben 18 dus allemaal nieuw voor mij maar ik kan niet rekenen op ouders of iemand anders dus...moet ik zelf iets vinden.weten jullie iets,

het mag ook bv tips zijn om toch een bepaalde job te doen alleen ik moet toegeven dat ik maar weinig kan ,ik bedoel dus fysiek ben ik sowieso wat zwaarder en ik heb moeite met mijn rug dus dit maakt het mij moeilijk om een job te zoeken en als ik op mijn koppiekop moet rekenen...ik ben niet goed in rekenen of commercieel gedoe verkopen via telefoons,ik klap dicht bij solicitaties omdat ik dan negatief denk en voor de rest bv verkoopster kan ik,maar dan zoeken ze meestal iemand ouder of iemand met ervaring of A1 diploma ofzo ik heb het al veel geprobeerd en ze kijken fel op uiterlijk.het is moeilijk om zo kieskeurig te 'moeten' zijn.
    als ik dan nog eens moet zeggen dat ik zwanger ben....
    het is niet dat ik niet wil werken begrijp me niet verkeerd,ik ben niet iemand die wilt teren op stempelgeld(waar ik toch nog maanden nu niet aankan) maar ik kan zo weinig qua werk...
    fysiek is moeilijk en ja kennis over bepaalde jobs die ik fysiek aankan heb ik dan ook weer niet.

ach ja

mvg amy

2. randi

randi Niet meer actief

ho ver ben je eigenlijk in je zw? nu wat je in de eerste plaats wel kan doen is je gaan inschrijven in de interims, de kans is groot daar dat je wel wat werk kan doen omdat je dan losse jobs voor bepaalde tijd kan nemen en de drempel om te solliciteren is kleiner ook. ook heb je je kindergeld nog ook hé dus kan je ook nog een vakantiejob doen zonder dat te verliezen als schoolverlater in je wachttijd. dit houdt in dat je in de zomermaanden juli, augustus en september max 240 uur mag bijwerken als student zonder verlies van het kindergeld en in de andere maanden mag bij werken met een maximum van 452,76 euro. als laatste optie heb je dan natuurlijk ook nog de ocmw. daar kan je het minimumloon aanvragen maar moet je ook weten dat zij je niet zomaar geld gaan blijven geven maar gaan helpen en begeleiden naar werk, woonst enz.. op zich niet zo slecht vind ik persoonlijk want vind je veels te jong om onder het ocmw te staan en vind dat je volwassen en zelfstandig genoeg moet zijn om je boontjes te doppen maar zij kunnen je in ieder geval op weg helpen ook

Deel Deze Pagina