Hey Meiden Ik moet ff me ei kwijt hoor... ik kan er niet over uit ik zit nu al 1,5 jaar zonder werk er is echt niemand die mij aanneemt ik snap het niet... ik reageer overal op, van schoonmaak werk tot administratief werk of werken in hotels op campings supermarkten winkels.... NIEMAND en dan ook echt NIEMAND neemt me aan ik word hier zo hopeloos van... ik zit nu echt jankend dit berichtje te sturen .... Ik wil heel graag parrtime weer gaan werken zodat we een extra centje hebben maar het wil niet lukken ... ik heb me al bij alle uitzendbureaus ingeschreven en ik hoor gewoon niets, ik reageer op alle advertenties in de krant of die ik bv in winkels ziet hangen, laatst had ik gesolliciteerd bij mijn plaatselijk supermarkt en de plaatselijke Hans Textiel, ik 2 weken gewacht krijg ik van deze 2 bedrijven te horen dat ik te oud ben ik ben gvd 23 ..... Heeft iemand nog tips wat ik moet doen... ?ik ben echt ten einde raad... weet je waar ik me nog zo boos om kan maken dat ze bij die achterlijk PVDA zeggen dat er genoeg banen zijn voor iedereen... Nou laat die meneertje Bos dan maar eens een baan voor me regelen.... grrrr moest ik ff kwijt....
En inschrijven bij detachering bureau's? Is net iets anders dan uitzenden. In rotterdam heb je een goede zitten; Quality Select, zij doen veel op het gebied van secretaresses, management assistentes etc etc. Ik werk zelf in Capelle, op termijn hebben wij waarschijnlijk een functie voor een parttimer (administratief werk, office management, dingen regelen zoals borrels, mailingen etc, best wel leuk volgens mij), maar ik weet niet hoelang dat nog gaat duren. Uren zijn zelfstandig in te delen (uiteraard in overleg),kan een baan zijn voor 5 dagen (maar qua uren wel parttime) of 3 dagen. Maarja, dat kan over een maand spelen, of pas na de vakantie. Succes meid! Het gaat je echt wel lukken. Zet je gegevens op cv banken (monsterboard bijvoorbeeld)... Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Mag je wel al op gesprek komen? Of krijg je niet eens reactie op je brieven? En bel je voordat je een brief stuurt?
Bij de meeste krijg ik geen eens bericht niet een brief een telefoontje niets, ook niet van bedrijven waarbij je op hun advertenties reageert ( eigenlijk best aso maar goed ) en nee ik bel niet van te voren als ik een brief verstuur ... en ben ook wel een paar x op gesprek gekomen en dan zitten ze je helemaal lekker te maken en dan krijg ie een dag later te horen, sorry hij is vervult ...
Als je nou nog eens een gesprek hebt, vraag dan waarom je wordt afgewezen. Als dat niet je leeftijd is kun je daaraan werken zodat je de volgende keer wel indruk maakt. En heb je je al ingeschreven bij het arbeidsbureau en bij uitzendbureaus? Dit kunnen ook opstapjes zijn naar vast werk.
Dit heb ik al gedaan: * Ingeschreven bij diverse Uitzendbureau's * Gereageerd op Advertenties die in winkels hangen * Gereageerd op advertenties uit kranten folders etc. * Open Sollicitatie's
Ik heb 5 jaar zonder werk gezeten...Ik had een aantal beperkingen zoals tempo, en ik snapte dingen soms niet zo snel en deed er langer over om iets te leren. Ze hebben onderzoeken bij me gedaan en toen zagen ze dat ik arbeidsongeschikt was. Eindelijk stond ik op de wachtlijst boven aan ergens, en kon ik met behoud van uitkering werken ( inpakken van relatiegeschenken). Dit is een detacherings project en daar heb je dan WSW voor nodig. Nu kan ik me op die werkplaats goed ontwikkelen. Mijn contract is pas voor de 1e keer verlengt en wel tot september 2009. Hopelijk gaat het jou ook snel lukken om een baan te vinden, ik weet dat het moeillijk is.
Vertel mij wat, op een of andere manier zie ik smorgens iedereen fijn naar zijn werk gaan en bij mij kan het nooit is gewoon leuk zijn..! Ik heb ook anderhalf jaar thuis gezeten toen ik 20 was. Ik werd ook nergens aangenomen! Ik wilde toen modellen werk gaan doen maar ik durfde niet echt, en dat is best zonde geweest. Ik was altijd iets verlegen maar niet zo heel erg eigenlijk vind het alleen moeilijk om mezelf te presenteren, maar als ik eenmaal ergens werk zijn ze altijd super blij met me, als ze me eenmaal hebben leren kennen. Sommige mensen kijken gewoon de kat uit de boom, en vertellen niet gelijk hun levens verhalen zo open bloot. Ik vind dat ze die mensen ook is een kans moeten geven! En idd meestal krijg je geen eens een reactie als je een sollicitatie stuurd! Ik heb er vorige maand 6 verstuurd en van 1 maar wat gehoord! EN TOEN IK EINDELIJK EEN BAAN HAD BIJ EEN VEZEKERINGS KANTOOR, HEB IK 3 MAANDEN NIET UITBETAALD GEKREGEN! IK HEB EEN HEKEL AAN WERKEN, WAAROM ZOU IK HET NOG DOEN AL DIE SCHIJNHEILIGE MOOIE PRAATJES ALTIJD! EN JE TRAPT ER STEEDS IN. Mischien kun je bij een Callcenter aan de slag, daar zoeken ze altijd mensen. Ze gaan alleen niet zo leuk met je om, omdat hun denken ( voor jou 10 andere ) Succes je bent niet de enige
Hey Chantal, Bel eens naar Careyn (thuiszorg), hoogstwaarschijnlijk zou je als alfahulp (huishoudelijk werk bij mensen thuis) wel aan de slag kunnen! In onze organisatie zou je per direct aan de slag kunnen maar dat is niet echt dichtbij voor jou (dichtste bij is Poortugaal :-S). Succes meid! groetjes, Marit
Misschien moet je je sollicitatiebrief eens onder de loep nemen, en inderdaad bellen van te voren, dan kan je in de brief weer refereren aan dat telefoontje, staat wel interessant
Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met je sollicitatie brief, jouw leeftijd is absoluut niet te oud miss wel voor winkels omdat ze daar liever tieners aannemen. Is de thuis zorg niks voor jou? schoonmaken bij oudere mensen. Of tja niet echt leuk een krantenwijk? totdat je wat anders heb. Vaak vinden werkgevers een gat van anderhalf jaar vaak te veel. Ik hoop dat je snel wat vindt meis tis altijd moeilijk als je graag wilt werken maar niks vindt.
Ik denk dat je eens heel kritisch moet gaan kijken naar je cv en je sollicitatiebrieven. Ik werk zelf al 10 jaar voor een uitzendbureau en iedereen die kan en wil werken kunnen wij wel aan een baan helpen. Waar solliciteer je vooral op? Heb je wel relevante opleidingen en/of werkervaring voor het geen waar je op reageert en ben je een beetje flexibel?
Hi Chantal, Bij uitzendbureaus moet je helaas vaak zelf steeds bellen en achter aan gaan of ze wat voor je hebben. Ze nemen meestal geen moeite voor om jou te bellen als ze wat hebben. Ik weet dat in de gezondheidszorg vaak mensen nodig zijn zoals verpleeghulp of voedingsassistentes en je kan makkelijk parttime werken. Ook uitzendbureaus die in dit richting werk aanbieden kunnen je hiermee helpen. Ik weet niet hoever is het van je plaats naar Rotterdam, maar ik kan je bijv. ZorgWerk uitzendbureau adviseren. Daar heb ik goede ervaringen mee en misschien zullen ze ook iets in de buurt van je woonplaats hebben. Anders moet je grote winkels proberen zoals Media Markt of zo. Daar nemen ze ook vaak jonge vrouwen aan voor parttime. Maar het is inderdaad belachelijk dat ze zeggen dat je oud ben. Helaas had ik dezelfde probleem toen ik aantal jaren geleden op zoek was naar een baan. En ik was toen maar 21 jaar, ongelooflijk hoe snel je oud voor een werkgever kan zijn. Sterkte met zoeken, Katerina
Tempo Team uitzendbureau heb ik goede ervaring mee, ze zoeken ook zelfs de mensen via smsjes en telefoontjes.
Klopt, ik denk dat je als mama het beste in zo'n situatie via een uitzendbureau aan de slag kan. Ook makkelijk te kombineren met opvoeden van je baby, want je kan je werkdagen zelf inplannen en ook dagdelen en zo. Natuurlijk afhankelijk van wat voor werk je doet hé.