Wie heeft er ooit eens zelf tiramisu gemaakt en heeft voor mij het recept? Dus niet van internet ofzo,[-X want dat heb ik al bekeken, maar een door jezelf uitgeprobeerd recept waarvan het resultaat JAMMIE was!
Voor 8 personen : 8 eierdooiers 4 eiwitten 200 gr poedersuiker 500 g mascarpone 400 g lange vingers (of cake) een paar koppen sterke koffie 8 eetlepels amaretto (of iets dergelijks) Meng de koffie en amaretto. Doop de lange vingers hier een seconde in en schik ze in een schaal. Klop de eiwitten stijf. Klop de eidooiers met de suiker schuimig. Meng dit met de mascarpone. 'Vouw' hier de stijve eiwitten onder.(gewoon voorzichtig roeren dus ) Stort dit uit over de lange vingers en maak het mooi plat. Een paar uurtjes in de ijskast... Voor het serveren cacaopoeder erop.... En klaar! Werd erg geapreccieerd op mijn Kerstfeestje! Veel succes!
Ik heb waarschijnlijk ook nog een heerlijk recept voor je Suus alleen ik ben nu bij mijn ouders en het ligt natuurlijk thuis. Overigens is het wel een recept van mijn moeder maar die doet het altijd uit haar hoofd en heeft het dus een keer op geschreven tijdens het maken.
En lijkt jullie recept een beetje op die van lucia? Bedankt hoor! ik ga hem uitproberen lijkt me heerlijk!
hiezr nog een lekkere heb hem daarnet van een vriendin gekregen ik had hem bij haar gegeten en hij was verrukkelijk >bereidingstijd: 30minuten >koelen: 2uur > >ingredienten: >1kleine eidooier >40gr suiker >1eetlepel geraspte citroenschil >80gr room >40gr pure chocolade >125gr mascarpone >30gr lange vingers >1eetlepel vanille esence >een half pakje vannille suiker >cacaopoeder >bereidingswijze: >1 in een schaal de eidooier met de suiker schuimend roeren en de geraspte citroenschil toevoegen/ >2 dan 30gr room verhitten in een pan,de chocolade erin brokkelen en oplossen. > het mengsel door de eidooier kloppen en de mascarpone erdoor sscheppen. >3 een platte ovenschaal beleggen met de lange vingers en die met vanille esence besprenkelen. het chocolademengsel erover verdelen.ongeveer 2uur in de koelkast zetten. >4 de resterende room stijfkloppen met de vanillesuiker en op de tiramisu spuiten. bestrooien met cacaopoeder. ze gebruikt wel het dubbel van alles ik ga hem morgen proberen groetjes Talia
ze doet van alles op het lijstje het dubbele? en hoeveel porties haalt ze eruit met dubbele ingredienten?
goh heb geen idee moet het straks eens vragen weet wel dat het niet erg groot was toen ik het bij haar heb gegeten.