Hallo, Ik ben nu 7 weken zwanger maar ben al een beetje vooruit aan het kijken in verband met de hond die ik heb Ik heb een rottweiler van nu 9 maanden oud en in december is hij dus ongeveer 1,5 jaar. Hoe hebben jullie dat gedaan met je baby en de hond? Ik heb wel eens gehoord dat ze de eerste ontlasting van de baby moeten eten ofzo? Ik hoop graag wat meer hierover te weten te komen groetjes Bianca
een hond de eerste ontlasting van de baby eten???? dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord vind het ook een beetje een gek idee
Hahaha, nee. Het is óf de eerste ontlasting (meconium) van de baby laten ruiken aan de hond, óf de placenta te eten geven (niet dat dat nou zo smakelijk is...). Wij hebben ook een hond, maar ik geef hem niet de placenta te eten hoor Ga wel proberen om hem de eerste ontlasting te laten ruiken. Of, wat je ook nog altijd kunt doen is een rompertje dat de baby aan heeft gehad in de hond zijn mand leggen. Succes! Groetjes, Danielle
Wij hebben een engelse bulldog, eentje die heeeeeeel erg nieuwsgierig is. Ontlasting laten ruiken of placenta laten eten da lijkt mij niet zo'n fijn idee. Wat betreft een rompertje wat de kleine aan heeft gehad is misschien helemaal niet zo'n gek idee !!
Kijk je alleen wel in godsnaam uit met je rottweiler, deze honden kunnen vreemd uit de bocht komen. Wil je verder niet bang maken hoor, want ik vind een rottweiler wel een supergave hond, vroeger bij me verzorgpaard hadden ze er ook 1tje en die was wel heeeeeeel lief( alleen tegen dames) je kon zelfs tegen hem aanliggen en op hem liggen en vertroetelen.. xxx Marijke
ik vind da alle honden en ook katten raar uit de hoek kennen komen, maak nie uit welke het is!!! de vrouw van de kraamzorg had het over het mutsje van de kleine die ze opdoen direct na de geboorte, die zit vaak nog onder het blod en ruikt dus naar de baby en naar jou. geef die aan de kleine... xxx
inderdaad eigenlijk kun je nooit goed inschatten wat je hond en of kat uiteindelijk gaat doen. Toen mijn neefje een half jaar was heeft hij hier een nacht geslapen, hij lag lekker in zijn bedje en onze hond liep op de slaapkamer. Toen in enen nam hij me daar een sprong en meneer kreeg het dus voor elkaar om vanuit stilstand in 1 sprong het ledikantje in te springen. Even voor de duidelijkheid wij hebben een jack russel. Zelf denk ik dat het belangrijk is je hond het signaal te geven dat het leuk is als de baby er is. Dus niet elke keer weg sturen, straf geven of geen aandacht geven wanneer je bij/met de baby bent. Want ze hebben die twee zo aan elkaar gelinkt. Baby betekend dan dus negatieve reacties. Dat betekend natuurlijk niet dat hij/zij nu in 1 keer weg kan komen met gedrag dat voor de baby ook niet getollereerd werd. In ons geval weten we dat onze hond erg beschermend is naar baby's toe, het liefst gaat hij onder de wandelwagen liggen en gromt en bromt naar iedereen die bij de baby wil komen want dat moet hij beschermen. Zodra de kids wat groter zijn en beginnen te praten en commando's kunnen geven gaat het al een stuk beter. Hoe het straks gaat als wij onze eigen kleine hebben, ik denk dat de hond er vooral aan moet wennen dat deze dus echt bij hem blijft. Die van mijn vriendin gaan altijd weer naar huis en dan moet hij het hele huis nazoeken om te kijken of ze toch nog niet ergens zijn om vervolgens te gaan zitten janken in zijn mand in de hoop dat ze terug komen. En uiteindelijk als blijkt dat het echt helemaal niet gaat en het geen doen is dan zal ik heel heel verdrietig zijn maar dan gaat de hond wel weg. Groetjes
Onze honden (twee teckels) zijn echt gek op kinderen. Neefjes en nichtjes zijn favoriet. Ze krijgen bij ons denk ik ook een rompertje dat het kindje heeft aan gehad in de mand. Ook wil ik dat ze het kindje meteen zien als het is geboren. Aangeraden wordt om de honden aan het eind van je zwangerschap al wat minder aandacht te geven. Dan associeren ze minder aandacht niet met de baby als die er eenmaal is. Verder moet je ze heel duidelijk maken dat je baby hoger in rang staat dan de hond (honden beschouwen het gezin als een roedel waarin iedereen een rang heeft). Dus nooit de honden eerder begroeten dan je man en kind etc. Je moet rangbevestigend optreden, waarbij de hond dus altijd de laagste in rang is. Dan weet ie weer snel wat zijn plek is en die accepteert hij dan ook. Pim
Hoi Ik heb nu geen hond meer. Maar ik heb destijds wel een hond gehad (toen mijn oudste geboren werd) Ik heb haar toen indd de eerste luier gegeven FOUT !! Maar ook heb ik mijn shirt waarin ik bevallen was mee gegeven aan mijn man toen, en de hond hier aan laten ruiken. Toen ik thuis kwam was het goed. Zowel ik als de baby werden rustig benaderd. Waarom de grote FOUT bij de luier? Omdat mijn hond er gewoon alles voor deed om iedere luier van de kleine meid te pakken en uit te pluisen... Zelfs na heel veel maanden nog. Als advies geef ik dus liever het shirt waarin je bevalt te laten ruiken...... EN voor je kraamperiode... Misschien leuk om de hond(en) ook op het kaartje te vermelden? Wij hadden toen iets in de trant van.. Denken jullie bij binnekomst ook aan fikkie, want hij/zij heeft er ook een nieuw baasje bij. Dit werkte heel leuk. Het meeste bezoek nam toen wat lekkers mee voor de hond Die kreeg dan als eerste alle aandacht!
Heb er eigenlijk nooit zo bij nagedacht het hele hond/baby gebeuren. Lijkt me wel lastig zo. Van die luier heb ik ook nog nooit gehoord. Wij hebben wel twee enorm lieve vooral grote en redelijk dikke katers hier rond lopen. Ik zie dat ook wel als 'klein' obstakel. Onze katten willen altijd en overal bij je liggen en het maakt niet uit waar ze op je liggen ze doen dat gewoon graag. Vb als ik op de bank op mijn buik een boek lig te lezen dan gaat poes op mijn rug liggen of op mijn benen. Wij zijn nu al aan het nadenken hoe we dat straks moeten aanpakken, want op de baby liggen is natuurlijk levensgevaarlijk. Vooralsnog denk ik dat wij de kleine niet even in de wagen beneden kunnen laten slapen. De box zal ook opletten geblazen worden want dat is natuurlijk helemaal een fijne plek vanuit kattenperspectief... En maar hopen dat de kleine de katten/stof allergie van mijn man niet heeft (al is die nu zo gewend aan de katten dat er van allergie geen sprake meer is). Liefs Senseemillia
Wij hebben 2 staffords van 1,5 jaar. Ik geef straks geen luiers oid, wel betrekken we ze overal bij. Ze zijn opgegroeid (fokker ) met kleine kinderen, en er hellemaal weg van. Ik denk dat je altijd op moet passen en ze er nooit alleen mee moet laten. ( met geen enkele hond ), maar zul je zelf ook wel weten Een baby staat voor een hond zowiezo lager in rang.
ik zou nooit het bloed van mijn kind aan en hond geven of aan laten ruiken, zeker niet bij een rotweiler!! De meeste problemen op mijn werk (dierenkliniek) hebben we met rotweilers, hoe lief ze ook lijken, nooit je kind alleen laten met de hond, sowieso met geen enkele hond, ik wil je ook niet bang maken, maar let inderdaad heel erg goed op, succes...
wat ik gehoord heb dat je zo spoedig mogelijk na de bevalling de hond aan het kindje laten ruiken... dus je hoeft het arme beest niets op te laten eten... Je moet je hond inderdaad niet wegsturen... Gewoon even laten ruiken..
tis eigenlijk heel simpel, het meeste staat hier al beschreven, je hond laten ruiken aan je kind zijn geur, iedereen heeft een lichaamseigen geur, ook je kindje straks (niet onder gaan dompelen natuurlijk in de zwitsal al ruikt dat natuurlijk heerlijk) maar wat al gezegd was bijvoorbeel een rompertje waar de kleine in geslapen heeft, bij je hond in de bench (hondenmand) doen. niet je hond constant wegsturen, maar er wel ten alle tijde bij blijven zitten. Dit heeft totaal niet met het hondenras te maken danwel dat je gewoon nooit of te nimmer je hond alleen mag laten met de kleine. Elke hond heeft simpel gezegd een knoppie in de schedel zitten die zo ineens uit het niets kan omdraaien en het zou maar net gebeuren als de kleine in de buurt is. Je merkt het vanzelf ook wel als de kleine er eenmaal is, als de hond constant met zijn kop boven de kleine uit wil komen moet je gewoon echt blijven opletten (als het kruipt of gaat lopen zie je dat zeer zeker). Gaat het wel goed merk je het ook wel want dan gaat de hond ook iets van beschermends krijgen. als er dan (vreemde) mensen bij de kleine in de buurt komt gaat de hond echt heel erg opletten. maak je niet te druk, komt allemaal heus wel goed, heel veel succes straks.
hoi hoi, mijn advies (ik heb cursussen gedrag van de hond gevolgd ); -allereerst al een paar mnd van tevoren spulletjes van de baby zoals box, kinderwagen, evt speeltjes in de kamer zetten en hem laten wennen aan deze dingen -ik zou persoonlijk niet een lapje in zijn mand leggen, maar wel hem/haar er aan laten ruiken en daarna belonen met een koekje of iets waar hij/zij helemaal gelukkig van wordt geven. -wanneer de baby komt ook idd dus gelijk hem laten wennen aan 'het nieuwe familielid' -ook zoals hierboven nooit hond en kind alleen laten -en idd altijd wanneer er mensen op visite komen eerst de ranghoogste laten begroeten daarna de hond en in dit geval ook weer met een koekje of wat anders belonen(dit doe je als het goed is normaal al, zo niet gelijk mee beginnen is die regel heel duidelijk) - Zeker in het begin is het ook erg goed als je de baby altijd hoger legt dan de hond.(overigens is het altijd duidelijker voor de hond hoor) - laat de baby nooit op de hond zijn plek komen, ook zeker niet aan de voerbak/drinkbak en speeltjes. dit is van hem/haar de baby heeft eigen speeltje waar de hond niet aan mag komen, komt hij er wel aan, ruil het in dit geval met een koekje of wat anders wat hij/zij geweldig vind. zo hèhè ik kan nog wel meer opschrijven maar dan hebben jullie iig een indicatie gr en veel succes ermee gr saskia
ik weet dat mijn ouders in de tijd dat ze van de eerste kindje zwanger was en dat was geboren gelijk de EERSTE poepluier in de mand hebben gedaan .. en heeft het opgegeten dat doen ze ook in de natuur van hun eigen pups om zo het geur te herkennen in dit geval om kennis te laten maken.... hierdoor acepteert je hond sneller het kindje zelf. want is toch opeens raar voor zoon beestje een druktemaakertje opeens ....
wij hebben djara een spuugdoekje gegeven van iris, toen lag ik nog in het zieken huis, en heeft ze er de hele week aan kunnen ruiken, toen ik thuiskwam was er dus niets aan de hand, nu is ze heel erg waaks over iris, er hoeft niet zomaar 1 bij haar te komen, diegenen komt eerst door de keuring van de hond heen!
Wij hebben onze hond overal bij betrokken. Toen ik boven in bed lag en bv gaf, Lag Valentino aan de ene kant en Kai aan de andere kant op bed.... Je kunt proberen de hond erop voor te bereiden maar het ligt ook wel een beetje aan het karakter van de hond, is hij erg jaloers, mag hij nu mee naar boven of op de bank en kan dat straks ook nog?? Die rangorde is wel correct maar let er wel op hoe je het nu doet, bij ons was Kai altijd al haantje de voorste en kreeg als eerste een aai en een koekje van de visite, en dat is nu nog zo! En als je wil zien hoe t gaat, kijk maar even in mijn album zegt genoeg! http://www.zwangerschapspagina.nl/album ... ic_id=1759
Ik zou de hond aan iets laten ruiken. Poepluiers laten opeten hoor je wel vaker, maar de kans dat de hond heel zijn leven poep blijft eten is groot. Ik ken een hond die daarna niet meer begreep dat het daarna niet gepast is om buiten de drollen van andere honden op te eten. Zij at echt hele drollen op en daarna zit je met de kots.